{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.873 visninger | Oprettet:

Nykøbt Yamaha 30 hakker og kan ikke køre i tomgang. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har erhvervet mig Crescent 498 med en 30 hk Yamaha autolupe fra 1990erne, så jeg kan få hele min familie med ud at sejle - min nuværende aluminiumsjolle med 55 hk er for lille og ikke søstærk nok synes jeg.
Motoren der sidder på Crescenten ser rigtig godt ud. Næsten som ny indvendig. Problemet er, som jeg også er blevet gjort opmærksom på af den tyske sælger, at motoren hakker og ikke kan gå i tomgang. Sælgeren sagde, at en justering af karburatoren hos en prof nok ville løse problemet.

Jeg må indrømme at købet var meget spontant og impulsivt, og at jeg har købt den med stor risiko her fordi prisen var god (båd, motor og indregistrerbar trailer for 22.000 kr.)

Beskrivelse af symptomer:

Motor kan kun startes, med høj gas/mange omdrejninger.
Kan godt startes uden choker.
Når motoren er startet op (i Høje omdrejninger) hakker den, dvs. det lyder som om den er kortvarigt går ud, hvorefter den igen kører op i omdrejninger hurtigt igen. Det er dog med en smule variation at den hakker. Et par gange har den kørt jævnt i de høje omdrejninger i nogle minutter, men går ud når gassen tages og vi nærmer os tomgang.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nykøbt Yamaha 30 hakker og kan ikke køre i tomgang.
  • #1   29. jul 2016 Her kommer et link til en video, hvor problemet kan ses
    https://youtu.be/EbcqNos6PDE

    Kan I komme med nogle bud på, hvad problemet er? Mit speciale er ikke er teknik - er akademiker inden for det humanistiske område smiley



  • #2   29. jul 2016 Hej Christoffer

    Jeg har en motor manen til og den havde også problemet på et tidspunkt.
    Ville ikke tage gassen, faldt drastisk i omdrejninger lige pludselig under sejlads.

    Jeg fik løst problemet, ved at skifte 3 nye tændrør, skilte alle tre karaburatorer ad og total rengjorde dem, nye pakninger ved indsugning..,

    Vupti.. Har ikke gjort noget forkert siden. Starter nemt og har sejlet problemfrit siden...


  • #3   29. jul 2016 Tak for det. Er det muligt for en lægmand at gøre det uden en manual?

  • #4   29. jul 2016 Få dine karbu ultralydrenset, og stillet ind af en prof ( eller en der ved hvordan ) da der er utrolig mange måder at gøre det på, det vil du nok også få at se på de svar der kommer ind, de skal synkro og hvis man har et godt øre kan det gøres på gehør.... MEN få en prof til det ... så er du sikker på at de står som de skal.
    Ved ultralyds rensning SKAL de skilles totalt, dem der bare lige tager dysser ud og lader resten være i/på og plumber dem i karet skal du ikke bruge, det er ikke godt nok, derfor..... hvis du ikke har prøvet det, så se evt på og lær og spørg om alt du kan, så kan du nok klare det selv næste gang...
    Husk at rense brændstof ledningen og tanken også, sæt evt et filter ind der også kan fjerne vand..... så begynder det at være sjovt og ikke et lotteri når du sejler....


  • #5   30. jul 2016 Tak for det. Har fundet en fornuftig serviceværksted i Åbenrå, som skulle være gode og dygtige. De bruger ultralyd og skiller det hele ad.

  • #6   30. jul 2016 Håber det kommer til at spille max....

  • #7   31. jul 2016 yamaha 30 karburatore er fyldt med bitte små kanaler . er af dem stoppet så virker den a H til .. er selv i gang med en 50hk 3 cyl hvor de skal renses manuelt.. kæft noget lort

  • #8   8. aug 2016 Øv. Har lige ringet til SN kjær i Åbenrå og rensning af karburatorer har ikke løst problemet. De ved ikke hvad det er, men kontakter nu Yamaha Danmark og håber de kan være behjælpelige.

  • #9   6. sep 2016 Karburatorerne var ikke nok. Mekaniker foreslår nu cdi boks. Jeg prøver at skaffe en brugt nu.

  • michael p
    michael p Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #10   3. maj 2019 fik du løst problemet?
    har en der gør det samme


  • #11   3. maj 2019 det kan være den nederste pakdåse på krumptappen

Kommentér på:
Nykøbt Yamaha 30 hakker og kan ikke køre i tomgang.

Annonce