{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vinter
  • #1   17. okt 2016 den skal vaskes grundigt af , har du lavet service på motor ? skiftet olie og filter ? står den godt og solidt ? skiftes zink inden søsætning , bestil dem nu ,så du ikke skal vente ,når du vil i vandet. har du fået skrue og ror syret af ?

  • #2   17. okt 2016 Hej Michael B.
    Tak
    Skift af olie og filter, vil du gøre det nu eller inden søsætning? Samme vedr. afsyring af ror og skrue? Hvad afsyre du med?


  • #3   17. okt 2016 jeg syrer af med saltsyre , og er der gule aflejringer på glasfiberen får det også en omgang , bare pas på hvis det står på en galvaniseret trailer , og så få skyllet af med rent vand , jeg skifter olie og syrer af om efteråret , kloge hoveder siger der kan stå noget i olien der ikke er godt for motoren , jeg gør det nu bare fordi .at så er det gjort smiley men nu har du jo vinterkonserveret ,så det skal du gøre igen , når den har været varm. har du noget vand der skal tømmes haner etc ? opret evt båden så er det nemmere at se om der er andet der skal ordnes . hvor på fyn er du ?

  • #4   17. okt 2016 Hvis den er ferskvandskølet skal du sikre dig at den er frostsikret. Når den står på land åbner du alle søventilen så evt vand kan løbe ud. afmonteret batterier og tag dem hjem i varmen. husk at lade på dem af og til. tag evt værdier med hjem. er der diesel på tanken bør du fylde noget anti dieselpest i tanken osv osv smiley

  • #5   18. okt 2016 Hej,
    Motoren er saltvandkølet, derfor kørte jeg ferskvand igennem da den var kommet hjem i haven, efter fuldt af frostvæske. Har ingen vandtank...endnu smiley Vil afmontere batterier og tage dem med ind i varmen. Så ellers igang med at slibe/pudse male osv.
    Vessel har kistebænke og div der ser noget træt ud i lakken ( se vedhæftet) har du et godt råd til fremgangsmåde for at få det pænt igen?


    profilbillede
  • #6   18. okt 2016 Det lyder fornuftigt , er sikker på Wessel kan give gode input til lakering . (batterier skal ikke stå varmt , men køligt og frostfrit, og så lades på med en intilligent lader henover vinteren )

  • #7   18. okt 2016 Ang slibning og lakering.
    for at slide mindst muligt på træet. kan man bruge en skraber og varmepistol til at tage det meste lak. du skal bare passe på du ikke laver mærker på træet med pistolen. hvis der er skruehuller eller lig.n er det nu du skal spartle dem ud med pladstik træ. efterfølgende ville det være fint at slibe let med korn 40 - 80 og til sidst 120. om du bruger excentrisk sliber eller rystepudser gør ikke den store forskel. Det vigtigste er at du hele tiden holder maskinen plan mod emnet og ikke mindst i bevægelse. støvsuger og tør træet af i 3 dobbelt salmiakspiritus blandet med vand 1/10. om du bruger jotun - hempel - international eller noget helt andet er sådan set lige meget. selv er jeg glad for jotun. der skal lakke 10 gange med mellemslibning. mellemslibning en bør du gøre med slibe klods korn 240 og altid tørre af efterfølgende med salmiakspiritus. det første lag lak fortynder 50/50 andet lag 75/25 tredje lag 90/100. resten af lagene skal ikke fortynde. De 2 sidste lag kan du evt si gennem en nylonstrømpe for at undgå snavs i overfladen. lak 1 gang om dagen. tager lidt tid men gør overfladen bedre. du bør bruge en oval halvblød pensel. af en kvalitet 150 - 200 kroner. Når du rører lakken op skal du gøre det langsomt for at undgå luftbobler i lakken... håber det giver mening ☺


  • #8   19. okt 2016 Hej Vessel.
    Tak for kaffe - 10 gange lakering!!! Nå men så ved jeg da hvad jeg skal lave hen over vinteren.
    Det er nok bare mig men kan ikke helt gennemskue din forklaring mht. fortynder. Første lag, 50 % lak - 50 % fortynder, andet lag 75 % lak - 25 % fortynder. 3 lag????

    mvh


  • #9   19. okt 2016 tredje lag 90% lak.

  • #10   19. okt 2016 Fornemt -Tak
    Sidste ting. Hvordan er det bedst at opbevare / rense pensel imellem man giver lak?


  • #11   19. okt 2016 Jeg har bare penslen stående i terpentin i de dage jeg går og lakker. Når jeg så er helt færdig renser jeg den ordentligt. smiley

Kommentér på:
Vinter

Annonce