{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Hvort stor et batteri - elektrisk trailerspil {{forumTopicSubject}}

Hvor stor et batteri skal jeg købe??

Lidt baggrundsviden for at svare  smiley

Jeg har købt et elektrisk spil til min båd. Vægt ca. 600 kg - længde 4,90 m.

Spillet kan trække 1587 kg. (3500 Lb), og motoren på 1,2 HK = ca. 900 W

I brochuren står der hvor mange Ampere, der forbruges – afhængig af bådens vægt.

Ved 900 kg bruges 60 A. Lad os bare sige, at jeg skal bruge 75A

De skriver, at den trækker ca. 2 m/minut,
Så, spillet skal jo blot køre 3 min – lad os bare sige 5 minutter = 5/60 = 0,08 time
75 A x 0,08 time = 6 Ah
For at være på den sikre side kan vi doble op, og så er det 12 Ah.
Et startbatteri må vel være det bedste til at levere de 75 A i relativ kort tid.
Så, hvis man køber et 60Ah batteri, må der i teorien være til 5 ” ture”

Så, kan et 60 Ah batteri bruges, eller halter mine overvejelser???


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvort stor et batteri - elektrisk trailerspil
  • Benjamin C
    Benjamin C Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #1   23. aug 2016 Et starterbatteri er rigtig nok bedst til at levere flest ampere, men det er et forbrugsbatteri du skal have fat i da et starterbatteri ikke har godt af at blive afladet over tid, med mindre du sætter en ladeanordning på traileren som du tilslutter til bilen. Et forbrugsbatteri kan bedre tåle at blive afladet.

  • #2   23. aug 2016 Personlige Jeg vil købe en billige startbatteri på 75 AMP og smide en oplader på den efter hver tur til havnen (2 løfte op og ned)

  • #3   24. aug 2016 Jeg har et Sølv-calciumbatteri 90 Ah fra biltema på mit spil, spillet er til 5500 Lb, for sjov skyld har jeg prøvet IKKE at lade på det for at se hvor mange gange vi kunne sætte i og tage op uden at løbe tør for strøm.... efter 8 isætninger og 8 optagninger var der stadigvæk saft på batteriet, så tænkte vi at nu havde vi så prøvet nok og satte ladren til ( tænk hvis man skulle til at gøre det manuelt uhhhh smiley ) så kan helt klart anbefale dette batteri, andre fordele er at det kan tåle at blive rystet og tiltet en hel del.

  • #4   24. aug 2016 Super.
    Tak for svar - jeg må i byen og handle 😄


Kommentér på:
Hvort stor et batteri - elektrisk trailerspil

Annonce