{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

søren e
søren e
Tilmeldt:
6. maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

15hk går godt, men trækker ikke? {{forumTopicSubject}}

Yamaha 15HK motor, kort ben, tank. Alder ca 15-20 - den blå med rød markering.

Brændstof
Den har en 2 delt tank, med en lille benzintank og en stor tank til petroleum. (det er ikke lykkes mig at opstøve gammeldags petroleum, men har forsøgt alle de ny erstatningsprodukter. de virker IKKE. Og kommer så benzin i det store rum også.


Motor starter fint og kører fint og jævnt. Den går også fuldt op i omdrejninger i frigear.

MEN jeg kan ikke få den til at yde mere end ca 4HK når den har belastning på - altså i vand i gear.

Jeg har skiftet tændrør, renset karburator, stillet indsprøjtning .. men jeg KAN ikke greje hvad der skal få den til at trække med belastning på???

Jeg ville være RIIIGTIGT glad for et input der kan bringe mig og mine unger på vandet igen

Søren 2715 2770


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  15hk går godt, men trækker ikke?
  • søren e
    søren e Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #1   6. maj 2008 nej det har jeg ikke,

    dels aner jeg ikke hvordan jeg gør det (eller hvad det koster)

    dels heller ikke hvad jeg så skal gøre for at reparere den, hvis den viser det ene eller andet

    Har du nogle bud?

    søren


  • #2   6. maj 2008 lyder som en træt menbran i benzin pumpen hvor i landet står motoren søren mvh dennis ................ ;o)


  • søren e
    søren e Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   6. maj 2008 den står i Fredericia - og jeg og mine 2 unger (er netop blevet enlig far) ville være NOGET begejstrede hvis denne kunne komme til at du

    Håbefuld søren (ikke p.t. sømand)


  • #4   6. maj 2008 jeg har haft samme problem med en motor helt magen til, men der var det en sikring i skruen der var gået i stykker og sat sig på tværs... og da den nye sikring kom i sejlede dem som en 15hk skal....

  • søren e
    søren e Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   6. maj 2008 en sikring i skruen?

    Hvordan kan jeg evt allerede nu se om det er sådan en - for det lyder da bestemt som en mulighed?

    1) hvor får jeg sådan en sikring fra? Pris? montering?

    Har du gode hints?

    Søren


  • #6   6. maj 2008 du kan se det hvis du piller skruen af. det er den eneste måde og se det på.

  • #7   6. maj 2008 sikringen kan du købe alle steder de servicere påhængsmotore

  • søren e
    søren e Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   6. maj 2008 kan du fortælle mig hvad jeg skal kigge efter når jeg skuer skruen af?

    en spit på 2 cm eller ?


  • søren e
    søren e Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   7. maj 2008 DESVÆRRE ... det var et RIGTIGT godt bud ...

    Jeg har fluks her itl morgen skruet skruen af .. splitten derinde har helt som den skulle være.

    Jeg er med andre ord igen på jagt efter en redningsplanke eller -mand

    ALLE gode råd modtages med tak fra os 3 her

    Søren


  • søren e
    søren e Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #10   10. maj 2008 hmmm....

    Jeg er bange for jeg må opgive .. så meget tekniker er jeg desværre ikke

    Suk...

    Søren


  • #11   10. maj 2008 hvis det ikke var fordi jeg boede så langt væk, ville jeg da gerne have hjulpet dig.
    hvis den starter og kører som den skal i motoren, så tror jeg fejen skal findes i benet, har du prøvet og tjekke olien i benet? for hvis der er meget vand i så bliver olien meget tyk, og kan bremse den rigtig meget... det er nemt og gøre for det er kun en skrue der skal ud.


Kommentér på:
15hk går godt, men trækker ikke?

Annonce