motor valg? {{forumTopicSubject}}
Hej herinde. hvis man står med en ældre motorbåd hvor motoren har sat sig, hvad skal man så vælge? Jeg har fundet en ældre motor der ikke har sat sig men sælger vil ikke starte den op inden handlen men siger der er kompression på alle cylindre. skal man renovere den gamle eller måske vælge en helt anden motor der kører på Diesel? mvh. Lasse
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 89 Emner: 75 Svar: 1.195
Som Michael skriver.... en diesel er DYR....
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 574 Både: 2 Emner: 28 Svar: 1.120
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 89 Emner: 75 Svar: 1.195
Har bare sidet og kikket på diesel motore og i forhold til hk er de sgu dyre
http://danskmarineudstyr.dk/marker/yanmar/yanmar-badmotorer/y3ym20/yanmar-3ym20-indenbordsmotor
Hvis man så køber en brugt.. hvad får man så ? ?
Men hvis du ikke syntes de er dyre, ja men fred være med det , det er jo min mening jeg skrev om, og der syntes jeg godt nok de er dyre , især hvis man ikke bruger det i erhvervs øjemed... og kun skal tulle rundt engang imellem...
Men sådan er vi så forskellige, og heldigvis for det..... kæft det vil være kedeligt hvis vi alle var ens......
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
og selvfølgelig kan man få brugt diesel såvel som benzin , mit spørgsmål om hvad båden økonomisk kan bære er jo ret relevant ift om man skal finde en fin diesel ,fin benzin eller en gammel karburatormotor. og der spiller hk jo også ind.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 89 Emner: 75 Svar: 1.195
Så hvad fa.... er det du skriver om ... gu er det da ej mit valg, det ved jeg da godt..
prøv at følg med inden du skriver sådan til folk...
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 574 Både: 2 Emner: 28 Svar: 1.120
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 272
Har desværre selv bensin, men sådan er det jo.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Volvo 225 hk benzin: 102.500,-
Volvo 220 hk diesel: 238.000,- / 302.500,-
Hvis man skal komme med nogle konkrete råd vil jeg sige at skal du beholde din båd et par år så renovere, op til 8 år så ny benzin og over 8 år så en diesel.
Men der er så meget mere i det end det, sejler du f.eks. rigtig meget vil diesels lavere brændstof økonomi veje tungere.
Og er båden en vis kaliber kan salgsprisen måske godt bære du har lagt en diesel i.
Så lyder det jo som om diesel bare er lykken men jeg har lige smadret min gearkasse (fast skrue aksel), min model er udgået og listeprisen på den nye model er 90.000,- så vi er ikke dybt forelskede lige fortiden
Der er også lige så mange forskellige erfaringer som der er bådejere, jeg købte f.eks. en ny 5.0 MPI og endte med at bruge 80k på den de første 6 år i service, rep og vedligehold.
Min makker der imod købte en ældre 7.4 EFI og den har indtil videre bare kørt derud af med kun en lille rep til under 1k.
Så prøv at tilføj hvad båd du har, hvor meget du sejler, hvad dine prioriteter er osv osv, så bliver det måske lidt nemmere at spore sig ind på hvad der er det rigtige for dig, men vil du være sikker bliver du nødt til selv at sætte dig ind i alle fordele og ulemper.
motor valg?