{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Glomex vhf antenne {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er på udkig efter en god vhf antenne, som fødselsdagsgave til min far.

Jeg har fået anbefalet en
Glomex 1,5 meter og har fundet to der umiddelbart ser ens ud, bortset fra prisen.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor den ene koster flere hundrede kroner en den anden?
https://www.waveinn.com/maritim-fiskeri/glomex-ra400-vhf-antenna/136274349/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=4142582&country=dk&gclid=CjwKCAjw64bPBRApEiwAJhG-fk_kC2C53lylQ5okZiL8ZjZFLox1dAbW-Ba3LMiEIw0RW67aowxdXxoCLnUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Og den dyre her:

http://www.fiskekortet.dk/vhf-ais-69/vhf-antenne-glomex-1-5-meter.html

Der er allerede monteret vhf i hans båd, antennen er simpelthen bare for lille og ikke kraftig nok.

Eventuelle erfaringer både om Glomex og andre mærker modtages med glæde.

Venlig hilsen Peter ☺


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Glomex vhf antenne
  • #1   14. okt 2017 Forskellen i prisen kan være den ene er en dansk butik og den anden ligger i spanien .

    Glomex 1,5 meter er en ok antenne . Har selv haft en på båden .

    Shakespeare Galaxy er nok noget af det bedste , men prisen er en helt anden . Har den i 2,4 meter nu

    Nicolai


  • #2   15. okt 2017 Tak for svar.
    Havde ikke lige set det var forhandler i Spanien. ☺

    Har googlet lidt rundt for oplysninger om shakespeare galaxy antennen. Det ser ud til, den fås i 2,4 og, 1, 2 meter. Antennen skal sidde på en Skibsplast 655 selected.

    Tænker måske en shakespeare 1,2 meter vil gøre det godt, men kan bedre li' prisen på glomex 1,5 meter.

    Hvad vil være bedst på sådan en mindre båd? Har ikke nogen erfaring i vhf desværre.


  • #3   15. okt 2017 Hvor skal din far sejle henne ?
    Jeg har sejlet med den glomex i ca 10 år uden problemer .
    op 30 sm fra land . Dog sammen med andre
    Jeg havde den siddene oppe på taget og kunne række ca 7 sm i godt vejr .
    Kan nå ca 12-15 med den jeg har nu .
    Antennerne skal jo kunne se hinanden før du kan snakke med nogle andre . Derfor desto højre antenne desto bedre række vide .
    Så der kabler og samlestik de skal også være ok før du får det bedste ud af antennen .

    Nicolai


  • #4   15. okt 2017 Han sejler mest i roskilde fjord og trailer den ellers til Bornholm, hvor den en gang imellem tager en tur over til Chr. Ø, så det er begrænset hvor langt den kommer ud.

    Problemet med den antenne han har på nu er, at den ikke engang kan nå Lyngby radio fra Jyllinge i Roskilde fjord. Den er så også kun ca. 50 cm.

    Tror måske shakespeare vil være lidt overkill til hans forbrug.
    Mon ikke en 1,5 meter glomex vil være passende?


  • #5   15. okt 2017 Jeg vil også tro den ville være fin til ham .

    Ellers vil Claus der ejer fiskekortet være til og snakke med om det hvis du ringer til ham .
    Også selv om du ikke handler der .

    Hvis du vil være slem over for din far , har jeg stadig den af min glomex til og ligge . 150 kr så den din smiley

    Nicolai


  • #6   16. okt 2017 Har sendt dig en PM smiley

  • #7   17. okt 2017 IC Comunication har Scout antenner til rimelige priser, det har jeg brugt de sidste 8 år.
    https://www.iccom.dk/radio-hobby/Marine%20VHF%20antenner.htm

    Mvh Lars


Kommentér på:
Glomex vhf antenne

Annonce