{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til impeller skift.
  • #1   6. jun 2008 evt. en guide nettet?

  • #2   6. jun 2008 det er nemmest når benet er vippet op..

    husk at drevet sider med 5 bolte.
    2 i hver side og en under anoden/finden.

    når du trækker drevet af kommer akslen med af, men jeg kan ikke huske om man skal løsne gear-armen, så det må du lige tjekke, men der falder ingen løse dele ud smiley

    når drevet er kommet af, sider der et impellerhus i metal ( sider fast med 4 bolte ), dem skruer du af og løfter af langs med akslen.
    og der sider impelleren..hvis den skal skiftes, så ta´ den med ned til båd puscheren, så du er sikker på at få den rigtige med tilbage..

    når du samler det igen, så husk at impelleren IKKE kan vendes forkert smiley

    Skulle du folde impel "vingerne" den gale vej, så gør det ikke noget, de retter sig den anden vej første gang du starter den..har forhørt mig hos en service mand.

    VH
    Michael


  • #3   6. jun 2008 Jeg har den altid i frigear.

    Mht. gearolie, er jeg ikke sikker !!


  • #4   6. jun 2008 Gearolie, du afmontere de 2 skruer på siden af gearhuset køber en tube gearolie hos din forhandler og presser olien ind i det nederste hul når tuben er tom sætter du en finger for det øverste hul ( som der nu render olie ud af ) og montere skruen i det nederste hul ... fjerner fingeren fra det øverste hul ( man kan aligevel ikke holde fingeren for mens man sejler ) og skruer skruen i det øverste hul .... færdigt arbejde.

    Der vil løbe en lille smule olie uf af det nederste hul selv om du har fingeren for det øverste så det gælder om at være hurtig , men det er fremgangs måden for at undgå luftlommer og der derfor ikke er olie nok på.

    Mvh søren.


  • #5   8. jun 2008 Okay mange tak smiley

Kommentér på:
Hjælp til impeller skift.

Annonce