{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
232 visninger | Oprettet:

OLIETRYK MERCRUISER 3.0 {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer

Jeg har en Mercruiser 3.0 fra 2005; OW343645 som jag har bøvl med. Den viser for lavt olietryk på olietryksviseren, ca .30 psi og den hyler også. Havde egentlig troet at jeg skulle udskifte sensor, men har så fundet ud af der vist er 2 enheder. En sender til olietryksviseren, og en sensor til alarmen. Sandsynligheden for at begge er i stykker er vel ikke ret stor, så derfor hælder jeg til at olietrykket er for lavt ;o(

Har ikke kunne lokalisere senderen/sensoren, er jeg så heldig at det er én enhed i min udgave så jeg kan være heldig det kun er sensor/sender der skal skiftes. Ellers er det vel oliepunpen der skal skiftes ;o((

Kommentarer på:  OLIETRYK MERCRUISER 3.0
  • #1   15. maj Jeg synes du skal låne et lille manometer og skrue på blokken et sted hvor der er olietryk. Så kan du hurtigst få en retvisende indikation af dit olietryk.

Er du olietryk til den lave side skal du tjekke om din motor på påfyldt med den rigtige olie, og i den korrekte mængde.

Ryger den meget, er der det kompression på der skal være?

• #2   15. maj Motoren ryger slet ikke, og motoren går jævnt, sog "springer" i gang ;o)

• #3   15. maj Og det er den rigtige olie på, og den korrekte mængde ?

hvis der er , så prøv med et manuel manometer, så kan du med det samme se om tryk er OK eller ej.

• #4   15. maj har en volvo 3,0 fra 2005 som jo er samme motor og der skriver de i instruktionsbogen at min. olietryk er følgende
    ved 1000 rpm = 1,5 psi
    ved 4000 rpm = 24 Psi
    hvis du har 30 psi er det ikke det der udløser alarmen
    den akustiske alarm på min motor hyler for 3 forskellige ting
    lav olietryk
    varm motor
    varm udstødningsknæ
    så er det bare at lokaliserer hvor fejlen er

• #5   15. maj Som en total newbie fandt jeg fejlen i dag. har lige fået sat ny impeller i, og mekanikeren har ikke toppet ordentligt op med olie til drevet.....1/2 l olie og pist væk var larmen fra bipperen

Kommentér på:
OLIETRYK MERCRUISER 3.0