{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Motor og skrue

3.283 visninger | Oprettet:

Hej jeg har lidt problemet med at få båden helt ud af vandet. sejler max 6 knob, så stiller den sig op. Er der nogle der har en 4 bladet skrue liggende som jeg evt kunne afprøve og købe hvis den virker perfekt til min båd?

mvh

René

Gas håndtaget skal bare i bund, så skal jeg love for at båden kommer ud af vandet. ;)

René
Mand | 42 år | Oprettet: 12. jun 2007


Kommentér på:
Motor og skrue
  •   19. jul 2009 den skal jo ha fart for at plane.

  •   19. jul 2009 Tusinde tak for de gode råd, dem vil jeg benytte.

  •   19. jul 2009 har også set din film og den motor skal kunne trimmes mere ind . det er en meget stor grund til den hæver snuden så meget og kan gøre den ikke kan komme op og plane . men er svært og se om det er agten af bracketen der hvor motoren hænger der har en lidt forkert hældning . der gør at selv om motorbenet er trimmet helt ind er det ikke nok . men ved man kan få en kile til og sætte mellem motoren og båden der kan ændre det men hva den hedder ved jeg ikke . leif her ved hva det hedder han har selv enså prøv og hør ham . han har arbejdet med både og motorer i mange år og har sikkert nogle gode råd bare skriv til ham . http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=19218

  •   18. jul 2009 Det råd vil jeg anvende Kasper.

  •   18. jul 2009 jeg plejer at trimme den helt ned i havnen og så trimmer jeg den en smule ud når jeg skal plane

  •   18. jul 2009 ja jeg er også spændt hehe.

  •   18. jul 2009 Det bliver spændende at hører hvordan det går.........

    Held og lykke smiley


  •   18. jul 2009 Ja præcis. næste gang banker jeg bare gashåndtaget i bund, og ser hvad der sker smiley

  •   18. jul 2009 Jamen hvis den tidligere ejer har haft den oppe at plane med den nuværende motor, så er det bare vride gashåntaget ibund. smiley

  •   18. jul 2009 tidligere ejer sagde at der er rigeligt med hk. Men ja som du siger, så sidder motoren langt tilbage da den er monteret på en bracked. Jeg overvejer også at få lavet indbygget motor i, men der er desværre ikke plads til en V8 pt. Det ville klart være mest optimal med indbordsmotor.

  •   18. jul 2009 Har du altid haft det problem??

    For mig ser det ud som om at motoren er monteret alt for langt bagud. Hvis man tænker på hvor den oprindelige indenbordsmotor har ligget, og hvor drevet/skruen har været monteret iforhold til bunden af båden, lægger den nuværende skrue skubbet en del længere bagude.
    Et par STORE trimflaps til at forlænge bådens bund, ville måske hjælpe, så motoren ikke skubber bagenden så langt ned under starten.

    Du skriver at du vil ligge ekstra kilo i båden, men det kan da ikke være meningen, det er jo det vi alle vil undgå, det koster både benzin og fart,

    Hvis du altid har haft problemet, så ville jeg tage kontakt med den oprindelige ejer, det er vel ham der har monteret udenbordsmotoren, så må han kunne forklare hvordan har bar sig ad med at få den op at plane.


  •   16. jul 2009 Okay jeg vil prøve som den er, og være opmærksom på hvordan den er trimmet. Men det er vel bare et spørgsmål om at få nok kilo i snuden af båden så den ikke kan løfte sig ret meget smiley et par hundrede kilo måske.

    mvh

    René



  •   16. jul 2009 Prøv at tage et par kammerater med ud, så kan de stille sig i snuden..

    Det hjælper ikke med en 4 bladet propel..

    Det er simpelt, motoren er trimmet forkert eller så er det "bracket" lavet helt forkert så båden er for tung i røven...


  •   16. jul 2009 Hej Kasper

    Ja det passer meget godt.

    Kan det være fordi at der er så meget vægt langt bagud på båden?

    Jeg vil prøve at smide 2-300 kg sandsække op i stævnen næsten gang, for at se om det kan holde snuden nede.

    Eller måske ville en 100 hk motor hjælpe, da den næsten kun vejer det halve, motoren sidder jo meget langt tilbage.


  •   16. jul 2009 går propellen så langt ned at det øverste del af bladet flugter det nederte på båden?

  •   16. jul 2009 Hej Ivan

    Nej jeg er ikke sikker på at jeg bruger det rigtig? Skal motoren ikke bare trimmes helt ned ved start?


  •   16. jul 2009 Hej
    Jeg kan se at du har powertrim på motoren, er du sikker på at du bruger det rigtigt???


  •   15. jul 2009 Hej Nicolaj

    Sidst vi var ude ville jeg helst undgå at få motorhjelmen under vand, så jeg ville ikke give den mere gas. Men den er jo lukket godt tæt, så næste gang vil jeg prøve at banke speederen i bund. smiley

    Jeg skal selvfølgelig være opmærksom på at motoren er trimmet helt næste gang. Dertil vil jeg som sagt ligge nogle sandsække op i stævnen af båden, håber det hjælper.

    mvh

    René


  •   15. jul 2009 ved godt det ikke er samme bådtype men min bayliner gør det samme til den kommer op og plane . trykker røven ned og næsen op fra de ca 6 knop til de 18-20 knop. trim flaps skulle hjælpe en del men har ikke selv fået prøvet . kan du ikke komme op og plane som den er hvis den får lidt og leve af ?

  •   15. jul 2009 Hej John

    Ja båden stiller sig næsten lodret op?? Så jeg ved ikke om motoren er for tung eller om det er fordi der er forkert skrue på? måske skal der en 4 bladet skrue til.

    Jeg tror jeg vil prøve at lægge 300 kg sandsække op foran næste gang, for at se om det vil hjælpe lidt?

    har du nogle forslag John?

    mvh

    René


  •   15. jul 2009 6 knob ?

Annonce