{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Alpha one mislyd {{forumTopicSubject}}

Hej

Har et problem med mit drev, når motoren kører kommer der en rasle/ skralle lyd fra drevet.... tror måske at nogle tandhjul børster tænder eller er slidt. Når den står i gear, med motor slukket, kan jeg ikke dreje skruen den ene vej, men den anden vej kan jeg( det gi´r et lille klik, som om den tander over)

Hvad kan der være galt?

Nogle der har en tegning over et drev som mit?

Mvh Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Alpha one mislyd
  • #1   3. jun 2008 altså når den står i gear skal du kunne dreje den den ene vej rundt, det er ikke noget forkert i.! og ja det giver en kilk lyd.

    Men resten ved jeg ikke


  • #2   3. jun 2008 Og Hvad koster et nyt drev eller er det bare at renovere det jeg har? Og hvad koster det?

  • #3   3. jun 2008 det ved jeg ikke. men altså rolig nu, det kan jo være en meget lille ting,

    eller gå ind på www.nyt drev.dk og ring til ham der, han kan hjælpe med det sammen.! du skal dog lige fjerne mellem rummet i linket.!


  • #4   3. jun 2008 Hej. Det kan være dine kardan-kryds eller transomlejet.. Jeg har lige renoveret et alpha one drev der havde det problem. Men hvad sker der når du trimmer det ? Er der nogen ændring ved det ?

    Jeg har lige set et nyt alpha one til 15000 men det kan du renovere en del for hvis du gør det selv.


  • #5   3. jun 2008 1) hvis motoren er stoppet og i frigear skal du kunne dreje propellen uden nogen lyde - hvis den er stoppet men i gear skal den klikke den ene vej og blokere den anden vej

    2) Hvis mislyden kun er der når motoren kører og lyder som en brummende/hvinende lyd er det nok dit gimballeje

    3) Hvis lyden bliver værre ved drejning af drevet og mere er en rytmisk bankelyd så er det nok kardanledene der er slidte


  • #6   3. jun 2008 EN N

    Tror det er nr 2, hvis motor er slukket og står i frigear er der ikke noget at høre.... hvad skal der til for at skifte gimballeje og hvordan gøres det?

    Hvordan tjekker jeg at det er 100% det der er galt?

    Takker for alle svar...


  • #7   3. jun 2008 Tja - du skal have drevet af - det skal i gear frem - 6 bolte løsnes og seegerringene til hydraulikcylindren fjernes - så kan det komme af (i øvrigt bør det aftages årligt for kontrol/smørring)

    Så skal du se efter om bælge er utætte - gimballejet skal kontroleres visuelt og ved at man drejer lidt på det - skal det ud skal der en aftrækker på og vupti kommer det ud

    Du kan prøve at kigge ind over på www.fenderen.dk der er masser af information om drev mv.


  • #8   3. jun 2008 Kan der ske noget ved at sejle med det, det har jeg jo gjort nogle gange inden jeg fandt ud af at der var et problem...

  • #9   3. jun 2008 Det er ikke godt - skal laves - men en kortere tur kan du sejle - specielt hvis du smørrer gimballejet godt - der er en fedtnippel i bunden af gimbalringen hvor du kan trykke fedt ind i lejet

    Du kan købe et nyt gimballeje af mig - billigt hvis du vil


  • #10   3. jun 2008 Hvor kommer du fra?

    Hvad skal et leje koste?


  • #11   3. jun 2008 Et helt nyt sæt med leje bælge pakning til drevet udstødsbælg gimballeje pakdåse for do skal koste 850 jeg kommer fra Kbh

Kommentér på:
Alpha one mislyd

Annonce