{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.033 visninger | Oprettet:

12v batteri ladning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er lidt i vildrede og mangler lidt råd fra en 12v ekspert!

Jeg har en batterilader der er koblet til landstrøm, som skal lade vores 2 batterier.

Problemet er at batterierne dør efter lidt kort tid og ved ikke om det er lader, eller batteriernes skyld. De driver pt. ikke andet end lænsepumper.

Batterierne er 80 ah fra biltema:
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/El/Batteri-ovrigt/Vedligeholdesfrit-batteri-2000028593/

Og laderen er en Ctek msx 7.0 fra thansen: http://www.thansen.dk/camping-fritid/elartikler/batteriladere/batterilader-ctek-mxs-7.0-12-v-7-a/n-1040802165/pn-1026817234/

Er der nogle der har nogle gode råd?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  12v batteri ladning
  • #1   21. mar 2017 Hvad siger displayet på laderen når du lader batteriet op? Den skulle gerne ende i "vedligeholdelsesladning" ved nr 8, så er batteriet helt opladet. Når den ikke hele vejen er det batteriet der er færdigt


    Jeg ved ikke om fotoet fra thansen viser display'et men der er i alt fald et antal lysdioder der viser hvor langt laderen er nået.

    Hvor længe kører lænsepumpen før batteriet dør? Og hvor stor er pumpen (ampere eller watt)


    profilbillede
  • #2   21. mar 2017 Den plejer at køre hen på vedligehold, men indenfor kort tid så vil den diode helt til venstre der indikere fejl tænde, og så vil battetiet ikke virke mere. Vi har på ca et år 4 batterier der er døde helt, så hvis det er batteriet der er færdigt, så er det pga. En fejl et eller anfet sted og ikke pga alm. Slidtage

    profilbillede
  • #3   21. mar 2017 Pumpen kører i øvrigt kun periodisk når der f.eks er kommet lidt regnvand i brønden, så det er nok ikke den der tager strømmen.

  • #4   21. mar 2017 Det lyder underligt, men hvis du har slidt 4 batterier op på et år burde du kunne få dem ombyttet i forretningen? Har du prøvet det?

  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #5   21. mar 2017 du har et eller andet der bruger lidt strøm hele tiden hvis der er strøm til din motor hele tiden kan den godt bruge noget har du en bil radio bruger den strøm hele tiden til memory det kan også være at din lader er lige lille nok til to 80 ampere batterier

  • #6   21. mar 2017 hvordan er det forbundet..?

  • #7   21. mar 2017 1) Sidder laderen på batteriet konstant? Eller lader du kun op i perioder? Står den med fast lader på burde den kunne holde sig selv ved lige vil jeg tro.
    2) Prøv at måle om der løber strøm i ledningerne med pumpen slukket. Det burde der ikke gøre, men gør der har du forklaringen på at batteriet bliver drænet. Denne her kan måle 10A http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Malevarktoj/Maleinstrument/Digitalt-multimeter-2000018521/
    3) Hvor stor er din pumpe og hvor tit kører den? Du bliver måske overrasket over hvor meget strøm den sluger
    4) Har du slået 4 batterier ihjel på eet år ville jeg se om ikke biltema vil tage batteriet tilbage. Der er 1 års garanti ifgl hjemmesiden


  • #8   22. mar 2017 Måske du skal tjekke din lader... prøv lige en anden lader og se om den kan lade dit batteri, for hvis den går over og siger fejl behøver det ikke være batteriet der er i udu, kunne godt være lader.
    Prøv at tage pumpen fra og se om det gør noget, hvis ikke så prøv at tage motoren fra, hvis det er en af de dele så vil du jo finde ud af det ! ! og hvis det ikke hjælper ... ja så må det være lader...


Kommentér på:
12v batteri ladning

Annonce