{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Bayliner 2655, 3055, 2452 +2955

19.419 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

Steen Friis S
Mand | 61 år | Oprettet: 8. apr 2005


Bayliner 2655, 3055, 2452 +2955

Årgang:
Type:
Har haft en Bayliner 2655 årg. 1989
derefter enBayliner 3055 årg. 1999
og har lige for øjeblikket en 2452 samt en 2955
Drivkraft
den gammel var med en Benzin 5.0 EFI motoren er fra september 2000 og med et Bravo II drev.
3055 med 2 X 5.0 Mercruiser med Bravo II drev
2955 er med 2 X 5,8L 235 hk OMC med Cobra drev og min 2452 er med 7,4 L 330 hk med et Bravo I drev
Størrelse
2655 8 X 3 meter
3055 10 X 3.35
2452 7,24 X 2,59 m dybde 86 cm vægt 1662kg
2955 8,7 X 3,21 m
Interiør
Den gammel båd var udstyret med Lysdæmper overalt. dvs. at lyset i cockpit kan dæmpes, så man have den rettet stemning når man sad med en KungFu. ( 2 cl Pisangbon 2 cl. Jægermester og fylde resten af glasset op med Cola + isterninger) Der er også monteret stringlight nede om læ. Disse er "skjult" bag gardiner så de ikke kunne ses, med det giver en flot effekt når de lyser ned over stoffet. ( også med lysdæmper )
Har selv betrukket vores hynder som vi sover på + lavet ny U-sofa til cockpit.
Alle ledninger i motorrum blev lagt i en kabelbakke. Før lå de bare ude i side med det resultat, at de konstant lå i vand.
Ekstraudstyr
Den gammel båd Lydisoleret jeg motorrummet.
investeret også i én flowmåler fra Navmann så jeg kunne se mit brændstof forbrug pr. sømil, pr. time eller total, og en masse andet. Der have også GPS, Kortplotter samt Ekkolod.
Den ny har næste alt hvad man kan ønske sig. men har dog også der købt en Flowmåler.
Der er bare guld værd da jeg ikke stoler en Sk.. på en tankmåler.
Bemærkninger
Den Gammel. 2655 Selv om det er en lidt ældre dame, så var hun rimlig velhodt.
Kommentér på:
Bayliner 2655, 3055, 2452 +2955
  •   25. nov 2008 mojn sten
    mojn sten din barryl kom lige orbi og se min nye båd jeg fik i lørdags. og skriv lige en pm. med dit telefon nummer det er jeg sgu kommet tl a smide væk

    Mvh. martin


  •   7. apr 2008 Hey
    Hvorfor opretter du ikke den nye båd, istedet for at have dem sammen ? Mvh anders


  •   25. aug 2007 hej steen
    jeg bliver sgu nok nød til at anskaffe mig sån et færskvandskølings system til min båd.. jeg skal ha lavet udvendigt udstønings system på min båd her til vinter sammen med en renovering/tuning af den... de kloge siger vi nemt kan rive små 350 hk ud af den så bliver det sgu sjovt i den lille båd... en anden ting er den der flow måler du har købt hvor finder jeg sån en. det lyder ikke helt dårligt at vide lidt om hvor meget man bruger af benz... hyg dig.
    ps. håber du fik dine højtalere sat til og at de spiller godt hlsen martin


  •   17. maj 2007 Lydisolering i motorrum..
    Jeg kan jo se du har gjort lidt i det lydisolering der.. giver det godt at adskille motorene som du har gjort? og det der med en ekstra plade i hver side? Jeg har jo en del støj fra mine dieseler, så måske det var noget jeg skulle prøve..


  •   2. maj 2007 enig
    Du har ret. Jeg kan købe 2 stk. benzin motore med MPI på hver 300 hk. til en små 60.000 kr. pr stk. og så er de helt nye.
    bare en disel ville koste meget mere end de 2 til samme.
    lige nu kan jeg se at der bruger vi en små 60 liter ved 25 knob. så det er sku ok. der er også 6 tons der skal slæbes på.
    mvh.
    Steen


  •   2. maj 2007 Men lyden...
    .. af to v8'ere, det må simpelthen være alle anstrengelserne værd (besværet med at skrabe lidt benzin sammen altså :o))
    Diesel er selvfølgelig billigere, og nemmere at finde i havnene, men motorene er også meget dyre at holde igang. De er godtnok ferskvandskølet siger man, men det er kun blokken der er det, dvs. oliekøler, intercooler og udstødningsmanifold er ikke. Og netop intercooleren var tæret op på min, dvs. der kom saltvand ind i indsugningsluften, som så sled mine stempler plus foringer op på den ene motor. Selv om jeg kan lave alt selv, koster en ny intercooler 20.000kr plus 4.000kr pr. stempel/forring, dertil kommer lejer og pakninger.. alt i alt ca. 50kilo for at renorvere 1 motor i stumper, så har jeg ikke rodet ved dyser og turbo endda.. Så selvom du kun sejler 5-700m. pr liter benzin, kan der dælme sejles langt før merprisen til en dieselmotor som jo er ca dobbelt op er tjent hjem. (med mindre man er landmand = blå olie, men det har jeg ikke helt styr på :o))


  •   15. apr 2007 Yep
    Du har ret i at det koster mange penge at sejle i den. Men sådan er det med at der er sjovt.
    Den næste båd skal også være med disel.
    mvh.
    Steen


  •   17. jan 2007 hvordan står det til ??
    hejsa hvordan ståe det til med at skrabe folk sammen til et bayliner træf???


  •   11. jan 2007 hey
    ja det er meget svært at vente til sommer du kan tro at jeg nok skal smide en masse billeder her ind så alle det har lyst kan følge med men har lidt problemer med at få sæderne monteret men arbejder meget hårdt på sagen har også lige bestildt gps med g2 kort glæder mig til at se om det dur og ekolod samt en masse andet spændende jeg må sige at jeg glæder mig til pakken skal afhentes så jeg kan se hvad det er af sager jeg engentlig har fået købt
    ps. hvordan gør det ellers med at få fat i folk til træffet ??


  •   9. jan 2007 hejsa
    er det nemt at montere det nye køle set??
    ps. hvordan går det med træffet??


  •   9. jan 2007 Købt i USA
    Hej Henrik
    Det er købt i USA. og for 4 sæt har vi givet 2500$ der til kommer så 2800 kr. i transport.
    Bestilt en tirsdag og var ved os torsdag samme uge.
    Har derefter kørt en special syre i gemmen mortoren for at fjerne skidt osv.
    Den syre kan købes hos os.
    Skal nok oprette en album med fotos af hvordan vi gjort, når vi er færdig.



  •   27. dec 2006 ferskvandskøling
    Hej Steen,

    hvor har du købt dit ferskvands køling henne? og hvad måtte du slippe for det?

    tak for svaret

    Mvh/Henrik


  •   24. dec 2006 træf
    Synd man ikke har en Bayliner, med det billige øl skulle jeg da have været med.


  •   18. dec 2006 Blæret:
    Høj med pil opad.
    Hilsen Claus


  •   4. dec 2006 Hej Steen, ny liggeplads nu!
    Hej, jeg arbejder og ligger ikke mere i Egernsund hvor vi mødes sisdte sommer. Min "Mermaid" har fået en ny plads
    i Flensborg Fjord.
    God Jul og hilsen,
    Holger.


  •   16. nov 2006 Hej Steen
    Helt ok Bayliner der! Har du lige erhveret hende eller? Er den født med den teak badebro? Ser sq meget godt ud, giver lige et bræk i alt det hvide bagpå.


  •   31. aug 2006 Forskel
    Der er sgu lidt forskel på 1991 og 2000 flot! båd


  •   11. aug 2006 Super..
    Lækker båd der og godt arbejde med solsengen.


  •   1. mar 2006 hej
    utrolig lækker bayliner. den er virkelig flot den model der.


  •   4. aug 2005 Hey..
    Hey du! - Jeg tænkte på, hvorhenne i sønderjylland du kommer fra? - Tror sku jeg har set en lign båd smiley


  •   20. jul 2005 Beklager
    Du har ret Eigil K. jeg kom ikke til Rock under broen, da vores barnepige svigtet os. istedt sejle vi så til Damp 2000 i tyskland. vi synes det er for lang tid for vores søn på 4 år at skulle side ude på vandet for at høre på musik. Beklager endnu engang. men skulle du kommer på vores kanter skal du være velkommen til en rigtig stor iskold Kung-Fu.
    mvh.steen


  •   13. jun 2005 RUB
    ..mon ikke du svigtede til RUB? jeg så ihvertfald ikke din båd... Det var lidt koldt, men drønhyggeligt.


  •   20. maj 2005 der er dømt kong-fu
    ..stol på det! vi plejer at sejle lidt rundt ind imellem, så vi skal nok finde jer...


  •   28. apr 2005 "Bayliner træf"
    Ja, det kunne være rigtigt sjov at mødes. Vi kan jo prøve at slå det op i et forum. Ellers kan vi jo bare aftale at mødes ved træffet i Roskilde fjord, hvis alle altså kommer.


  •   28. apr 2005 ang. plasticvinduerne i kaleche
    Hej
    Jeg ved ikke hvordan i venligholder plasticvinduerne i jeres kaleche.
    Men jeg plejer at smøre mine ind i Lampeolie og så lade det trække en 10 min. Tid.
    Derefter tørre jeg dem af med en tør klud, hvorefter de er som nye. Man kan også bruge vinylspray.



  •   26. apr 2005 ang. vipperbeslag.
    Hej
    Vippebeslaget er fra et gammel bilsæde, jeg har købt ved en ophugger for 200 kr. Jeg skal nok sætte et fotos ind så du bedre kan se hvordan jeg har lavet det.
    Jeg har også været nødt til at lave et nyt bord til vores cockpit, så det passe når vi skulle ændre sofaen til en "solseng".
    Båden ligger i Høruphav på Als.

    mvh. Steen


  •   26. apr 2005 Tak for jeres kommentar
    Hej
    Tak for alle jeres kommentar, jeg skal nok besvar dem så hurtigt det er muligt.
    Jeg vil også sætte nogle flere fotos på så er mere skarp, så i bedre kan se hvad det skal forstille.


  •   23. apr 2005 Hej Steen.
    Flot båd du har dig der, især din hjemmelavede solseng er meget imponerende. Hvordan er stemplerne til motorrumslugen monteret, sådan med beslag og lign? Det vil jeg have monteret på min til sommer..


  •   20. apr 2005 Hellt enig ! ! !
    Jeg kunne ikke lade være og har derfor lige prøvet at lave den i rubrikken "Interiør" nævnte KungFu drink og jeg er "Helt enig ! ! !
    - Den smager sgu godt (Tak for tippet)


  •   19. apr 2005 Effekt ?
    Lad mig indledende sige at det ser ud som en dejlig båd (jeg startede selv med en Bayliner fra 1989) . Men nu til mit spørgsmål: Jeg ved godt at de "gamle" Baylinere var relativt lette men hvordan sejler den egentlig med 240 HK - Jeg mener det er jo en rimelig stor båd ?


  •   19. apr 2005 Flot "skiv"
    du har dig der,god plads. Rigtig pænt arbejde med hjørnesofa'en der. Er vippebeslaget noget du selv har konstrueret? Hvor sejler du henne af?


Annonce