{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.429 visninger | Oprettet:

Levent E
Levent E
Tilmeldt:
21. maj 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Ørnvik 470 {{forumTopicSubject}}

Hejsa
På det seneste når jeg sejler med min båd er næsen begyndt at vende meget op af. Det er lige før, at der kommer vand ind fra bagsiden.

Er der nogen, som kender årsagen for dette?
Jeg har prøvet, at vende motoren helt ned men det har ingen effekt.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ørnvik 470
  • #1   21. maj 2017 Hvis der er en dobbelt skrog, kan det være du har et sted der kommer vand ind?

  • #2   21. maj 2017 vand i skroget var også min første tanke.

  • #3   21. maj 2017 Hvis motoren stadig yder det samme som den plejer, så tyder det på vand i dobbelt bunden eller evt begroning udvendig i bunden ....

  • Levent E
    Levent E Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   21. maj 2017 Tak for hjælpen allesammen. Jeg skal nok tjekke bunden/skroget.

  • #5   21. maj 2017 ØRNVIK 470 er vel nok den mest bordfyldte båd med vand i nyere tid.
    Den er resultatet af uerfarne folk fra Ketner Outdoor, som udviklede en sekundabåd i Kina-glasfiber, med en "moderne" Kina-produceret Mercury eller Mariner motor. I 2012 gik Ketner Outdoor konkurs, og de "erfarne folk" lavede et andet selskab, som den dag i dag, sælger JODA jollen ( også kaldet SKODA-jollen ) blandt flere i marinefaget. Virkelig en jolle, som kun vil sænke kvaliteten hos Harald Nyborg, fremfor det modsatte.

    Problemet med din ØRNVIK er kvaliteten - den er pivringe, og umulig at komme af med, selvom du betaler for transporten til potentiel køber....


  • Levent E
    Levent E Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   21. maj 2017 Er det svært at tage vandet ud af skåret ? smiley hvis der er vand, kan en amatør bådbruger får det Ude ?

  • #9   21. maj 2017 Ofte sidder der en bundprop, som kan skrues ud , og dermed dræne/kontrollere om der er vand i skroget..

  • #10   21. maj 2017 Nu var det ikke sån et surt opstød som det du kommer med han har brug for #5.

    Det er nok som andre skriver vand i dobbelt bunden..og det kan næmt komme når bare der er en lille flænge/hul.....også i andre både en dem fra Kina/Polen m.m


  • Levent E
    Levent E Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #11   21. maj 2017 Takker mange gang smiley

  • #12   21. maj 2017 Kina-produceret Mercury eller Mariner motor..

    min mariner kommer da fra Japan, men måske det er kommet under kinesisk styre indenfor de sidste 2 år .. smiley

    alle både kan da få vand i skroget, uanset hvilket land de kommer fra..


  • #13   22. maj 2017 De mindre påhængsmotorer fra Mercury og Mariner ( vist nok op til 125 HK ), bliver produceret i Kina....Og det billige bådsæt, som Ørnvik 470 hører under, blev høvlet ned af bådbranchen, men der blev solgt mange både. I bilverden skete det samme, med Galloper....Elendigt bygget, umoderne og piv-ringe kvalitet, selvom den var licensproduceret af Hyundai på baggrund af den gamle Pajero

  • #14   22. maj 2017 Adskillige reservedele til mercury, mariner og mercruiser bliver produceret på østasiatiske fabrikker, og vedhæftet med quicksilver navnet. Det ses tydeligt på holdbarheden, specielt på udstødningssystemer og gummimateriale. Netop derfor, at den danske repræsentant kun giver 6 mdr. garanti på sine reservedele til mercruiser, mariner og mercury..

  • Chris G
    Chris G Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   22. maj 2017 Jeg har også haft vand i skroget i min forige Ørnvik 470 (glasfiber lavet i Poland og 50hk motor lavet i Japan .....lige til orientering).
    Det er ikke udsædvanlig. Det var regnvand IKKE saltvand i mit tilfælde. Smag på vandet. Salt = utæt skrog. Kig omkring ankerbrønden (sørg for, at drænhullet ikke er tilstoppet), gummiringen omkring lugen i dørken (tjek lige lænsepumpen mens du er dernede), stevnøjebeslaget bagved lugen i kahytten. Fenderlisten og beslag, søgelænderet, klamper osv. kan også være lidt utæt dér, hvor de er sat fast på dækket/ skroget. Man kan tætne med Tec7.
    Endelig sørg for at lænsepumpen er i orden smiley



  • #16   22. maj 2017 Troede at made in Japan betød den er lavet i Japan. .



  • #17   22. maj 2017 Hvis der står MADE IN JAPAN, tror jeg du kan regne med det, de lægger ikke navn til hvadsomhelst. smiley

  • #18   22. maj 2017 Hvis motoren er CE mærket, så er den med garanti lavet i Kina......

Kommentér på:
Ørnvik 470

Annonce