{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.561 visninger | Oprettet:

Lars Feldt
Lars Feldt
Tilmeldt:
25. mar 2017
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 8

Motor stopper pludseligt {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

jeg håber der er en eller anden der kan komme med en løsning eller forslag til mit problem.

Jeg har fået renoveret min kaburator og denne har jeg haft eftermonteret, dette uden problemer, motor startede fint og gik bedre i tomgang ligeledes også efter jeg har skiftet tændrør,,,,, men nu opstår problemet, jeg har herefter udskiftet min olie samt filter og her starter problemet ( ikke fordi jeg mener det har med olien at gøre), min motor starter fint og kører perfekt, den stopper så pludseligt efter ca 1min kørsel også når jeg giver den en smule gas, det skal siges jeg har ikke vand på drevet da jeg kun ville lave en prøve start. jeg har tjekket om der kommer benzin fra pumpen, det gør der. jeg har hverken startspærre eller andet spær på. der er strøm på bege bat og den lader fint....????
det er en mericruser 5.0 V8...

er der nogen der skulle kende til min " lille udfordring" smiley




Kommentarer på:  Motor stopper pludseligt
  • #1   17. maj 2017 Start aldrig motoren uden vand på, det slider på impelleren i vandpumpen! Dit problem med at motoren kun kører i 1 minut, kan skyldes manglende olietryk - der sidder en olietryks kontakt som afbryder benzinpumpen ved for lavt olietryk. Når du sætter tænding på og starter motoren, kører benzinpumpen uden om denne kontakt, men afbrydes derefter ved for lavt tryk. Så er der kun benzinen i svømmerhuset, og det er nok til et lille minut ved tomgang. Det kan også være selve olietryks kontakten eller forbindelsen i stikkene på den der er problemet.

  • Lars Feldt
    Lars Feldt Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 8
    #2   18. maj 2017 hej Anders.

    tak for dine gode råd som giver mening, jeg må se om jeg kan finde problemet.
    olie kontakten, kan du sige noget om hvor den skulle være placeret?? kan det have noget at gøre med at jeg har sat en mindre oliefilter på denne gang??


  • Lars Feldt
    Lars Feldt Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 8
    #3   18. maj 2017 Hej Anders.
    du fik ret. dog var det ikke pga der ikke var tryk men det var senderen der var skulle have et dask eller ledningerne de skulle ruskes. jeg udskifter den for en sikkerheds skyld.

    tak for hjælpen. det rart folk gider bruge tid på at hjælpe...
    god sommer smiley smiley smiley


Kommentér på:
Motor stopper pludseligt

Annonce