{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Bayliner {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået sådan en fin Bayliner 2052 med en 3,0 Mercury indenbordsmotor.
Har lidt tekniske spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig.
Benzinmåler danser rimelig meget?

Gashåndtag går rigtig stramt når den er i gear. Ikke i frigear? Kan jeg skifte kabel uden og indstille eller skal sådan noget grundindstilles.

Speedometer virker ikke? Hvordan er det bygget op?

Håber der er nogen kloge mennesker der vil hjælpe mig herinde.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bayliner
  • #1   3. aug 2016 1/ Sluk for musikken

    2/ Afmontér kabel og find ud af om modstand er i rat/kabel/motor/gearkasse først. Der sidder ofte en lille fingerskrue på kroppen ved siden af håndtag til at stramme gas gangen, den brude også stramme i frigear men måske et tjek værd.

    3/ Det er en simpel lille slange der køre fra gearkasse, gennem transom ind i båden og direkte op i giver, tjek den for brud og se efter om hakket i finnen på gearkassen er stoppet.


  • #2   3. aug 2016 1. Det fleste tankmålere er baseret på et flyder system i tanken . Da en båd gynger meget ved sejlads kan man ikke undgå at den 'danser ' på uret.

    2. Tjek den justeringsskrue som nævnt ovenfor, alternativt kan du skift din kabel hvis den er stramt pga rust i kablet.

    3.Speedometeret virker med en lille tube som måler vandtryk fra drevet ( Pitot tube system) men den er ikke meget værd da den er en del upræcist . Bruge din speedometer på din kortplotter som bruger gps ,


  • #3   3. aug 2016 Tak for jeres input:))
    Det virker til at det faktisk er gear kabel der går stramt. Kan det skiftes uden indstilling osv? Mere om det kræver noget og indstille det igen eller om det er rimelig nemt?


  • #4   3. aug 2016 Skift af kabel fra motoren til fjernbetjening håndtag er relativt lige til men der er lidt indstilling på motor enden, hvis du er ikke sikker med opgaven burde du kontakt en bådmekaniker som kan hjælp dig.

  • #5   3. aug 2016 Ja okay. Det vil nok ikke være dumt. Har ikke rigtig rodet i båd før men masser af bil:)) men føler mig ikke helt sikker.
    Så må nok finde en der kan hjælpe mig:) tak for de gode råd


Kommentér på:
Bayliner

Annonce