{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Brian J
Brian J
Tilmeldt:
8. jul 2006
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22

arghhh død motor {{forumTopicSubject}}

http://www.baadsnak.dk/forum/showthread.php?t=2278

forhelvede hvor er jeg pisse sur nu

har sejlet 25 liter op med 5 % olie for at få den til at kører ok

så i dag gik jeg ned til 3% også sker dette her bang død motor cyl 1 færdig øverste af toppen brækket af der må vel være garanti på sådan noget er der ikke det ??

og nogen der ved om blokken fra en mercury fra først i 80 passer på en der er fra 89 den gamle er 65 hk den anden 60 hk forskellen er den nye er med elektroniks tænding den anden med strømfordeler


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  arghhh død motor
  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #1   1. jul 2008 øh er på bådsnak.dk hvorfor kan jeg ikke linke så folk kan se historien

  • #2   1. jul 2008 Øverste af toppen BRÆKKET af ??
    har du ikke et foto af det ?
    hvad skete der ?


  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #3   1. jul 2008 jo ser du hvis du kigger på de stempler på den er der ligesom i midten en forhøjning __/\__ lige som det der den del er brækket og der er mega slør i stemplet ligesom der ikke er skiftet lejer i den

    jeg skiller ikke mere ad før jeg har snakket med min advokat imorgen og hører hvad han siger til det

    ja kom med 3 kvart gas og pludselig bang og den skrallede helt vildt og ville næsten ikke trække sig selv tog derfor den ene tændrørs hætte af og der skete ikke en dyt ved cyl 1 selv om der var gnist total lort


  • #4   1. jul 2008 Hvilken form for garanti forventer du på en motor fra 89, siden der skal blandes en advokat ind i sagen.. ?

  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #5   1. jul 2008 hvis du erstatter bandsite til baadsnak så forstår du hvorfor da jeg købte den sidste år med at motoren var iorden og det var den ikke og der fik den efter sigende efter tovtrækkeri med advokat skiftet stempel på cyl 1 som det nu er galt med igen derfor skal jeg snakke med ham igen

  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #6   1. jul 2008 b a a d s n a k

  • #7   1. jul 2008 Nå okay på den måde.. : )

  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #8   1. jul 2008 yep er meget sur lige nu hvor vejret er så skide godt så sker det her øv øv

  • #9   1. jul 2008 jeg tro det bliver svært da du selv har blandet olien i benzinen og derved kommet til at lave en fejl så det ikke passer med 3%

    er det en privat eller et firma


  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #10   1. jul 2008 øh hvem siger det med olien ????????

    har en alm dunk med måler på og den er til 2 % til 5 liter og jeg fyldte 25 liter på den øhh ved sgu ikke lige hvor du vil hen med den der


  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #11   1. jul 2008 og de forskriver kun 3 % til den men fik at vide der skulle være 5 % i den de første 25 liter jeg kørte med motoren og det har jeg gjort så kan ikke lige se jeg er skyld i det

    plus der er mega slør i lejerne


  • #12   1. jul 2008 jeg siger ikke du har lavet noget forkert men at ham du vil hænge den ødelagte motor op ¨på kan sige du har ikke blandet olien ordenlig derved så kan måske med lidt uheld/held snyde sig uden om

    men igen er det en privat eller et firma


  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #13   1. jul 2008 det er et firma som jeg købte den ved sidste år og efter noget tovtrækkeri frem og tilbage lavede han motoren pga jeg pussede en advokat på ham

  • #14   1. jul 2008 okay men husk at du har næsten ingen ganti når det ikke er en ny vare

  • Brian J
    Brian J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 22
    #15   1. jul 2008 nej det ved jeg men kan sgu ikke være rigtigt ikke en gang 10 timer har jeg sejlet med den motor efter rep

  • #16   2. jul 2008 nej enig brian J det er forskert , montering af lejer. de er blevt slådet i og på og ikke vamet / fryet på

    når man slå på et leje ender det tit med at smader den konisk form det har og det vil som relg få det til at gå i styker under press

    omkring din motor block ,, så frem bloken er mangen til i bolt hulder til dvs ting. og at foring har persist samme størlse så skulle du kunne byt over .



  • #17   2. jul 2008 du har fuld garanti, på reperatioer,,så hvis han har lavet din motor, så HAR du fuld garanti på ihvetfald den del han har lavet, samt det han har haft forbindelse til, for at lave det..

    men du skal have en kvitering på det...og en dankort slip et somregel ikke nok.


  • #18   3. jul 2008 Iflg. købeloven, har du 2 års reklamationsret. Og af de 2 år, er de 6 mdr. fuld garanti. Efter de 6 mdr. skal der være tale om en skjult og iboende fejl ved købs-dato. Da sælger tidligere har renoveret din cyl.1, og det er over 6 mdr. siden, tror jeg ikke det hjælper ret meget at stille op med et helt advokat-kontor. Bevisbyrden er nu på din side. Og jeg tror ikke du teknisk og juridisk kan bevise over for sælger, at fejlen ikke blev lavet første gang. Blot en info, inden du smider penge ud til en advokat.

Kommentér på:
arghhh død motor

Annonce