{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.891 visninger | Oprettet:

Samlinger ved søventil / læns {{forumTopicSubject}}

Jeg kaster lige disse to hurtige ud - har I nogen holdninger, gerne med tilhørende argumenter?

- Samling af gevind mellem f.eks. slangestuds og søventil: Pakgarn, paktape eller Sikaflex?

- Montering af (f.eks. lænse-)slange på slangestuds: Fuges med Sikaflex eller bare sikres med spændebånd?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Samlinger ved søventil / læns
  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #1   13. sep 2017 Vvs-tætning fra Biltema og spændebånd og slanger der passer det har jeg brugt på mine to motorer og det er tæt

  • #2   13. sep 2017 Jeg skal lige forstå dig ret: Du bruger tætmidlet på gevindene i stedet for paktape, og på slangerne bruger du kun spændebånd?
    Jeg vil nemlig gerne slippe for at fuge slangerne, så jeg kan afmontere til eftersyn af ventilen...


  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #3   14. sep 2017 ja det er korrekt

  • #4   14. sep 2017 Pakgarn, har altid virket i permanente hus installationer. Og går aldrig løs nårdet først er lavet ordentligt. Unitabe og andre løsninger bliver oftere utæt med tiden.
    Bare min mening,
    Thomas


  • #5   15. sep 2017 Til generel information:
    Jeg har undersøgt lidt på gevindtætningsmidler, og har læst at Loctites anerobe VVS-tætning ikke kan bruges til plastik. Så jeg spurgte Biltemas kundeservice, om deres ditto middel kan. Jeg skal nemlig montere en plastik slangestuds på en metal ventil.
    De vendte vanligt hurtigt tilbage med et svar - det kan den desværre ikke.

    Med lidt googling har jeg til gengæld fundet Loctite 5331 gevindtætning, som godt kan bruges til metal+plastik kombinationer.

    Dette produkt er silicone-baseret, hvorfor det formentlig ikke adskiller sig væsentligt fra Sikaflex 291 :-).


  • #6   17. sep 2017 Man kan faktisk heller ikke bare bruge almindelig loctite til rustfast, sort jern udskiller noget der sætter hærdningsprocessen i gang, det gør rust/syrefast ikke (ved ikke med messing/bronze).
    Det kan dog fås på spray (loctite aktivator) så det kan, ligesom du også har fundet ud af man kan få andet til plastik osv.

    Keep it simple, brug fuge til gevindsamlinger og slanger/studser der passer sammen uden fuge.


Kommentér på:
Samlinger ved søventil / læns

Annonce