{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Volvo Penta 270 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer - jeg har erhvervet mig en superfin motor af ældre årgang.

Den har dog et lille problem - der drypper nemlig vand fra det kobberrør som sidder oven på udstødningsmanifolden.

Er kobberstumperne noget man kan købe som reservedele og hvor?

Nogen med et bud?

På forhånd tak

Michael


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo Penta 270
  • #2   16. jun 2017 Ja, du har ret - Det skulle være en Volvo Penta 115hk - hvis det siger noget!?

  • #5   16. jun 2017 Fed, tak for linket!
    Michael


  • #6   16. jun 2017 Som Preben J siger så sidder der nogle firkantede oringe på 18mm hvis jeg ikke husker helt galt. Nye i og så lidt flydene pakning. Så er den tæt igen

  • #7   17. jun 2017 Hej Michael. Du skal IKKE tá flydende pakning i de huller! Der er 3 forskellige typer O-ringe og de skal købes originalt. Har forsøgt med den nemme måde og det dur ikke optimalt. Dertil vil jeg sige at der måske skal en afsyring af udstødning manifolden til da den kan være skylden i at trykket er ujævnt. Hvis du afsyre den er du også sikker på den har optimalt vandtryk til afkøling af motoren.
    Skriv en PB hvis du vil have flere fif.
    Mvh André


  • #8   19. jun 2017 Tak for jeres svar, men kobberdelen har fået et tryk og herunder et hul. Kan være det kan fixes, kræver dog en reparation eller nye stumper, men stumperne er som jeg kan konstatere ret dyre!

Kommentér på:
Volvo Penta 270

Annonce