{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bedste 150 HK påhængsmotor
  • #1   22. sep 2016 Verado, Suzuki, Yamaha alle 3 bliver du glad for.

  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #2   22. sep 2016 Hej

    Jeg vil gerne anbefale Mercury`s Optimax model.
    2-takt med direkte insprøjtning.

    Super pålidelig - lav vægt - lavt forbrug (også sammenlignet med 4-takt) - lave vedligeholdelsesomk. - god acc.

    Jeg valgte denne type motor primært pga den lave vægt og et forbrug, som matcher en 4-takter. Bestilte den med Smartcraft instrumenter, så stort ALT kan aflæses.

    Held og lykke med udvælgelsen smiley


  • #3   22. sep 2016 Hvorfor ikke vælge en e-tec med der kan klare vinterklargøring, har lange service intervaller mm. !? smiley

    - det ville helt sikkert være mit valg, hvis jeg skulle købe ny.


  • #4   22. sep 2016 Suzuki eller verado vil være mine valg

  • #5   22. sep 2016 Der er kun E-tec der duer til dette.

    Uovertruffent moment, lav vægt, driftsikker, nem at vedligeholde.


  • #6   23. sep 2016 Evindrude E-tec, ingen over, ingen ved siden af.....

  • Benjamin C
    Benjamin C Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #7   23. sep 2016 Denne video taler for sig selv

    https://youtu.be/R6YJYB23QnY


  • Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 20
    #9   23. sep 2016 Jo jo.... E-tec er også en go motor. Men bemærk lige, at videoen sammenligner en E-tec og en 4-takter fra Mercury
    Lad den stille op mod en Optimax, så skal I bare se smiley


  • #11   23. sep 2016 Honda 4T.

    De starter altid.
    Og vil gerne frem af.
    Meget lidt værksteds besøg.

    Prisen hænger sammen med kvaliteten.


  • #12   24. sep 2016 En af mine venner har en Mercury Optimax 125 Hp, på en Doral BD 170 og jeg har en Evinrude E-tec. 115 på min Doral BD170, to totalt ens både, og min båd er ca. 5 til 6 km hurtigere i topfart, og væsentligt hurtigere i optræk.

    Jeg har haft masser af forskellige speedbåde, og har ejet stort set alle de store fabrikanter´s påhængsmotorer.

    Jeg købte netop en E-tec. fordi jeg havde både set og prøvet nogle både med netop det fabrikat, og den er så overbevisende i brug, at man bliver solgt, når man har prøvet den, og den er mindst lige så nøjsom med benzinen som 4T motorerne, og fra 2000 omdr og op, støjer den heller ikke mere end en 4T. Men fra 700 og op til ca. 2000 omdr, støjer den noget mere, men det udligner sig, jo flere omdrejninger den får...

    Skal man for det meste bruge motoren til trolling eller anden langsom hyggesejlands, så skal man vælge en 4T, skal man der imod bruge en potent motor, der samtidig er meget billig i drift, billigere en 4T, da der ingen tandrem er, som skal skiftes osv. så er den kun Evinrude E-tec. i følge min bedste overbevisning...

    Jeg syntes jeg kan udtale mig med en vis vægt, da jeg har ejet og prøvet de fleste motor-fabrikater i forskellig størrelse..

    Er man stadigvæk i tvivl, så læs diverse forummer om netop Påhængsmotorer, samt prøv nogle forskellige, og vælge ud fra det..

    Held og lykke med den motor, du nu engang vælger...


  • #13   24. sep 2016 Jeg ville gå efter en Evinrude e-tec 150 HK HO

    Check min profil med den Bombard 640 Explorer.

    Med 4 dykkere og fuld oppakning gik den 45 knob og var meget stabil.

    Til indkøb og service vil jeg ubetinget anbefale Stentech Marine i Frederikssund.

    Du er velkommen til at skrive en PB hvis du har spørgsmål


  • #14   24. sep 2016 Hej alle, tusind tak for jeres anbefalinger og delte erfaringer. Nu skal vi holde et møde omkring valg af motor og så bruger jeg denne tråd som reference.

    Mange tak,
    Daniel smiley


  • #15   24. sep 2016 Jeg ville nok vælge Suzuki...har prøvet at sejle med dem mange gange dog kun fra 115 og op til 2x250 HK..syntes de kører fantastisk og er total lydløs...men det er bare min mening 👍

  • #16   24. sep 2016 suzuki er efter min overbevisning en af de mest driftsikre motor på marked, og uden tvivl den mest støjsvage, de sejler snildt 3-4000timer uden driftsmæssige problemer, det er ikke den hurtigste motor på toppen men igen det betyder intet i forhold til den generelle glæde ved motoren. og den sejler utroligt billigt og har knastkæde, så ingen tandrem udskiftning.

    Yamaha er helt klart toppen af motorer indenfor marine, og du får uden tvivl den bedste ydelse sammenlignet med andre modeller på markedet, brændstofforbruget er lidt højere end gennemsnittet, men generelt en fantastisk motor.

    generelt er jeg ikke meget for 2takt modellerne udelukkende pga af støjen, og dyse problemer, som hurtigt kan resultere i motor havarier, men igen e-tec skulle være en fantastisk stabil og driftsikker motor som den eneste jeg nok vil anbefale hvis det skal være totakt,


  • #18   26. sep 2016 Ville vælge 2 takt model , bedre acceleration og træk kraft. .
    ville gå efter e-tec pga de lange service intervaller


  • #19   27. sep 2016 E-Tec eller Tohatsu !

    Tohatsu har TLDI motorer, men de er desværre ikke helt oppe på 150 men 115hk.

    Alt efter om båden kan bære det, så ville jeg som dykkerklub evt. overveje 2x motor i stedet for en.

    så eks. 2x TLDI 75 HK Tohatsu, så får man momentet og manøvre evnen. smiley

    Men det jo ikke sikkert jeres båd kan bære det. Hvilken Rib er det?


  • #20   27. sep 2016

    profilbillede
  • #21   27. sep 2016 En Humber, 6.5 m smiley

    profilbillede
  • #22   27. sep 2016 Ah - ja sku lige til at sige en tornado :-)) jeg er lidt farvet af Tohatsu så du må sige til hvis du skal have et tilbud smiley

Kommentér på:
Bedste 150 HK påhængsmotor

Annonce