{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.976 visninger | Oprettet:

Kompressionstest {{forumTopicSubject}}

Hej

Kan jeg Kompressionsteste hvor jeg bare sætter en skruemaskine på og så har en kompressionstester siddende i den ene cylinder?

Stemplet opbygger vel bare mere og mere kompression indtil den ikke kan mere ikke.

Grunden til jeg spørg er at jeg har modtaget et powerhead som lovede 150 psi på begge cylinder men jeg kan kun få den op på 80psi med skruemaskine.

Kaburator behøver ikke være monteret vel?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kompressionstest
  • #1   6. dec 2017 Der er delte meninger om hvordan man gør ang kompressions testen.
    En skruemanskine laver næppe samme omdrejninger på svinghjulet , som den rigtige starter på motoren gør.
    Jeg har aldrig set nogle lave testen uden karburatoren smiley
    Plus karburatoren skal have fuld gas under testen.

    Det er med at gøre det rigtig efter bogen, ellers får du vist ikke de rigtige tryk på cylinderne.


  • #2   6. dec 2017 Hej

    Lille Update og tak for dit svar.

    Den kom kun op på 80psi med skruemaskine. Derefter tog jeg en snor om flywheel og trak alt hvad jeg kunne 5-6 gange. Her kom den op på 125 psi. Så med elstarter og er frisk batteri kan den nok nå de 150psi.

    Alt er udført uden kaburator, udstødning, gear osv. Så det har vist ikke noget at sige om det sidder på eller ej.





  • #3   6. dec 2017 Nej uden karburator svare vel til en med karburator med fuld gas i stedet smiley

  • #4   7. dec 2017 Ja det kan du ha ret i, men google vælter i mange lommeteorier omkring det her emne. Nu er det testet:)

  • RAMBO
    RAMBO Online Tilmeldt:
    maj 2008

    Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.944
    #5   7. dec 2017 Pas på med at lytte til kloge individer på google.....som oftest er det forvrænget det man læser. Er desværre set flere gange.

  • #6   7. dec 2017 Min forhandler i Svendborg, siger at der skal sprøjtes 2t olie ind i vær cylinder inden kompression testen startes.
    Når det er på kold motor.
    Det kan jeg huske han snakked om engang.
    Hvis at det er en 2t motor.

    Ja ikke alt der står på nettet er brugbar smiley


  • #7   7. dec 2017 Hvis man sprøjter noget ind i cyl ! får man vel ikke den nøjagtige aflæsning af cyl tilstand... det vil virke som tætner ved bare en lille læk.
    Jeg har prøvet ( godt nok på mc og bil ) at sprøjte lidt ind i cyl, og bingo.... bedre komp...... det skal lige tilføjes at der er stempel ringe der tætner bedre, ved brug af den metode, men den bruges også mest til hurtigt at teste om det er ventiler eller ved stempler at det driller..


  • #8   7. dec 2017 Ja det ville tætne mere ved noget sprøjt ind i cylinder.

    Hvis der er flere cylinder, kan man hurtig se hvor fejlen er på en cylinder.
    Hvor der er lav komp...
    Uden brug af noget sprøjte værk ind i en cylinder.


  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følgere: 1 Svar: 59
    #9   8. dec 2017 Hvis du ikke laver kompressionstesten på en driftsvarm motor, er resultatet alt for usikkert, og kun meget lidt vejledende.
    Glem alt om små perlestensmekanikertricks såsom olie i cylinderne, tørning med skruemaskiner m.m.

    En kompressionstest, som bedst udføres på flg. måde:

    -Et fuldt opladet start batteri (som passer til motorens ampere-forbrug)
    -Motor opvarmet til driftstemperatur
    -Kill switch OFF
    -Alle tændrør Fjernet
    -Tændkabler tilsluttet tændrørstester (eller jordet som en ekstra sikkerhedsforanstaltning)
    -Gasspjæld åbnet til max gas (WOT)
    -Evt. vand tilføres under tørning af motor (aht. vandpumpe)

    Indsæt kompressionsmåler i 1. tændrørsåbning, tørn motoren indtil trykket ikke længere stiger. Foretag aflæsning.

    Gentag ovenstående trin for hver cylinder.

    Det vigtigste er, at alle cylindre ligger ens, dvs. max udsving i måling på 15% i mellem højest og lavest måling.


  • #10   8. dec 2017 Under optimale forhold, som hvis nu hele påhængsmotoren var samlet, ville din fremgangsmåde sikkert være det mest korrekte, men jeg synes nu alligevel du gør noget forholdsvis simpelt til noget meget kompliceret og får det til at lyde som din måde er den eneste rigtige...

    Skruemaskine virker ikke, men mange har jo ikke Elstart så det at trække i snoren 3-4 gange virker altså også. Jeg er med på at motoren, når den er driftvarm kan påvirke målingerne lidt.

    Det har sq virket fint for mig på de andre motorer jeg har haft.






  • #11   8. dec 2017 Brug start snoren i stedet for elstart.
    Det mest normale er som der bliver nævnt nogle gange , startbatteri og lav kompressionstesten.
    Eller træk i din start snor.
    Dog bliver den ikke præsis målingen.

    Man skal ikke gøre det værre end det er smiley


  • #12   8. dec 2017 Enig

  • #13   8. dec 2017 vi andre bruger en alm boremaskine... da en skruemaskine sjældent har omdr og moment nok

  • #14   14. dec 2017 @13 - og helst en slagboremaskine smiley



Kommentér på:
Kompressionstest

Annonce