{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.478 visninger | Oprettet:

Ingen strøm på gløderør {{forumTopicSubject}}

Hej,
Indenbords diesel motor, Vetus M2C6 fra 2006.
Forvarmer virker ikke.
Relæet klikker, men kontrol-lampen lyser ikke, motoren tager lang tid at starte, og jeg kan ikke måle spænding på skinne, som de to gløderør sidder på. (Jeg måler mellem skinnen og batteriets minus)
Generelt ser alle elektrikse forbindelser (og motoren generelt) meget fine ud.
Hvad er der mon galt?

Sune


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ingen strøm på gløderør
  • #1   12. okt 2017 Hvis der ikke kommer spænding på gløderørene må det skyldes at de ikke får strøm, mener der sidder en sikring til gløderørene som godt kan springe.
    Jeg vil starte med at tjekke den.


  • #2   12. okt 2017 Tak for svar.
    Jeg leder efter sikring, den må sidde nede hvor relæet er. Det er svært at komme til dernede i mørket.


  • #3   12. okt 2017 Jeg kender ikke modellen men i følge en let søgning på nettet vil jeg tro sikringen sidder øverst bag på motoren.

    Men man kan vel også følge ledningen fra gløderørene og se hvor den ender.


    profilbillede
  • #4   13. okt 2017 Her et billede fra ved relæet bag motoren.

    Jeg fulgte netop ledningen, og den ender nede bag relæet.
    Det er den gennemsigtige ledning som splittes/samles går til tændingspanel, gløderør og ned bag relæet.
    Nu fik jeg ikke et billede under relæet, men der er vel næppe plads til en sikring.
    Eller måske er der plads. Måske sidder sikring et andet sted. Jeg må tilbage til båden lede.

    Kan det være fejl på relæet, selvom jeg kan høre det klikke når jeg slår forvarmer til?







    profilbillede
  • #5   13. okt 2017 har du tjekket der kommer strøm til gløderelæ og ud igen..? det kan jo sagtnes klikke uden der bliver forbindelse igennem...

    sikring kunne måske også være en "ledning" der smelter over inde i isolering, de sad på Mitsubishi i 90érne og start 2000.... man kunne ikke se de var sprunget men skulle hive i ledningen...

    prøv lige at tage et billede lidt mere til højre, hvor de to røde ledninger går på (over mod det gule). gerne med lidt mere lys..


  • #6   13. okt 2017 Jeg tror fejlen er fundet. Ledning til gløderør faldet ud af relæ.
    Jeg tror den skal sidde i midten.



    profilbillede
  • #7   13. okt 2017 Her et billede af relæ's diagram.
    Spørgsmålet er om glderør skal sidde på 87 eller 87a.
    (På forhånd tak for tålmodighed, jeg har ikke styr på den slags)


    profilbillede
  • #8   13. okt 2017 Det virker sgu !
    Mange tak for hjælpen!


Kommentér på:
Ingen strøm på gløderør

Annonce