{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forhøjning af hækken
  • #1   22. feb 2017 Det afhænger af hvilken båd du har. Så hvilken båd har du ☺

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   22. feb 2017 Kopi af en Mopa. Dog med højere agterspejl.

  • #3   22. feb 2017 læg evt et billede, eller opret båden på galleriet . Så er det lidt nemmere at hjælpe smiley

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   22. feb 2017 Bagende

    profilbillede
  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #6   22. feb 2017 Det er jeg klar over. Kan man ligge ligge nogen perfekt tilpassede boder plader oven på den nuværende hæk. Lad os sige 2 stykker. Så køre 2 160mm rustfrie skrue igennem klodsen, ned i den hæk pladen. Ligge den næste bodex plade oven på, og igen sætte 2 160mm skruere i gennem den ned nedenunder, og videre ned i træpladen. Og begge bodex plader er limet samtidigt med sikaflex. Så sætte to bodexplader bagpå, og foran med sikaflex. Som bliver boltet fast i gennem agterspejl pladen, og de 2 stykker bodex så det klemmer sammen. Også ligge, en 2mm rustfri plade rundt ondet hele og bolte den fast og lime med sikaflex

  • #7   22. feb 2017 ikke for at lyde dum... men man kan lave det rigtigt og man kan lave det forkert. at lave det rigtigt holder mange år, hvorimod hovsa løsninger holder tja oftest ikke særlig længe. du burde skifte til en hel plade. hækken på din båd er en bærende del.. du ville jo heller ikke lime din bil sammen med elastisk sikaflex vel. smiley hvis du limer og skruer efter din idé vil det helt sikkert hurtig løsne sig. du skal tænke på at du haren 25 hk motor siddende på hækken.. lav det rigtigt.. sikkerhed til søs bær tages alvorligt. håber ikke jeg gjorde dig sur med min mening. god arbejdslyst..

  • #8   22. feb 2017 Undskyld tastafejlene. min mobil skriver ikke hvad jeg taster 😁

  • #9   22. feb 2017 nemmere bare at købe en jackplate eller lignende beslag, bolt on, done

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #10   22. feb 2017 Ikke spor sur herfra. Ønsker bare at få det gjordt så det holder.

    Vi er enige om at det er hele agter pladen der skal skiftes?:-)

    Altså til en højere i hækken?:-)


  • #11   23. feb 2017 Det ville være den helt rigtige løsning med en ny plade. ville jo også være den pæneste løsning. 👍

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #13   23. feb 2017 Det er tror jeg. Men moteren skal monteres, også tager jeg resten derfra.

    Der skal monteres sideskinner ude på siden, under vandlinjen bla få større bæreevne


  • #14   23. feb 2017 Tror alt i alt det vil være bedre at finde en motor der passer istedet..
    jeg har engang rodet mig ud i samme manøvre med meget dårligt resultat til følge..


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #15   23. feb 2017 Hvilket resultat var det?

  • #18   5. apr 2017 Jeg har selv handlet med Bob, jeg plejer bare at gange prisen med godt 1,3. Så passer det ca. med fragt og indfortoldning. Og indfortoldningen går af sig selv, gennem det selskab som håndtere transporten.
    mvh Thomas


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #19   5. apr 2017 Så 2500,-

  • #20   5. apr 2017 Ok, det er godt nok nogle år siden jeg købte noget i USA. Og det kommer lidt an på transport omkostningen også, men prøv at spørge Bob hvad det koster at sende til DK. Og sæt så tallene ind i en af de told beregnere som findes på nettet. Tror at tariffen for båddele er den samme som reservedele til motorcykler.
    http://www.toldpriser.dk/toldberegner
    For de dele der fylder og vejer lidt, kommer det nok højre op, ca 3200,- udfra at jeg skyder transporten til at koste ca 500kr


  • #21   6. apr 2017 Nu spørger jeg måske dumt men for mig at se er det en langbenet motor der sidder på allerede?

    Der er nok ingen tvivl om at det rigtige er at udskifte pladen. Og hæver du hækken endnu mere end den er i forvejen er der et stort stykke uden støtte fra motorbrønden, så måske den også skal forhøjes?

    Har du overvejet at sælge sættet somd det er og købe noget med 25hk i stedet?


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #22   6. apr 2017 Hvorfor skulle jeg dog sælge den??????

  • #23   6. apr 2017 Hej Jesper
    Min pointe er, at det nok er en mere opfattende operation end du først beskriver og dermed både koster en del penge og tid. Så mange penge at din forbedring ikke kan svare sig rent økonomisk og resultatet måske bliver tvivlsomt som andre påpeger. Plus du skal bruge foråret med at makke båd i stedet for at nyde en tur på vandet.

    Mit forslag var så enten sejle med den motor du har nu og være glad for sættet eller sælge båden og købe een med en større motor hvis det er hvad der betyder noget.


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #24   6. apr 2017 Op i nummi med operationen.

    Mine hænder er skruet korrekt på, og båden kostet mig nærmest ingenting?

    Med hensyn til økonomi, bliver det vel mit problem? Køb ad en Jackplate til 2500,- dask er jeg for nærig til ja.

    Men køb af rå materialer, også lave den selv er vejen frem for mit vedkommende. Bestiller det bare ved grossisten. Så kan jeg gå og bruge min påske ferie ved drejebænken og fræseren:-)

    Projektet skal nok lykkes for mig, stol tryk på det:-)

    Og der kommer selvfølgelig billeder og videoer af det når jeg er færdig.

    Jeg har dog mine egne ideer til at lave tingende på. Søger blot info til evt andre fremgangsmåde måder? Det kunne jo være andre havde kastet sig over et lignende projekt.

    Alt er muligt. Hvis det har været lavet af mennesker før, kan det vel laves igen:-)



Kommentér på:
Forhøjning af hækken

Annonce