{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.710 visninger | Oprettet:

indstøbt dieseltank - reparation {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Min båd (Banner 28) er født med en dieseltank der er støbt ind i skroget. Tanken ligger under kahyt/pantry. nogen der ved hvordan sådan en tank er konstrueret? hvordan er den blevet gjort vandtæt(dieseltæt) indefra? jeg tænker at ubeskyttet glasfiber vil tage skade af kontakt med diesel, men jeg ved det ikke.

Min udfordring ligger i, at der er hul i skroget indtil tanken, jeg har en del erfaring med reparere glasfiber, og kan lave reparationen udefra, men kan ikke gennemskue, hvordan jeg får beskyttet inderside af reparationen imod diesel, når tanken fyldes.

Jeg håber at der er nogle klogere hoveder end mig, der vil dele ud af deres viden/erfaring


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  indstøbt dieseltank - reparation
  • #1   18. maj 2017 Nu kender jeg ikke til indbygget båd tanke.....
    Men mener der er nogle firmaer der kan forsegle brændstof tanke indvendigt, lidt ligesom at spraymale den med en lang dysse og efterfølgende filme resultatet ( både til dem selv og som dok til kunden ).
    Men det er vist et stort arbejde som tager lidt tid, da det hele skal være HELT rent så produktet kan hænge fast, og så koster det vist kassen ! ! !
    ( ved at der findes et produkt til mc tanke, men det kræver at tanken bliver roteret rundt for at fordele det.. det er jo lidt svært med en indbygget, det hedder så hut jeg visker Tank sealer, men igen det er jo til benzin og ikke diesel )
    Hvis du kan komme til oversiden af tanken... kan man så ikke skære toppe af og lægge en ny rustfri tank i der er bygget på mål så den passer som hånd i handske ? ?
    Det gør jo også at du kan servicerer den i fremtiden ! 1-0 til dig
    Der er vist også lavet nogle gummi tanke til at lægge i de org tanke, men så kræver det også at du kan få udgangen på gummi tanken ud af din org tank og at du har et stort nok hul til at lægge den i den gamle tank ! ! !
    Det er både godt og ondt med sådan en indbygget tank... håber du får det klaret.... selv om det ikke direkte var et svar fra mig, men nogle ideer om evt andre ting at gøre ! !


  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #2   18. maj 2017 Mener at have læst et sted at der laves en form for plasticpose der så sættes i tanken,men hvor ved jeg ikke.K&B

  • #3   18. maj 2017 Jo alternativet er at skære toppen af tanken af, og erstatte den med en tank af aluminium eller plast eller en "blære"tank.
    Da hullet jo alligevel skal lappes så håbede jeg nok lidt på at der var en "nem" måde at forsegle den indvendigt, som jeg havde overset. smiley



Kommentér på:
indstøbt dieseltank - reparation

Annonce