{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  FWC ferskvandskøling VOLVO
  • #1   8. jan 2017 Hvad med at montere et Superflush skylle system? Kan købes for 1.000,- i England. Man skal så lige bruge 5 min efter hver sejltur, men på den måde bliver knæene også skyllet.

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #2   8. jan 2017 Har du prøvet det Anders? Det ser smart ud!

  • #3   8. jan 2017 Har købt et sæt men ikke monteret det endnu, og afprøver det først når båden kommer ud fra vinter hi.

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #4   8. jan 2017 Har du et link til hvor du købte det syntes kun jeg kan finde det i USA til 300 dollars

  • #5   8. jan 2017 Fandt det på eBay - det jeg købte er til Mercruiser

  • #7   8. jan 2017 Havde det SuperFlush på min MerCruiser 4.3 MPI 220 hk. og det fungerede rigtig godt.

    Det var en bowrider og havde så monteret vandslange tilslutningen under en af sæderne helt ude i fronten, så jeg nemt kunne tilslutte ferskvand ca. 5 min. efter hver sejltur! Det fungerede godt, men der er jo stadig saltvand i motoren under sejllads, men selvfølgelig et minimum af timer!

    Derudover får man jo så ikke kølervæskens korrosionshæmmende additiver når båden ligger i havnen og man får heller ikke fordelen med en varmere motor, som man får ved ferskvandskøling (= bedre brændstoføkonomi). Til gengæld er en ferskvandskølet system jo ikke 100% ferskvandskølet, der er jo stadig saltvand i afgang+knæ, hvilket ikke er optimalt, hvilket man helt undgår med SuperFlush!


  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #8   8. jan 2017 Tak Anders og tror det skal prøves især efter hvad Thomas skriver

  • #9   8. jan 2017 Kender godt det flush system.

    Søger stadig svar på mit spørgsmål omkring hvor man kan købe disse kits, nogle der har forslag?? smiley


  • #10   9. jan 2017 SuperFlush er et rigtig godt alternativ til ferskvandskøling. Meget salt skylles ud og der henstår efter en gennemskylning med ferskvand, kun mindre skader i støbejernet.

    Et SuperFlush system findes primært til Mercruiser motorer, men kan uden tvivl også monteres på VP motorer.

    VP ferskvandskøing til indsprøjtningsmotorer kan være lidt no-go fra andre end Volvo Penta, fordi VP tit og ofte ændre på en given konstruktion med fittings, slanger osv. Er man snild på fingrene kan man sagtens montere et uoriginalt ferskvandskit til en VP indsprøjtningsmotor.
    Ferskvandskøling til VP leveres altid som halv-system uanset fabrikat,
    Et ferskvandskølingsystem fra VP til din motor - som passer ud fra serienummeret - koster ca. 20.000,- kr. Det er med andre ord plug-and-sail...:)




  • #12   9. jan 2017 Rolf..
    vil man kunne godt nøjs med et superflush til Mercruiser ? min har nemlige 250 timer.. tænker bare hvis man skal se på prisen til en ferskvandskit


  • #13   9. jan 2017 Ja, motoren er den sammen, men der KAN være forskel på tilslutningsanordningerne, men du kan søge på google under "superflush Volvo penta"

  • #14   9. jan 2017 Tak for svar Rolf! smiley

    Tror ikke forskellen er så stor på indsprøjtning og kabu modellerne. Selfølgelig i toppen smiley men det burde være muligt, tror du ikke ?

    Varmeveksleren skal vel bare sidde et sted der er højere end motoren,

    Men overvejer osse det flush system, men hader bare tanken om at blokken tære indefra 😄. Hader rust smiley Selfølgelig vil skylningen gøre det mindre men når korrosionen er igang stopper den ikke!

    Knæene er sq lige til at skifte, det er en motorblok ikke 😕


  • #15   9. jan 2017 Varmeveksleren sidder vertikalt på motoren i venstre side set forfra.



  • Jensen Boats
    Jensen Boats Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 12
    #16   12. jan 2017 Seakamp (USA) laver ferskvandssystemer til eftermontering, som passer til Volvo Penta, Mercruiser m.fl.

  • #17   5. jul 2017 Fik du monteret og afprøvet Superflush systemet Anders J?

  • #18   5. jul 2017 Ja, har fået det monteret og det virker fint. De plastik tilpasnings nipler der følger med er noget bras - de brækker bare man kikker på dem, så de er skiftet til messing. Installationen kan ses på motor billeder i min profil.

  • #19   10. jul 2017 Ok tak for info.

Kommentér på:
FWC ferskvandskøling VOLVO

Annonce