{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Erland  N
Erland N
Tilmeldt:
28. sep 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Yamaha 15 1975 ak {{forumTopicSubject}}

Hejsa 😊
Jeg er grøn bådejere
Skal jeg reparere min yamaha 15 hk 1975?

En skilleplade mellem cylinder og vandkammer skal skiftes...sagde sælger.

Kan jeg selv gøre det?

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej 👍😁


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Yamaha 15 1975 ak
  • #1   28. sep 2017 42 år gammel Yamaha. Hold da op en gammel sveder.
    Jeg kan ikke engang finde hjemmesider som har Yamaha dele før 1980.
    Ved ikke lige hvad det er for en skilleplade der er tale om. Men om der skal kastes penge i en 42 år gammel 2-takter på kun 15HK, ville mit svar være nej.


  • Erland  N
    Erland N Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #2   28. sep 2017 Nej du har sikkert ret.
    Synes måske bare det kunne være lidt sjovt at køre med sådan en gammel svend.


  • #3   29. sep 2017 Det koster jo ikke noget at skille motoren ad og se hvad der faktisk er galt.

    En ting jeg har lært gennem tiden er at som oftest når man køber noget defekt/med fejl, så skal man ikke tage sælgers ord for gode varer, deres beskrivelse af fejlen er tit forkert.

    Den sidste påhængsmotor jeg købte med "defekt toppakning", viste sig at have en defekt tændspole i stedet.

    Med en motor af den alder, afhenter det af om du kan finde brugte dele, om den er værd at lave på.
    Måske kan originaldele stadig skaffes, men er nok urealistisk dyre.
    Jeg har selv en 2 hk yamaha på nogenlunde samme alder, hvor der knækkede en lille special skrue/studs på karburatoren. Jeg tog til den lokale yamaha forhandler og regnede med at den skulle vel koste 50-100 kr., men nej, 496 kr. for EN studs.


  • #4   30. sep 2017 det er sikkert metalpladen i udstødnings manifolen som er tæret hvis du kan skille det ad. er den rimelig simpel at erstatte med en ny hjemmelavet

  • #5   30. sep 2017 http://gjoel-marinecenter.dk/butik/reservedele-yamaha/15-hk

    Kan det passe på din motor årg kan du måske bruge lidt tegninger her .


  • Erland  N
    Erland N Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   30. sep 2017 Tusind tak 😁

Kommentér på:
Yamaha 15 1975 ak

Annonce