{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Vand i motorrummet {{forumTopicSubject}}

I forlængelse af mit indlæg omkring en af mine blå dræn propper der manglede har jeg et spørgsmål.

Det viste sig at den blå prop var knækket af. Jeg fik stumpen ud og sat en ny i så der nu ikke kan komme vand derfra.

Efter jeg fik tørret alt vandet op piplede der stadig lidt vand ud af det hul man kan se på billedet. Billedet er taget fra agter så man ser i retning af benzintank og ryglænet af mit bagsæde.

Spørgsmålet er så, hvad er det hul for et og hvor kommer det fra? Det må være en afledning af en slags, men jeg kan ikke lige gennemskue fra hvad.

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vand i motorrummet
  • #1   25. sep 2016 jeg kan ikke se det ordentligt her på tlf , men måske fra din vandskibox ,eller forkahyt .

  • #2   25. sep 2016 Jeg har en køleboks der hvor der er vandskiboks på f.eks bowridere. Prøvede at hælde en halv liter vand derned for at se om der kom vand ud af et afløb på siden af båden eller ned i motorrummet. Det kom ikke ud nogen af stederne?

    Men der ville heller ikke give mening at lede vand fra kahyt eller køleboks ned i motorrummet hvor det kun kan komme ud hvis pumpen pumper det ud. Og der skal alligevel stå en del vand før den begynder at pumpe.

    Er vi ikke enige om at der ikke skal være en dråbe vand i et motorrum?


  • #3   25. sep 2016 Det er afløb fra rummene længere fremme i båden - hvis båden står på trailer, så prøv at hæve stævnen for at få det hele ud.

  • #4   25. sep 2016 Tak for dit svar Anders. Prøvede lige at hæve traileren, og ganske rigtigt kom den halve liter vand ned i motorrummet. Så blev det opklaret selvom det ikke giver mening for mig da der er et afløb til håndvasken på siden af båden.
    Den eneste forklaring jeg kan komme på er at et evt afløb på siden så skulle være for tæt på vandlinjen.

    Når man tager bundproppen ud, hvor kommer det vand så fra? For der ser ikke ud til at det i motorrummet kan komme ud på andre måder end at suge det op eller lade pumpen klarer det.


  • #5   25. sep 2016 vand fra det forreste af båden løber i motorrum ,(som jeg skrev) og det kommer i motorrum bliver pumpet ud af den pumpe ,der som regel er fabriksmonteret. og på land ud af bundproppen. og jo der kan godt stå lidt vand der ikke kan suges af pumpe .

  • #6   25. sep 2016 og det afløb fra vasken har intet med vand i bunden at gøre (medmindre det er defekt) men kommer fra badning , regn etc

  • #7   25. sep 2016 Hej Anders. Var lige ude og tørre vandet op, og da jeg fik fjernet en masse snavs fandt jeg hullet til bundproppen.

    Tak for din feedback, fedt at lære noget nyt om sin båd. Sætter virkelig stor pris på det :D👍


  • #8   25. sep 2016 velbekomme smiley

Kommentér på:
Vand i motorrummet

Annonce