{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.663 visninger | Oprettet:

Ny Hæk {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Skal desværre til og igang med at reparere hækken på min båd. Den er rådnet helt væk.

Min plan er at skære hele motor brønden væk, så jeg kan sætte en krydsfiner på inde fra, og ellers bygge det op der fra.
er jeg helt gal på den der. eller vil det kunne blive en ordenlig løsning?
(har studeret div. video og forum omkring det.)

mit næste spørgsmål er ang. højden på min hæk.
Den er nu 40cm og min motor har jeg målt til 46cm.
(evinrude 20hk fra 84) og tænkte at nu når jeg er igang. så kunne jeg jo lave så den passede på.
Men regner med at på sigt, så vil der nok komme en ca 40 hk på den. men er der nogen standart på på div. motor. så jeg ikke sår der med en ny/anden motor, og den ikke passer på den.

VH
Peter


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny Hæk
  • #2   15. mar 2017 Kan godt se hvad du mener med at tage hele toppen af. men syntes det virker lidt for en for stor mundfuld at gå igang med. bla. pladsen jeg har at arbejde på.
    har også kikket på muligheden at tage det hele ude fra. og overvejer det også. ang bunden. er stadig lidt usikker på om der er dobbeltbund. ud over der krydsfiner plader som ligger synelig under gulvtæpperne. og de virker friske nok.
    Min største bekymring er nok mest højden på den nye hæk. og jeg bare skal vælge de 46cm som passer til den motor jeg har. eller om en ca 40hk vil har et andet mål. som jeg burde gå efter. når planer på sigt er en større motor.


  • #3   17. mar 2017 Nu ved jeg ikke rigtigt hvordan du har målt din motor til 46 cm men for mig at se har du en hæk til en kortbenet motor. Se vedhæftet tegning.

    Skal du ud og have ny motor vil jeg foreslå at lave hækken til langt ben. Der er ikke ret mange nyere motorer med kort ben på markedet udover de helt små så chancen for at finde en er ret lille.

    Jeg har selv kortbenet motor på jofa'en. Det var åbenbart på mode i 80'erne men skal jeg have en ny motor vil jeg nok forhøje hækken også.


    profilbillede
  • #4   17. mar 2017 det er sådan den er målt. det er nok forbi. at det faktisk normalt er en lang benet. man der har sad et mellem. stykke i benet som jeg har taget ud. anden drivaksel og div. så er den blevet 5" mindre. og har kikket lidt på den. og er lidt usikker på. og jeg vil få problemer med styretøjet til motor hvis jeg hæver den til de Ca 510cm som jeg er kommet frem til. er højden for en lang benet.

  • #5   17. mar 2017 Jeg kan godt se hvad du mener med styretøjet, men kan det ikke løses med et metalbeslag mellem motorarmen og styrestangen?

  • #6   17. mar 2017 ho det kunne det sikkert godt. må lige gå i tænke boks. om jeg skal holde den på 46cm som passer til den motor jeg har. da der godt kan gå noget tid inden der kommer større på.( de er jo ikke gratis 😲)
    eller om jeg skal hæve den med det samme til en langbenet.
    vejret er jo ikke lige til glasfiber arbejde for tiden. og har ikke nogen steder at stå inde med det.


  • #7   17. mar 2017 Hvis 46 passer til den motor du har nu kan du jo lægge ud med den og forberede hækken for en 5cm liste ovenpå når pengene er til en ny motor smiley

  • #8   17. mar 2017 ja det er selv en mulighed der er værd at overveje.
    hvordan er det egentligt med temperaturer og glasfiber. syntes jeg har fundet lidt forskellige svar på det.
    mange siger at temperaturen SKAL op på min 15grader. ellers hærder det ikke. og har læst andre steder at det kan arbejdes med helt med til Ca 5grader. dog at hærde tiden bliver længere.


  • #10   17. mar 2017 tak for svaret. så må om jeg kan få lavet lidt opvarmning. ellers må det vist hellere vente lidt i nu.

Kommentér på:
Ny Hæk

Annonce