{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.400 visninger | Oprettet:

Yanmar Motor bliver for varm {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen. Jeg har en Yanmar 3GM30 HK=24 og omdrejninger 3400. Jeg har købt en Norsk Snekke med en Yanmar Motor med på bygget Martec ferskvandssystem jeg har efter nogle forsøg med at bytte om på køleslangerne lavet et delvis ferskvands og delvis søvands kølet system dvs. at ferskvandet der før løb i manifoleden nu løber direkte i varmeveksleren og søvandet som har kølet fersvandet i varmveksleren nu løber i manifolden og der efter til udstødning Troede problemet nu måske ville være løst, men nej jeg var ude at sejle idag og efter et stykke tid gav jeg fuld gas et godt stykke tid hvor der ikke var noget problem men efter følgende da jeg gik på omkring 2200 omdrejninger kom alarmen for kølvandet til stor ærgelse. Jeg har indtil videre prøvet følgende som skrevet oppe over med søvand/saltvand i manifolden. ny søvandspumpe var slidt op varmvekleren er renset nu temperaturføler til 95grader renset søfilter tjekket flov i ferskvands Martec system der bliver fint pumpet kølvand igennem . Jeg vil nu høre om der er nogen der har haft samme problemer og er det varmvekleren der er for lille på Martecsystemet, og der så ikke kommer nok flov igennem til at køle motoren jeg har skudt motoren idag forskellige steder og på enden ved temperaturføleren var den 92grader da alarmen kommer håber der nogle der vil kunne være behjælplig hav en god aften Venlig Hilsen Kasper Fich

Spar penge på din bilforsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Yanmar Motor bliver for varm

Annonce