{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Metal benzin filter
  • #1   14. jul 2017 Måske underligt spørgsmål.. men hvorfor stål og ikke pladstik.

  • #2   15. jul 2017 Hvis brændstofpumpen kører med højt tryk, kræver det et filter med mere styrke.

  • #3   15. jul 2017 Tænker du kan få det filter fra autobranchen.

  • #4   15. jul 2017 Jamen hvis du har lyst til at sætte filteret efter pumpen så øhhh. Men det er da lidt bedre før, bare så du ikke får snavs i pumpen.;)

  • #5   15. jul 2017 Det har mange motorer. Tohatsus højtryksfilter på TLDI serien sidder mellem pumpe og dyser.
    Alt afhængig af hvken type pumpe der er tale om, så kan de også afgive "skidt" eller små fremmedlegemer.


  • #6   15. jul 2017 Jeg skal monterer en fuel flow måler fra Garmin. Der følger i forvejen et sådan metal filter med, men de anbefaler at have et reserve liggende, og de skriver at det skal være et metal filter.
    Den monteres mellem tank og brændstofpumpe


  • #7   15. jul 2017 Ja så er det bare det der skal bruges. Så virker det første gang.

  • #8   15. jul 2017 Kenneth.
    Så vil jeg tro du vil kunne bestille det hos de fleste der sælger Garmin produkter. I sidste ende kan du ringe til garmin Danmark, de vil kunne skaffe det.


  • #9   15. jul 2017 Volvo biler kører med metal filter ! men de har altså en størrelse der ikke er til pænt brug ( de er MEGA smiley ) og der skal vel ikke sidde et filter på størrelse med en sodavandsflaske smiley
    Men ved ikke om der er foreskel på de enkelte filtre, tænker her på evt tryk fra pumpen ! ! det kan jo have indflydelse på flow i filter....
    Så Garmin må kunne hjælpe ( mod en stak seddler af dine surt optjente penge smiley ) evt find ud af hvor meget tryk den skal bruge og så søg på auto dele i stedet.


  • #10   15. jul 2017 Jeg kan ikke lige finde noget på Garmin side, men jeg har skrevet til dem og afventer svar. Og ellers må jeg på jagt i autobranchen.
    Pumpetrykket på min motor bør ligge mellem 3 og 7 PSI. Ved ikke om det er højt/lavt.


  • #11   15. jul 2017 Nej det er ikke meget. Men hold dig nu til det anbefalede, så ved du det dur. Der er en ingeniør der har fået mange penge for at regne den ud :0)

  • #12   15. jul 2017 Ja det vil jeg gøre. Så lige at Garmin kalder det et 3/8" fuel filter og når jeg søger efter det på danske sider dukkede der noget op hos BG Marine. Der er dog ikke noget billede men varenummeret (Sierra produkt) ligner når jeg søger på det istedet. Så hvis Garmin ikke sælger i løsvægt, tror jeg har fundet erstatningen.
    EDIT: ser at der i manualen står "West Marine delnummer 18-7857-1 eller lign." og varenummeret jeg fandt hos BG Marine er SIE187857, så er ret sikker nu. Desuden står der også "Der kræves metalhus til indenbords anvendelser", så det forklarer metal spørgsmålet.


  • #13   18. jul 2017 Bare lige en update. Garmin sælger ikke filteret i løsvægt, men henviser til "West Marine delnummer 18-7857-1 eller lign."

  • #14   18. jul 2017 Fin service med en henvisning. Så er du da videre og er klogere til næste gang.

Kommentér på:
Metal benzin filter

Annonce