{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.534 visninger | Oprettet:

Montering af transducer {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt en Garmin 420s kortplotter, inkl. denne transducer - http://garmin.dk/products/description/3/81

Og når man læser i manuallen virker det som om den også kan monteres indenbors... Så første spørgsmål, kan den det?

Andet spørgsmål, hvilken metode? Så vidt jeg kan læse mig frem til, kan den limes i langsomt tørrende epoxy, eller man kan lave et oliebad...

Er der nogen der har erfaring med ovenstående, ville jeg være taknemlig for lidt hjælp...



Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Montering af transducer
  • #1   8. aug 2008 Kommer helt an på din båd, har den et mellemlag i skroget, fordi er der andet end glasfiber, så kan du ikke uden at skære hul og fjerne det lag smiley
    Men hvis der ren ren glasfiber hele vejen igennem så er det intet problem, det vigtigste er klart at der ikke må være noget der minder om luftbobler i den masse du montere transduceren i, men om du bruger epoxy, som de fleste producenter anbefaler, eller om du bruger silicone er lidt lige meget. Jeg brugte epoxy til min, og det virkede super, jeg lavede et lille "kar" af pap, smurte indersiden med fedt, og siliconede så bunden fast til skroget, da det så var tørt, hældte jeg epoxy i, og pressede transduceren helt ned til bunden, og lagde noget oven på den så den blev på sin plads, når det er størknet fjerner du bare dit "kar" igen smiley

    Husk at rense bunden ordenligt og affedte inden du går igang.. smiley


  • #2   8. aug 2008 Du kan også lave en cylender som du limer fast til bunden inde båden hvor den selvfølgelig ikke kan ses eller er i vejen, ligger din tranduser der i med noget olie eller andet.

    I min mor og fars båd er det lavt på den måde og de bruger opvaskesæbe og det virker!!!

    Nem og uden og skære nogle huller


  • #3   8. aug 2008 Tak for hurtig svar.... har i mellemtiden været ude og inspicere båden, og det bliver ikke let at finde et sted hvor der kun er et lag....

    Jeg må lige spørge Ketner...


  • #5   9. aug 2008 Vis du skal monter den uden på hækken så er der vel også beslag til det.
    Ellers har jeg vis en at sygerfri rustfristål beslag fra dakøbte vores Uttern, du kan køb vis det bliver helt umulig for dig.


Kommentér på:
Montering af transducer

Annonce