{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken skrue??
  • #1   16. maj 2008 hvor mange omdrejninger tager den på fuld gas?

  • #2   16. maj 2008 kenn D: har du fået lavet motoren??
    Hvad skrue har du på nu? det er ret vigtigt for at vide hvad du skal have.. Og som Christian X spørger om hvad rpm kan du tage nu ved WOT?


  • #3   16. maj 2008 Hej. Ja motoren er lavet. den tager ca. 2500 rpm. med fuld gas når den er nede i vandet og ca. 3000 rpm. når den planer. jeg ved ikke hvad det er der sidder på den nu, men det ligner noget fra en færge:0) juel den er betydlig! stører end den ekstra skrue der fulgte med starchrild.

  • #4   16. maj 2008 Ja det er jo ALT for lidt rpm.. du bliver nød til at aflæse hvad der står på den skrue der er monteret nu..
    Hvad fik du lavet på motoren og hvad kostede det? er lidt nysgerrig smiley


  • #5   16. maj 2008 et har kostet mig ca. 30000,- jeg har fået skiftet pakninger i hele motoren plejlstangs lejer et stempel stempel ringe til alle 8 stempler. sælger har haft motoren åbnet for at fylde silikone i ånde rørene for at sikre sig at jeg ikke kunne se hvormeget olie og olie tåge den reaelt ville have smidt ud i hovet af mig da jeg kik motoren efter inden køb. der ud over havde han lagt silikone i nogle olie kanaler som var utætte, så det heller ikke kunne ses. har været ude ved ham og kan se han er igang med en båd mere så jeg er spændt på at se hvad han sætter den til salg til. en skam man ikke kan advare mod den slaks mennesker



  • #6   16. maj 2008 Det var da den værste omgang fusk!! Jeg ville nok prøve den hos politiet for svindel måske.. for det er da godt nok grumt..
    Spiller motoren så 100% nu?
    Og hvorfor skal vi ikke se et billede?


  • #7   16. maj 2008 skal have båden i vandet senere idag. jeg syntes at der var mange vibrationer i båden ved 3000 rpm. ved ikke om det er normalt men vil lige vuderer en gang mere inden jeg vil stille mig tilfreds. skal nok oprette den her inde når jeg syntes at det hele spiller:o) Jeg har forsøgt at finde et overdækken, du ved sådan en man kan sejle med på længere sejlture. Har du et foreslag? det er en cranchy hobby 20 fra 89

  • #8   16. maj 2008 Der skal du nok finde en producent i udlandet, eller måske ebay.de hvis du er heldig.. eller skal det jo special sys, og det er nok lidt pebret hvis der også skal laves stænger..

    Hehe det er en gammel V8'er den skal vibrere lidt smiley


  • #9   16. maj 2008 nå ok.. det er også ok at den ryster lidt bare det er normalt for den slags motorer

  • #10   16. maj 2008 var nu mere en spøg, du skal ikke kunne mærke vibrationer i hele båden ved sejlads, ikke mere end man kan i en bil f.eks. så er der vibrationer er der noget galt..

  • #11   16. maj 2008 pis

  • #12   16. maj 2008 Har motoren været ude af båden?
    hvis ja er den så blevet alignet med drevet igen?


  • #13   16. maj 2008 motoren har været ude ja.. og hvad er den blevet??

    på skruen står der.VAE 3 x 14,5 x 21 L SOLA


  • #14   16. maj 2008 Den skrue skal den kunne gå helt i max rpm på !!! min 18 fods har en 21" skrue og den har en 3.0L motor !!
    skal den motor ikke gå en 4500rpm ved wot?? hvad siger i andre om sådan en v8 volvo???
    der er noget galt et sted, hvad skyder den af fart på gps?


  • #15   16. maj 2008 DEN ER NÆSTEN UMULIG AT FÅ OP OG PLANE. DEN ER IKKE SPECIELT HURTIG



  • #16   16. maj 2008 Diameteren er lidt stor på din skrue kan jeg se, men du har også 210hk (eller burde ha) jeg tror godt nok ikke den levere hvad den skal...

  • #17   16. maj 2008 HVAD GØR JEG SÅ NU?



  • #18   16. maj 2008 Prøv at checke om den åbner spjældet 100% når du sætter håndtaget helt frem.. kan jo være det er justeret forkert, så du kun åbner 3/4 eller ligende efter afmontering smiley

  • #19   18. maj 2008 står tændingen rigtig, efter at motoren har været åbnet, hvilket drev er der påbåden

  • #20   18. maj 2008 Hvordan finder jeg ud af om tændingen står rigtigt? motoren starter uden problemer og den skyder ikke. men som sagt ryster den meget og kan ikke trække. Har talt med en lokal (virksund) marine forhandler og mekanikker han siger at skruen er alt for stor og at det muligvis er grunden til at den ikke kan tage fuld omdrejninger? jeg har bedt ham finde en passende skrue til min båd men jeg må indrømme at det bekymre mig noget at den ryster sådan..

    Hvis nogen bor i nærheden af Hjarbæk havn lidt uden for Viborg og kan hjælpe ville jeg sætte stor pris på det:0) er ved at være desperart har brugt rigtig mange penge på båden og det ville være intet mindre end en katastrofe hvis det er spildt og skal laves om:o(


  • #21   18. maj 2008 Hvem har lavet motoren? de giver vel garanti.. ryster den også i tomgang?

  • #22   18. maj 2008 jeg tror at tændingsrækkefølgen er forkert [ tændrørsledninger ombyttet,] den vil kunde starte men ikke gå optimalt række følgen er 1-8-4-3-6-5-7-2. prøv at tage rotordækslet af og drej motoren om til nuldmærket på krumtappen, rotoren burde nu stå ud for cyl nr 1, eller cyl nr6, cyl nr 1 er venstreside set bagfra vinkelret på motoren og nr 6 er så højre side set bagfra vinkelret på motoren, vil prøve et ligge et diagrem ind på min profil senere

  • #23   18. maj 2008 se det sidste billed i min profil

Kommentér på:
Hvilken skrue??

Annonce