{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

Erik N
Erik N
Tilmeldt:
14. okt 2017
Emner: 1 Svar: 4

Ledninger tænding Suzuki 40 HK {{forumTopicSubject}}

Hej
Har arvet en ældre båd med en 2-t Suzuki 40hk uden elstart.
Er der nogen som ligger inde med diagram til ledninger fra tænding i motor. Der er ikke tænding så der må være en fejl i de gamle usamlet ledninger. Vedlagt er billeder.
Håber der er en venlig teknikker derude. 👍


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ledninger tænding Suzuki 40 HK
  • #1   15. okt 2017 Har en suzuki manual til salg så kan du finde el diagrammet og andre vedligeholdelses oplysninger på motoren😁 har også noget blandingsolie hvis det kunne have interesse.

  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 1 Svar: 4
    #2   15. okt 2017 Hej. Det lyder som en mulighed med manual i første omgang. Kan du sende billede af manual så jeg kan se om det er til den type motor?
    Vh. Erik


  • #3   15. okt 2017 manual

    profilbillede
  • #4   15. okt 2017 Køb en manual til under 300,- da det er umuligt at finde diagrammer til sådan en maskine på nettet. https://www.saxo.com/dk/clymer-suzuki-outboard-shop-manual-2-225-hp-1985-1991_paperback_9780892875566.

    Part liste kan du finde her.
    http://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/dt40/04.asp




  • #5   15. okt 2017 Uden at have NOGEN SOM HELST forstand på el, hvis det kun er de 2 ledninger
    (en sort og en rød) der hænger løst på det billede, så tror jeg ikke det er det der er galt, den sorte er en stel ledning ( den går op til bolten på motorblokken ), men den røde er jeg ikke klar over ( kan være til et strøm udtag, modsig mig endelig, hvis der er en el nørd her smiley )
    På en af mine gamle 2takts motorer var der 3 ledninger der ikke blev brugt udover den sorte stel smiley og det var også en hiv og sving motor, uden nogen form for dikkedare, så det er ikke sikkert at dine skal bruges til tænding !
    Men self er en manuel altid godt at have, så at skaffe sådan en er en RET god ide smiley smiley
    Held og lykke med at få den fixet......


  • Allan P
    Allan P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 20
  • #7   18. okt 2017 Passer manualen til din motor?

  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 1 Svar: 4
    #8   18. okt 2017 Hej Jannik, det kan jeg ikke lige afgøre.
    Hvad skal du have for den? og er der diagrammer i den til en 2-t uden starter?


  • #9   18. okt 2017 ok, kender du ikke årgangen på din motor? der er el diagrammer og de motor som manualen dækker. tænker 150 kr plus evt porto. har nogle andre manualer jeg har kopieret som du kan få med gratis så er du ihvertfald dækket ind

  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 1 Svar: 4
    #10   18. okt 2017 hej jannik. nej kender ikke lige årgang men 90 model umiddelbart. kan ikke hitte en kode på pladen som fortæller alder. hvad siger du til de 150 inkl. porto så er jeg klar

  • #11   18. okt 2017 175 incl porto så får du alt materialet jeg har over suzuki

  • Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 1 Svar: 4
    #12   18. okt 2017 ok. sender du det til mig så får du halvdelen på MP med det samme og resten når den er der er det ik fair?
    Ka du sende en PB så får du adresse og mit nummer..


  • #13   18. okt 2017 sender pb

  • Michael RS
    Michael RS Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 162
    #14   19. okt 2017 Hvis du har et voltmeter eller universal instrument kan du måle dig frem til fejlen
    fejlen kan ligge i "dødemandsknappen" især hvis den har stået længe uden at blive brugt.


  • #15   19. okt 2017 Tag lige et billede lidt længere væk fra motor. Det er svært lige og se hvor ledninger går hen.

    Ellers prøv og pil alle kabler fra. Og se om den gnister.

    Der er kun en af ledningerne der styre tændingen. Hvis den har forbindelse til stel er tændingen afbrudt. Der sidder 2 tændspoler på oppe ved svinghjulet, der sidder tændrørs kabel i og en lille tynd ledning. Den tynde ledning må ikke have forbindelse til stel.


Kommentér på:
Ledninger tænding Suzuki 40 HK

Annonce