{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

seadoo rx 2 takter {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen, har anskaffet mig en seadoo rx millenium 2 takter 135 hk.

ved at den ikke har fået service de sidste 2 år, så har bestemt mig for at det skal den have i vinter.

men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. er der nogle der har nogle gode råd til hvad man skal tjekke, og er der noget motor olie der skal skiftes, osv.

alle gode råd kan bruges, helst fra folk som har lidt erfaring smiley

mvh jolle


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  seadoo rx 2 takter
  • #1   10. sep 2009 Hej johan

    da det er en totakter får den olie blandet i benzinen, manskinen er højest sansynligt med seperat olieblander med en beholder du skal fylde olie på. så du skal ikke skifte olie på den.

    Service
    tændrør skal skiftes
    Alle bevægelige dele skal smøres
    Jetpumpen skal have skiftet olie hvis den er med oliesmøring, lidt i tvivl om din er det.

    hvis du ikke skal ud og sejle mere i år skal den vinterkonserveres, hvor du skal skylle den i gennem med kølervæske så den ikke fryser til da der er vand i udstødnings systemet, og du skal sprøjte konserverings olie ind i gennem indsuningen når den er startet til den ryger som en gal, så skal du slukke den og pille tændrørne ud, og sprøjte ned i cylinderne, og tørne motoren uden tændrør i, så den bliver smurt godt ind i motoren.

    ellers prøv at se om du ikke kan aliere dig med en som har forstand på vandscootere første gang, så du lige kan kigge over skulderen.

    Jeg tror nok jeg fik det hele med

    Mvh
    Kim


  • #2   10. sep 2009 Hej Johan Smider lige en lille gave efter dig i form af et link til en service manual lige til at hente ned der står alt om din rx´er og mere til har også tilføjet dig jetgruppen så rigtig god fornøjelse hvis der ellers skulle være noget spør du bare løs .... PS.. skyd lige et par fine billeder af jetdyret og smid den op her inde i en fin profil ..... ses derude ...... Mvh Dennis J SeaDoo link manuals http://seadoomanuals.net/manuals/2000-seadoo-shop-manual-2.php

  • #3   10. sep 2009 tusind tak for hjælpen gutter smiley

Kommentér på:
seadoo rx 2 takter

Annonce