{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

motor valg? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde. hvis man står med en ældre motorbåd hvor motoren har sat sig, hvad skal man så vælge? Jeg har fundet en ældre motor der ikke har sat sig men sælger vil ikke starte den op inden handlen men siger der er kompression på alle cylindre. skal man renovere den gamle eller måske vælge en helt anden motor der kører på Diesel? mvh. Lasse


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  motor valg?
  • #1   1. dec 2016 hvorfor vil han ikke starte den op ? kan båden bære (økonomisk ) en diesel ?

  • #2   1. dec 2016 Ingen opstart ! ! ! ! intet køb.. den skal du bare glemme, den lyder nok som en dåse søm når den køre pga lejer....
    Som Michael skriver.... en diesel er DYR....


  • #3   1. dec 2016 kim. hvad mener du med diesel er dyr.. bare af ren interesse, for kan ikke lige se hvorfor.☺

  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #4   1. dec 2016 Kan den der sidder i ikke tages ud og renoveres,Volvo er ikke det dyreste og sværeste at reparere,men rigtigt få fat i en diesel vis du er til det,der findes Yanmar marine også brugte renoverede og de går godt med få problemer.K&B

  • #5   1. dec 2016 3 #
    Har bare sidet og kikket på diesel motore og i forhold til hk er de sgu dyre
    http://danskmarineudstyr.dk/marker/yanmar/yanmar-badmotorer/y3ym20/yanmar-3ym20-indenbordsmotor
    Hvis man så køber en brugt.. hvad får man så ? ?
    Men hvis du ikke syntes de er dyre, ja men fred være med det smiley , det er jo min mening jeg skrev om, og der syntes jeg godt nok de er dyre smiley , især hvis man ikke bruger det i erhvervs øjemed... og kun skal tulle rundt engang imellem...
    Men sådan er vi så forskellige, og heldigvis for det..... kæft det vil være kedeligt hvis vi alle var ens......





  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #6   1. dec 2016 Kim tror du ikke du skulle starte som forfatter,det er jo ikke dit valg.

  • #7   1. dec 2016 RS : mener du ikke at en diesel er noget dyrere end en benzin ? eller ?
    og selvfølgelig kan man få brugt diesel såvel som benzin , mit spørgsmål om hvad båden økonomisk kan bære er jo ret relevant ift om man skal finde en fin diesel ,fin benzin eller en gammel karburatormotor. og der spiller hk jo også ind.


  • #8   1. dec 2016 # 6..... RS øhhh det var et svar til wessel ! ! !
    Så hvad fa.... er det du skriver om ... gu er det da ej mit valg, det ved jeg da godt..
    prøv at følg med inden du skriver sådan til folk...


  • #9   1. dec 2016 Jeg har ikke studeret motorer på Googlen... ville bare høre hvorfor du havde den mening. .. selv er jeg dog ret glad for diesel.

  • #10   1. dec 2016 Disel er langt at foretrække frem for bensin.
    Har desværre selv bensin, men sådan er det jo.


  • #11   2. dec 2016 Diesel motorer er dyrere end benzin, det er ikke et holdnings spørgsmål:
    Volvo 225 hk benzin: 102.500,-
    Volvo 220 hk diesel: 238.000,- / 302.500,-

    Hvis man skal komme med nogle konkrete råd vil jeg sige at skal du beholde din båd et par år så renovere, op til 8 år så ny benzin og over 8 år så en diesel.

    Men der er så meget mere i det end det, sejler du f.eks. rigtig meget vil diesels lavere brændstof økonomi veje tungere.
    Og er båden en vis kaliber kan salgsprisen måske godt bære du har lagt en diesel i.
    Så lyder det jo som om diesel bare er lykken men jeg har lige smadret min gearkasse (fast skrue aksel), min model er udgået og listeprisen på den nye model er 90.000,- så vi er ikke dybt forelskede lige fortiden smiley

    Der er også lige så mange forskellige erfaringer som der er bådejere, jeg købte f.eks. en ny 5.0 MPI og endte med at bruge 80k på den de første 6 år i service, rep og vedligehold.
    Min makker der imod købte en ældre 7.4 EFI og den har indtil videre bare kørt derud af med kun en lille rep til under 1k.

    Så prøv at tilføj hvad båd du har, hvor meget du sejler, hvad dine prioriteter er osv osv, så bliver det måske lidt nemmere at spore sig ind på hvad der er det rigtige for dig, men vil du være sikker bliver du nødt til selv at sætte dig ind i alle fordele og ulemper.


Kommentér på:
motor valg?

Annonce