Nordic Palleskib [Tidl. båd] 1970
7.218 visninger
|
Oprettet:
Nordic Palleskib
Årgang:
1970
Type:
Palleskib. hvilket vil sige at skibet laster og losser ind og ud af sideporten og sejler med ALT på paller.
Drivkraft
1 styk Mak motor på 1200hk og 883KW. Denne motor giver en topfart på omkring 10 knob dog kan hun komme helt op på de 12 knob på en god dag. Udover hovedmotoren skal skibet selvfølgelig også have noget strøm. og til det er der 2 styk Volvo penta motore. Fakta om disse haves ikke pt men kommer snarest muligt.
Størrelse
Skibets dimensioner er som følger:
Længde: 71,15 meter
Bredde: 13,20 meter
Dybdegang: Ca. 3,20 meter.
Skibets dødvægt er 1200 ton men laster normalt kun omkring de 900 til 950 ton.
Længde: 71,15 meter
Bredde: 13,20 meter
Dybdegang: Ca. 3,20 meter.
Skibets dødvægt er 1200 ton men laster normalt kun omkring de 900 til 950 ton.
Interiør
Normalt fragtskib interiør. Ikke det store luksus. 3 kahytter på første dæk i apteringen. Disse 3 benyttes til kok, og de 2 dæksmænd. Går man ovenpå finder man igen 3 kahytter. Disse benytes af kaptajn, styrmand, og maskinmester. Går man endnu en gang op kommer man op til broen. dog er der et kammer som fungere som hospital eller som kahyt for los hvis dette skulle blive nødvendigt. Går man ind mod broen kommer man først ind i radiorummet hvor fax, telex, og computer til regnskab står. Derefter kommer man så til den egentlig kommando bro. Her haves diverse udstyr. blandt andet 2 radare, en kortmaskine, styretøj, lille kaffebord (meget vigtigt til natte vagter;P) etc.
Ekstraudstyr
2 gaffeltrucke som benyttes til håndtering af lasten ombord på skibet.
Bemærkninger
Et vidunderligt skib. Det blev købt for 4 mio dkr. og tjente forrige år 9 mio ind. Og det skal siges at jeg lagde det ind under "Nordic" da det er bygget i Norge.
Nordic Palleskib
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 601 Både: 8 Annoncer: 2 Emner: 52 Svar: 761
H Ø J herfra
maj 2010
Følger: 2 Emner: 9 Svar: 63
http://www.ivanegeriis.dk/Ships/Pallet/Fykan/Fykan.htm
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 3 Emner: 3 Svar: 12
Tak for svaret! nej, det behøves du skam ikke rode med;p
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 3 Emner: 3 Svar: 12
Hej, Eksta høj herfra.. hvad kræver det af bevis for at have Sådan en?
Med venlig hi¨lsen Morten
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 1
Vi har haft vores i lang tid. Meget simpel og god at betjene. Dog er den BIIIIIIP lyd når den går ud af kurs, lidt en udfordring.
Og så har du jo en MAK diesel, en evigheds-maskine
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 1
Og så Robertson autopilot Akkurat samme som vores!
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 9 Svar: 36
Ja det er da vist ikke plads du mangler
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2
jeg har aldrig hørt noget om at der er skiftet motor i hende. jeg ved at søsterskibet Klevstrand har nøjagtig samme motor sidende i hende. og har heller aldrig hørt noget om at hun har fået skiftet motor.
men det er da ret mystisk så jeg vil lige kigge lidt nærmere på det. hvis du vil vide hvad jeg finder ud af kan jeg godt skrive til dig.
Dan...
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.899
her er lidt mere om skibet
her er det udstyret med en ATLAS 451
https://exchange.dnv.com/exchange/main.aspx?extool=vessel&subview=summary&vesselid=07342
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.899
jeg tror det er en 4 takts motor med de ventildæksler
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 8 Svar: 43
for din stemme...jeg er i kæmpe vildrede over at skulle bedømme din...den ser kanon ud men jeg har ikk en sk.. begreb om dens stand...så jeg må returnere med samme stemme som Freja fik
dec 2006
Følger: 7 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 8 Svar: 43
.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2
tak skal du have:)
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2
jamen jeg kan skam sagtens finde ud af det hvis det er;)
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 11 Svar: 123
Skidt pyt. Var bare nysgerrig.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2
tusiind tak for rosen. desværre ved jeg ikke om det er 2 eller 4 takts motor der sidder i hende. men jeg kan finde ud af det til dig hvis det er
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 11 Svar: 123
Rigitig fint skib. Jeg er meget motorinteresseret så skal lige have et par ting at vide. Stemplet ser ret så langt ud. Længere end på en typisk 4-takts diesel. Og eftersom jeg ved at mange store dieselmaskiner er af 2-takt typen må jeg da lige vide om din er 2 eller 4 ?
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2
nej det er jo rigtigt nok. der er bare nogle problemer med lønsystemer og sårn. hvis nu vi siger at en kaptajn skal have 24000kr per måned i løn er rederiet nød til at udbetale ca 30000 til 40000 kr. pga en hel masse ting jeg ikke har forstand på. men nu ser det heldigvis ud til at vi kan få skibet under færøsk lønsystem og så blir det næsten som dansk.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2
skibet er under Panama desværre. og vi har talrige gange prøvet at få det under DIS (dansk flag) men det har ikke kunne lade sig at gøre pga. et bestemt materiale som er i apteringen. og så er der også nogle problemer med apteringens højder nogle steder. men det sjove er at søster skibet Klevstrand er nøjagtig ens når det komme til apteringen. og den er kommet under DIS. forksellen på disse to skibe er dog at Fykan har fået lastrummet udbygget. så det måler ca 4 meter i højden og på Klevstrand måler det ca 2,25 meter.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2
men det kan du jo se på billederne med stemplerne. der står noget af en mælkekasse bagved ude til venstre. Det er satme nogle store stempler. hehe.
jo tak og ilm.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2
Det er dejligt at du synes om det.
ja topstykker er afmonteret på billederne. og man kigger direkte ned i cyllinderen.