{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Glasfiberarbejde {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har gang i et DIY projekt med min Crescent 418HT, hvor jeg skal have lavet en del glasfiberarbejde. Jeg tænkte på lige at få indhentet et tilbud fra en professionel for at se om det overhovedet kan betale sig at gøre det selv.

Er der nogen der kan anbefale nogen i hovedstadsområdet?

Mvh Jesper


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Glasfiberarbejde
  • #1   16. jan 2017 Er det en båd fra midt-70'erne? I så fald tror jeg ikke det kan betale sig økonomisk at betale en prof for arbejdet.

  • #3   16. jan 2017 Kik min fotoalbum det var 10.000 i materialer men har os lavet meget om og gjord hele skroget 0.5 mm tykkere

  • #4   16. jan 2017 0,5 mm tykkere, var det ikke lige lovligt meget smiley

  • #5   16. jan 2017 Hvis du selv vælger at gøre arbejdet, så vær obs på hvor du køber materialerne, du bliver flået hvis du køber ved den lokale bådforhandler, bauhaus eller biltema.

  • #6   17. jan 2017 Jeg takker for alle svarene. Om det er økonomisk rentabelt at reparere på båden er jeg egentlig ikke så interesseret i. Det gik mere på om der var nogen havde gode erfaringer med at få lavet glasfiberarbejde professionelt og hvad jeg kan forvente at det koster?

    Simon: Hvor kan jeg købe uden at blive flået?

    Mvh Jesper


  • #8   17. jan 2017 Ja, det var også det sted jeg tænkte på, da jeg skrev det.

    Da jeg skiftede hækken på min båd, lavede jeg den fejl at fejlvurdere hvor meget jeg skulle bruge, og købte nogle få kg polyester og måtte af flere gange ved biltema og bauhaus.
    Jeg kunne have halveret mine materialeomkostninger hvis jeg havde købt 20 kg polyester og måtte fra start ved århusimport fra starten.
    Det kostede mig knap 2000 kr. i materialer at skifte hækken og lave en række mindre skader.
    Til sammenligning ved jeg at en fra forummet fik et tilbud på 13.000 kr. fra en professionel for at få skiftet hækken i hans båd i samme størrelse.
    Bådene er på ingen måde ens, så det kan ikke direkte sammenlignes, men det viser alligevel at der helt bestemt kan spares penge på at gøre det selv, også selvom man køber lidt værktøj og en god maske.


  • #9   17. jan 2017 Jeg må prøve at lave at lave en god vurdering af hvor meget der skal bruges. Hvor godt passer tabellen på denne hjemmeside i forhold til polyester forbrug til forskellige glasfibertyper?
    https://www.ecfibreglasssupplies.co.uk/topic/estimating_quantities

    Hvor meget polyester kan jeg regne med at krydsfineren suger?

    Super tip på Århus import, findes der noget tilsvarende i hovedstadsområdet?


  • #11   18. jan 2017 Priserne svinger meget kan jeg se.
    Jeg giver knap 1000kr, for 5kg polyester med herder.
    Og 10m Den gode 350g måtte.


  • #12   22. jan 2017 Jeg skal lige til at gå igang med et ligende projekt og er også nybegynder. Jeg faldt over denne side til glasfiber mm
    http://shop.hp-textiles.com/shop/Complete-Set-s/Fiberglass-repair-kit-GRP-HP-KS-GFK01.html.
    Jeg har set en del på youtupe og det ser ud til at man skal være opmærksom på at polyester ikke hæfter på epoxy men at epoxy hæfter på alt.!

    Simon Michael S. hvilken xfiner brugte du i din hæk.? skal det være de dyre vandfaste.?


  • #13   22. jan 2017 Jeg brugte en normal 22 mm gulvkrydsfiner fra det lokale byggemarked.
    Pladen bliver jo beklædt med glasfiber, så jeg ser ikke nogen grund til at den skal være vandfast(men jeg er ikke ekspert).


  • #15   23. jan 2017 ok.. tænkte også bare at give den noget epoxy da den jo gerne skulle hæfte til hele glasfiberpladen igen..:-) så må det være fint med tagxfiner

Kommentér på:
Glasfiberarbejde

Annonce