{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Revne i glasfiberoverflade - hvad gør jeg?
  • #1   14. mar 2017 her er en lille men god metode ! ! ja ja .. ved godt det er en camping side, men det er den samme metode på både.... det er lidt et nusse arbejde når skaden ikke er større, men stadigvæk vigtigt da det er et dybt hak du har fået ......
    http://www.seniorcamping.dk/Artikler/glasfiber-skader/skader.html
    God lyst smiley


  • #2   14. mar 2017 Mange tak Kim smiley Det ser ud til at være rimelig nemt at gå til.

  • #3   14. mar 2017 Det bliver sgu aldrig godt det der - jeg vil foreslå dig at jeg kommer forbi og tager båden med mod en symbolsk betaling for kørsel til nærmeste genbrugsplads smiley

  • #4   14. mar 2017 Haha den er sku god med dig Per smiley Så må du smide din humor i småt brandbart ved samme besøg!

  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #5   14. mar 2017 hvis det er en nyer båd kan du købe noget gelcotat spartel i den rigtige farve og slibe det til med vandslibe papir

  • #7   14. mar 2017 Tak for svarene René og Jens smiley Jeg har været en tur i Biltema for at hente gelcoat og hærder.

    Nogen der har en forslag til dosering af gelcoat og 2% hærder? Jeg skal vil bruge 5-8 gelcoat til at fylde hullet. Er det så bare 2 dråber hærder?


  • #8   15. mar 2017 Hvis du har en meget fin vægt kan du veje dig frem.
    49 gr spartel og 1gr hærder.
    Men til den lille mængde du skal bruge er du nok nød til at gøre det lidt på slump.
    Hvis du har en bagevægt med 1 gram indeling, kunne du jo i et par glas stå og øve dig med noget vand altså eks måle 100 gr vand i det ene og så 2 gr i det anden. så kan du sammenligne, og få fornemmelsen af blandingsforholdet. Pas på med at komme for meget i, da det så kan hærde for hurtigt. Og jeg mener at du skal over 16 grader og helst på 20 grader før det hærder. Så hvis det er udendørs skal du sørgefor at have en varme blæser med. Men pas på med for meget varme da det kan ødelægge gelcoten.
    OG du skal lade det sidde indtil det er helt gennem hærdet før du piller. lad evt. den rest du har tilbage ligge i nærheden så du kan bruge det til at vurdere om det er hærdet. Og hvis tempereaturen er lidt lav og du syntes at det ikke hærder, så giv det længere tid for det skal nok hærde bare langsomt. MEn lidt varme ca 20gr til at starte processen er godt.
    Prøv evt. bare at spartle en prøve på et stykke pap, for at få fornemmelsen inden du går igang med båden.
    https://www.youtube.com/watch?v=SeJWu_N68Bs
    Youtube til inspiration.
    Vh Thomas


  • #9   15. mar 2017 Super fedt input Thomas M smiley Tak for masser af inspiration. Jeg burde næste dele et billede når jeg er færdig med det lille projekt.

    Forresten mener jeg at der stod optimalt imellem 8-12 grader. Men tager bare en pistol med smiley


  • #10   15. mar 2017 Ja der står at mindste temperatur er 10grader, men så tager det også op til 8timer for at hærde, lidt varme gør tiden kortere.
    god arbejdslyst.
    smiley


  • #11   15. mar 2017 Perfekt Thomas smiley Mange tak for dit input. Jeg er klædt på til at fikse den lille skramme smiley

Kommentér på:
Revne i glasfiberoverflade - hvad gør jeg?

Annonce