{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.422 visninger | Oprettet:

rolf a
rolf a
Tilmeldt:
14. dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

kompassföljare till Scanpilot {{forumTopicSubject}}

Hej på Er! Jag har en Scanpilot autopilot gjord i dejliga Danmark i medlet av 1980. Dessvärre har kompassföljarelementet sagt upp kontraktet och då Scanpilot inte mera tillverkas verkar det omöjligt att få tag på en reservdel. Jag har själv försökt tillverka en sådan av två magnetsensorer (permalloy), bad result. Nu planerar jag försök med sensorer som baserar sig på Halleffekten (kisel). Kan någon ge tips som leder till att min pilot blir i skick. Den har många gånger styrt mig till bl.a. Bornholm. Tackar. Hälsningar från Finland


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  kompassföljare till Scanpilot
  • #1   19. dec 2005 prøv at kikke på www.fornaes.dk der kan de nok hjælpe dig

  • Kurt  P
    Kurt P Tilmeldt:
    feb 2006

    Svar: 2
    #2   1. feb 2006 Hej Rolf A !

    Jeg bor i Danmark og har ligesom dig en Scanpilot.
    Hvis du endnu ikke har løst problemet med det defekte kompas kan du kontakte firmaet
    Stella Marine Skibselektronik
    Kristtornvej 42
    3300 Frederiksværk

    Tlf: 0045 4776 1213

    Firmaet reparerer Scanpilot autopiloter og ligger inde med reservedele.






  • rolf a
    rolf a Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #3   1. feb 2006 Hej Kurt P och också Lars P. Dessvärre kunde inte Fornaes hjälpa i detta fall. Men tillbaka till Lars. Tackar för ditt svar. Hoppeligen kan de hjälpa mig. Kan Du kanske ge en epostadess för jag har lättare att läsa danska än att höra det. Bästa hälsningar från Finland!!

  • rolf a
    rolf a Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #4   1. feb 2006 Fortfarande Scanpilot ( jag är envis) Sorry boys, jag blandade mellan Lars och Kurt. Naturligtvis var det Kurt jag spörte om epostadress. Ha det bra. Snart smälter isarna och båtsäsongen kan börja.

  • Kurt  P
    Kurt P Tilmeldt:
    feb 2006

    Svar: 2
    #5   1. feb 2006 Hej Rolf !

    Jeg har lige snakket med Henning Bang Nielsen, Stella Marine. Han har følgende mail adresse:

    stellamarine@stofanet.dk

    Han vil meget gerne hjælpe dig, hvis han kan.

    Håber du får løst problemet, så du igen kan bruge din Scanpilot.

    Med venlig hilsen
    Kurt


  • #6   31. maj 2017 Hej

    Der skulle vel ikke være nogen af jer der ligger inde med en manual til SCANPILOT ah 105. eller ved hvor man kan finde sådan en. Jeg har en siddende i min Fjord 27. smiley
    Med venlig hilsen
    Martin


Kommentér på:
kompassföljare till Scanpilot

Annonce