{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Er der et klogt hoved ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop indkøbt en fabriksny gummibåd af mrk. Yam 380S sammen med en ny Yamaha 20HK med langt ben. og nu er jeg altså lidt i vildrede.
Til start havde jeg fundet alle informationerne om sættet inde på Yamahas hjemmeside, hvor jeg kan se at motoren skal være med kort ben, og dette tager min forhandler også som en selvfølge. Men dagen efter bliver jeg ringet op af forhandleren som meddeler mig at Yamaha importøren gør opmærksom på at der er tale om en fejl på hjemmesiden og at båden skal have en motor med langt ben, så dette bliver selvfølgelig ændret. Nu har jeg så fået sættet hjem og har blæst båden op i stuen og monteret motoren, og kan nu se at der er en afstand på 18 cm. fra bunden af hækken til antikvitationspladen, og alle steder i forum står der er at der skal være 0 - 2½ cm. Hrmmmmm tænke tænke havd mener i om dette ?
Jeg har også tænkt på at kølen jo kan blæses op, dvs. den bliver større og større jo længere den kommer ud imod stævnen, og tænker så på om afstanden til antikavitationspladen skal måles ude fra kølen foran og så ned, hvor afstanden så selvfølgelig vil være mindre ?? Jeg har netop taget nogle billeder af problemet, hvis i er nogle der vil kigge nærmere på dem.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Er der et klogt hoved ???
  • #1   30. nov 2008 Forkert,.. båden skal have kortben

  • #2   30. nov 2008 Jep, Kort ben!

  • #3   30. nov 2008 Det er sgu da bare fordi forhandleren har kvajet sig og bestilt en lang benet motor hjem og så nu prøver at få prakket den på dig alligevel så han ik står med en lang benet han ik skal bruge....
    Tilbage med den og få den byttet til en kort benet!


  • #4   30. nov 2008 Nej forhandleren er ok, for jeg tjekkede det bagefter direkte med imortøren, og han bekræftede at den skulle være med langt ben. Hrmmm jeg må nok lige tage en snak med dem igen.....

  • #5   30. nov 2008 Hmm... Det lyder mærkeligt...

  • #6   30. nov 2008 Havde du nogle billeder?

  • #7   30. nov 2008 Jep hvad er din mail-adresse så kan jeg male dem til dig..

  • #8   1. dec 2008 Tusind tak for alle indlægene, jeg har nu haft en snak med importøren, og de erkendte fejlen. Jeg fik en forklaring om at de tidligere modeller havde været til langt ben, men at de åbenbart nu havde ændret på hækken, så de nu skulle have kort ben. Så jeg skulle blot kontakte forhandleren og få den byttet.
    Det har jeg så gjort, så imorgen kører jeg ned og får den byttet.
    Lidt træls med alt det arbejde, når man inden handlen havde spurgt en ekstra gang om det virkelig kunne passe, at den skulle være med langt ben, og importøren burde vel være den der kendte produkterne bedst smiley
    Men så er det jo godt man har et forum som dette, hvor i kan hjælpe, tak for det smiley


  • #9   1. dec 2008 Skræmmende at en forhandler prøver at prakke en godtroende kunde noget på ærmet..!
    Næsten alle gummibåd er til kort ben - selv de større uden fast v-bund..


    Kan du ikke smide navnet på forhandler op?


  • #10   1. dec 2008 Nej nej forhandleren er ok, han var også først af den overbevisning at den skulle være med kort ben, ligesom jeg, men han blev korrigeret af importøren, der sagde at den skulle være med langt ben, så det er importøren der ikke har haft helt styr på tingene.
    Men tingene er løst nu, så det er ok - dog skal man bare huske at tillid er godt men kontrol er bedre smiley


Kommentér på:
Er der et klogt hoved ???

Annonce