X Linder 400 Sportsman 2008
3.172 visninger
|
Oprettet:
X Linder 400 Sportsman
Årgang:
2008
Type:
Båden er en Linder 400 Alu jolle. Meget stabil og god jolle
Drivkraft
Ny motor 25HK yamaha 4 takt
Samt Ny minn kota el motor 55lbs fjernbetjent med Ipiolet og transducer
Samt Ny minn kota el motor 55lbs fjernbetjent med Ipiolet og transducer
Størrelse
Den er 401 cm eller 14 fod
Interiør
12 Stangholder
3 kopholder
Jeg har bygget en alu kasse til alt det elektriske udstyr
Midterste sæde er skåret op og monteret hængsler, til opbevaring
2 stk downregger til troling
3 kopholder
Jeg har bygget en alu kasse til alt det elektriske udstyr
Midterste sæde er skåret op og monteret hængsler, til opbevaring
2 stk downregger til troling
Ekstraudstyr
Garmin 721xs Kortplotter
Garmin I200 VHF Radio
Garmin echo 200 koblet til transducer i el motoren
Bak kamera monteret under vandet (til undersøgelse af bund bevoksning)
Marine Radio
Marine Højtaler
led front lanterne
led hæk lanterner
led dæk lys
led navigations lampe + (håndholdt led lampe)
Spulepumpe til rengøring af hænder og båd
Der er fastmonteret 2 18Ah batterier et til navigation og et til lys, musik og vhf
samt 1-2 batterier til elmotor
Forbrugs batteriet er monteret med volt og ampæremeter så man løbende kan følge med i forbruget
Garmin I200 VHF Radio
Garmin echo 200 koblet til transducer i el motoren
Bak kamera monteret under vandet (til undersøgelse af bund bevoksning)
Marine Radio
Marine Højtaler
led front lanterne
led hæk lanterner
led dæk lys
led navigations lampe + (håndholdt led lampe)
Spulepumpe til rengøring af hænder og båd
Der er fastmonteret 2 18Ah batterier et til navigation og et til lys, musik og vhf
samt 1-2 batterier til elmotor
Forbrugs batteriet er monteret med volt og ampæremeter så man løbende kan følge med i forbruget
Bemærkninger
Igangværende projekter
...
Kommende projekter.
Batterier skal lades fra generator i motor, gennem el lade separator
...
Kommende projekter.
Batterier skal lades fra generator i motor, gennem el lade separator
X Linder 400 Sportsman
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 19 Både: 4 Emner: 20 Svar: 757
Det hjælper ikke noget at du kigger på regel 21 omkring definition af skibslysene. Det fortæller dig intet om de tekniske krav.
Der er NETOP foreskrifter der beskriver hvorledes dine lanterne skal være,og hvilke krav de skal opfylde, og derfor må du IKKE blot bruge det du selv finder egnet.
Den RIB Kbh havn benytter er ikke bemandet med en lods, men af havneassistenter samt Kbh politi såfremt de er på patrulje.
Prøv at læse Tillæg 1 i de Internationale Søvejsregler, så får du svar på din uvidenhed på området: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=128533
Hvis der er angivet en hastighedsgrænse i en havn er den vedtaget af havnens myndigheder og skal derfor følges. Der er ikke nogen straf/konsekvens ved ikke at overholde den, og det er ikke altid at det er muligt at følge anvisningen. I tilfælde af blæst og stærk vind vil man i nogle tilfælde opleve at skulle sejle relativ hurtigt for at holde styrefart, og ved sådanne situationer er det fuldt legalt at bryde en angiven hastighedsbegrænsning.
Derfor har mit råd når jeg har undervist i speedbådskørekort samt duelighedsbevis været, sejl med lavest mulige styrefart baseret på forholdende.
sep 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 12
Hvis der f.eks som i de fleste danske havne står MAX 3 Knob, må man så gerne sejle hurtigere end 3 Knob.. ??
sep 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 12
Nej du har tildels ret.... fordi der er ingen foreskrifter der henviser til bestemte typer lamper som SKAL eller KUN må bruges som lanterne, det er helt op til folk selv hvad de bruger som lanterner, så længe de overholder søvejsreglernes foreskrifter/bestemmelser...
Med hensyn til Københavns kystvagt, så er jeg helt klar over at de ikke har en kystbvagt, dog har de en bemandet båd, med en Los og besætning fra specialudannet politi som sejler rundt i københavns havn, og det er dem jeg henføre til som københavns kystvagt, du kan kalde dem hvad du vil, dog er det stadig dem som sejler rundt og sørger for du ikke sejler ulovligt.
Men søren læs nu de søvejsregler igen inden du begynder at fortæller hvor meget ret du har. du har jo så tydeligvis ikke forstået dem..
For det andet sejler man om dagen , skal man slet ikke bruge de monteret lys/lanterner...
Regel 21
Definitioner
(a) Ved »toplys« forstås et i skibets diametralplan placeret hvidt lys, som viser et ubrudt lys over en bue af horisonten på 225 grader og er således anbragt, at lyset vises fra ret forud til 22 1/2 grader agten for tværs på hver side af skibet.
(b) Ved »sidelys« forstås et grønt lys på styrbords side og et rødt lys på bagbords side, som begge viser et ubrudt lys over en bue af horisonten på 112 1/2 grader og er således anbragt, at lyset vises fra ret forud til 22 1/2 grader agten for tværs på den pågældende side. I et skib under 20 m i længde kan sidelysene anbringes i en i skibets diametralplan placeret sammensat lanterne.
(c) Ved »agterlys« forstås et så nær som muligt på agterenden placeret hvidt lys, som viser et ubrudt lys over en bue af horisonten på 135 grader og er således anbragt, at lyset vises fra ret agterud til 67 1/2 grader på hver side af skibet.
Find et sted hvor der står , "KUN GODKENDTE MONTEREDE LANTERNER" ??
Du kunne for så vidt , få 2 aber til at sidde på båden med hver deres lampe i rød og grøn, så længe de kan ses fra de vinkler der er foreskrevet i reglerne....
Over and out.
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 19 Både: 4 Emner: 20 Svar: 757
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 19 Både: 4 Emner: 20 Svar: 757
Læs de tekniske foreskrifter i søvejsreglerne omkring skibslys og de sektore de må lyse i, lysstyrker med mere.
Man må ikke bare tage hvad som helst og kalde det en lanterne. Hvorvidt der så er nogen der er udøvende myndighed er noget helt andet.
Iøvrigt findes der ikke noget der hedder Københavns Kystvagt. Det er Københavns havn der holder justits med at reglerne overholdes i samarbejde med Københavns politi.
sep 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 12
Men så længe man kan se hvad der er styrbord og bagbord så er det vel ok.. tror kun er københavns kystvagt inde i københavns havn som er så emsige, så tror ikke der pludselig dukker nogle op og siger at lyset er forkert.. medmindre man som sagt sejler ind gennem københavns havn efter solnedgang..
ellers super fint arbejde med alt det udstyr ser sgu godt ud..
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 11 Både: 3 Emner: 7 Svar: 12
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 19 Både: 4 Emner: 20 Svar: 757
Kravene for sidelys er at de skal være synlige fra ret for til 112,5 grader om henholdsvis stb og bb. Agterlanterne skal være synlig de resterende 135 grader af horisonten.
Omkring hvor meget de må overlappe kan det findes i den tekniske del af søvejsreglerne.
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 11 Både: 3 Emner: 7 Svar: 12
Nej man må ikke gå ned på udstyr.
men nu bruger jeg den osse en del i det åbne hav hvor jeg sejler i måske 2 timer for at være der hvor jeg skal fiske. så skal sikkerheden være i top
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.899
Hvor har du købt de LED lanterner?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 4 Svar: 248