{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

inspiration {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har endelig fået min motor i båden til at virke korrekt. Så er det det indvendige der trænger til en tur...Efter en våd vinter for nogle år siden har der stået vand inde i kabinen/kahytten, mit spørgsmål er så; Hvad er pænest nemmest og ikke mindst billigst!?
Nyt træ, lak mm
eller
Slibe træet ned så godt som muligtt og male i en farve?
Hvilke farver passer sig til en gammel båd fra 70'erne?!
Mvh Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  inspiration
  • #1   12. okt 2008 hvis det ikke er desideret ødelagt er det jo billigst at slibe det ned og lakke/male det igen


  • #2   12. okt 2008 Hvis jeg maler med transperant maling, vil man kunne se en grim streg igennem hele kabinen. lissom en bort på et badeværelse... smiley

  • #4   12. okt 2008 uha, nej...jo måske kanter og lister, men ikke de plader der er angrebet. De er lavet af mørkt krydsfinér

  • #5   12. okt 2008 alt afhængig af råd, svamp osv. ville det nemmeste være at slibe og male en farve. "stregen" ville du nok få svært ved at slippe af med da vandet nok er trukket dybt i x finer pladerne. så transperant overfladebehandling er nok ikke muligt:-(

  • #6   12. okt 2008 jeg har lige kigget i din profil, og det ligner umiddelbart mahogny finer på douglas plader. idag ligger finer tykkelsen som regel 0,6 - 0,7 mm.
    da det er af ældre dato kan det værre tykkere, men hvis det har været udsat for vand en hel vinter tvivler jeg stærkt på mahogny fineren kan redes.


  • #7   12. okt 2008 Hej Martin

    Jeg er svært bange for at du har ret!
    Så jeg skal jeg 'bare' finde en god farve. Nogle forslag?
    Jeg har også tænkt på at bygge helt om. jeg har såd'n set allerede afmonteret ALT træ indvendigt, for at tætne rammerne i sidevinduerne...Så nu skal jeg alligevel starte forfra, med beklædninger og nymalet træ mm.
    puha


  • #8   13. okt 2008 hvis du tænker på at bygge om, skal du vel have købt nogle nye materialer, og så er alle muligheder hvad aptering angår jo åbne.
    alt afhængig af budgetet selfølgelig;-)


Kommentér på:
inspiration

Annonce