{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

Motor dødsdømt :( måske? {{forumTopicSubject}}

Mercury 75 HK ELPTO 2 takter fra 1990

Sejlede for fuld skrue og pludselig gik den kun halv kraft. Den starter fint og alt virker normalt bortset
fra at den kun kunne tage halv kraft cirka . Jeg sejler ind ved lav fart.

Finder ud af med hjælp fra bruger herinde, at der er knækket en stang som bevæger spjældene til kaburatorerne, så den nederste
slet ikke bliver åbnet. Det er jo en forholdvis nem reparation, men da de skal justeres i forhold til hinanden sender jeg den til
mekaniker.

Da jeg skal hente båden kan jeg godt se på mekanikeren at der er noget galt. Han har skiftet stangen, men han siger at motoren
er så godt som færdig. Den nederste cylinder kører ikke med. Han mener ikke at der kommer benzin til den. Der er gnist på tændrør,
kompressionstest ok, men den kører ikke med. Han mener at den har kørt uden benzin = smøring og derfor er der røget en pakning ved pakdåsen.
Måske er cylindervæg osv ødelagt. Men det vil koste en hel del arbejdstimer hvis jeg skal have ham til at skille den ad bare for
at se hvor meget den er ødelagt, så han mener ikke det kan betale sig for mig. Altså i hvert fald at han skal gøre det.
Jeg har tillid til mekanikeren, men forstår ikke så meget at motorer at jeg er helt sikker på hvad han mener. Han prøvede at hive tændrørs-
hætten af mens motoren kørte og der var ingen forskel, så det er klart nok at den nederste bare bliver trukket rundt af de andre.

Jeg har så et par spørgsmål til jer, da jeg ikke er den store motorkender/mekaniker

1. Hvis der er kompression, er det så ikke tegn på at den ikke har så store ridser/mærker at den er utæt?

2. Med pakdåsen mener han så den reed ventil/pakning der lukker blandingen ind fra kaburatoren?

3. Kan jeg komme til at tjekke den uden at skulle skille motorblokken ad?

4. Kan det overhovedet betale sig for mig at prøve at skille det ad?

På forhånd tak.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor dødsdømt :( måske?
Kommentér på:
Motor dødsdømt :( måske?

Annonce