{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
243 visninger | Oprettet:

Sæt timing på Mariner 115 HK EFI {{forumTopicSubject}}

Jeg har målt timingen på min motor og den ligger på 26 grader før TDC ved Fuld gas (WOT). Ifølge min servicemanual så skal den ligge på 20 grader før TDC. I samme manual står der også at man ikke kan regulere timingen. Jeg tænker det er fordi det er ECM'en der styrer det.

Mit problem med motoren er at den ikke tager fuld gas når den er under belastning og skal drive båden frem. Den ligger et sted imellem 4200-4500 RPM.

Jeg har tændingspunktet under mistanke da det jo ligger uden for specifikationen ved WOT. Nogen motorkyndige der støt på et lignende problem?

Motoren er en Mariner 115 HK Efi ,årgang 2002.

Kommentarer på:  Sæt timing på Mariner 115 HK EFI
  • #1   27. nov Mon ikke din skrue har for stor stigning ?
    (prøv at lave en kompressions test på motoren, så du er sikker på den virker 100% )
    Medmindre nogen har pillet ved tændingen, er man som regel bedst stillet ved at holde nallerne væk

Eller få lavet en dynamometer test, så for en del år siden en der fik testen en motor på dynamometret, hos den lokale bådmekaniker, fordi den ikke ydede det den skulle, det skyldes en defekt tændspole på den ene cylinder, så fejlmulighederne er mange,

• #2   27. nov Der er skiftet tændspoler, så det burde det ikke være. Kompressionstest må være næste skridt.

• bjarne m
    bjarne m Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 62
    #3   27. nov Jeg kan ikke helt forstå den kun skal være 20 gr. BTDC ved fuld skrald . Min egen Suzuki df 115 skal ligge på 44 gr. ( og ca 4 gr. ved tomgang ) er du helt sikker på din måling ?

• #4   27. nov Specifikationen siger altså 20gr BTDC

Kommentér på:
Sæt timing på Mariner 115 HK EFI