{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Birchwood TS 37 1988

13.583 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

Claus L
Mand | 57 år | Oprettet: 10. aug 2010


Birchwood TS 37

Årgang:
1988
Type:
Planende flybridge motorbåd, med agterkahyt. Bygget hos engelske Birchwood i 1988.
Drivkraft
1 x BMW D 636 (1988) 180 HK
1 x Mercruiser D 3.6L (2004) 180 HK

Størrelse
Længde: 11,28 m
Bredde: 3,75 m
Dybgang: 1,00 m
Vægt: 9 T
Brændstoftank: 2 x 480 L
Vandtank: 500 L
Holdingtank.
Interiør
Teak dørk (prof. lavet af bådebygger) i hele skibet.
Teak dæk, og agterdæk + trappe til flybridge.
Agterkahyt m/ dobbeltseng og adgang til eget bad og toilet.
Salon med u sofa og lækker styreplads (kan omdannes til 2 xtra sovepladser)
Pantry med køl/frys
Dinette overfor pantry m/rundsiddegruppe til 6 (kan omdannes til 2 xtra sovepladser)
Toilet med bad
Forkahyt med forskudte v-berth
Ekstraudstyr
Radio cd m/ flip up tv
Furono kortplotter osv. (skriver mere senere)
El anker, Autopilot, trimtaps, Bowpropeller, Stor Webasto, 5500w, varmeanlæg, 3 elpaneler, 1 i salon, 1 i agterkahyt + 1 i forkahyt, samt varme i motorrum, 100L vartvandsbeholder, stor erhvervs lader, stor kaleche fra "kaleche smeden" , landgangsbro for, og m.m.
LED TV.
DVD

Alle pærer bliver snarest skiftet til de mere energi besparende LED typer hvor muligt...
Har tidligere købt til bilen her: http://www.matronics.dk/Kategori/Baad-og-camping de har også til båden, og ser eftersigende ud tl at være billigere end hos div. bådydstyrs butikker.. der er super hurtig levering.. bare et tip til de der kan bruge det
Bemærkninger
En utrolig velholdt Engelsk bygget MY, med virkelig god plads, og et lækkert agterdæk. Skøn flybridge med godt udsyn, og dubletter i alle instrumenter som nede i salonen. En ener syntes vi selv.
Kommentér på:
Birchwood TS 37
  •   11. jan 2011 Søren L
    forøvrigt også en rigtig fin båd du selv har...


  •   11. jan 2011 Søren L
    Ja det tror jeg også.. der er dog nogen småting som sælger ikke helt huskede korrekt, som efterfølgende er dukket op, men sådan er det. Bla er teak dækket ikke blevet passet, så nåden er løs flere steder, med resultat af lidt vand indtrængen. I forreste kahyt, så det ud til der havde været vand i loftet, men sælger havde aldrig haft vand der i hans tid, men det har vi så he he i vores korte tid som ejer, men det er helt sikkert utætheder fra nåde mellem teak listerne... (det var det så ikke, har efterfølgende fundet ud af at det var/er kondens da der hang et gardin under lugen, den opfangede kondensen efter en varm vinterdag, og efterfølgende løb det så ud på "loft" beklædningen.. ) de trænger til en ordentlig omgang slipning og behandling, men det bliver til foråret, ellers er den utrolig velhold og passet, vi har netop fået sat en ny varmeveksler på den ældre af motorene, det var med i prisnedslaget, så nu kan den køle selv ved høje omdrejninger... skal ha ringet til John..sælger... da der er nogen småting jeg gerne vil ha forklaret mht. hvordan batterierne er monteret, funktion af nogle småting og så noget, bl.a er olietryksmålere ikke monteret, urene er der men ingen forbindelse, men det har der sikkert ikke været, må indrømme jeg ikke fokuserede på det under prøvesejlads.. Vi havde en aftale om at han skulle komme forbi en dag til foråret og vise de forskellige ting, håber det holder. Hils hvis du møder ham.


  •   10. jan 2011 Tillykke med den
    Kender sælger. Tror I har fåen en god båd til pengene.


  •   24. sep 2010 flot flot
    velkommen til.

    en bedømmelse er hermed givet ;o)


  •   19. sep 2010 ja fik kringlet
    det hele sådan helt ok smiley eneste minus er at sælger var har rundt på gulvet over at skulle så langt ned i pris i forhold til udbudsprisen.. 224K ,, han fik en deadline og accepterede buddet , ellers skulle handelen gå tilbage, men så ville han fand'me heller ikke ha' mere med den båd at gøre .. smiley så nu er vi lidt spændt på om han gi'r den "undervisning" i bådens funktioner osv, hvordan det hele virker og fungerer, med batteri lader og alt det andet spændende, som han havde lovet at gøre over en lørdag... tror vi kan vinke farvel til det, så nu skal vi terpe manualer og brugsanvisninger i den helt store stil i ugerne der kommer he he... der er sgu' vildt meget elektronik der skal gennemgåes, plotter,autopilot, gps osv, for ikke at tale om hvordan holdingtanken virker og hvad de forskellige knapper er til... f.eks er der en man kan slå til der hedder "ferskvand" el "freshwater" som der står... kan ikke lige greje hvad den skal gøre... smiley der kommer jo vand ud af hanerne uanset den er på eller ej...


  •   17. sep 2010 Så lykkedes
    det sgu' at få det hele gennemført... Yeeeeeeeeees, Yuuuupii.
    fik kulancen eller hvad man nu skal kalde det.. 75K ned yderligere, så skal vi så ha' indstalleret en anden varmeveksler, pt. er buddet 56K + arbejde ca. 20K incl moms. eller bytte BMW'en ud med en mercruiser til 100K Skr + installation... det forøger selvfølgelig prisen med 2 helt identiske motorer... men motor specialisten siger netop at BMW'en, udover den er gammel er super passet og intet fejler...
    men handelen er nu endelig i "rigtig" hus.. så vil køre ind og nyde skibet lidt, og så kommer der flere billeder i løbet af weekenden...

    God weekend
    Til ale..



  •   15. sep 2010 tak
    der skal nok komme flere billeder, vi fører muligvis (snøft) handelen tilbage hvis ikke vi kan blive enige med sælger om en pæn kulance, netop vedr. den BMW motor.. skriver om det senere... nej den kommer sgu her... i "gamle" dage da disse motorer var nye... havde BMW en heldel problemer med overophedning... man anbefalede dog en større varmeveksler og div, en såkaldt modification, ikke alle har fået dette lavet, og det viser sig bl.a ved omdrejninger højere end 3000, en snavset varmeveksler, lidt skidt i søfilter eller lignende og den bliver overophedet med alarm til følge på under et minut...
    da vi prøvesejlede ville ejer helst ikke over de 3000 omdr. men den motor mand jeg havde hyret tog over og det viste sig hurtigt at gi' problemer, alt blev renset og efterset, ny termostat osv... derefter ingen probs... men nu her 3 dage senere er den gal igen.. man skal holde den på høst 3000 omdr. så går det hele perfekt med temperaturen, men skal du lige bruge kraft, så er der ballade med det samme... løsningen er at installere samme system med varmeveksler som på mercruiser modellen jeg har som 2'nden motor... her er der ingen probs overhovedet.. BMW'en fegler absolut ingenting det er kun kølingen.. og da de er identiske de 2 motorer, bortset fra det, så kan man modificere BMW'en så den ligner Mercruiseren... problemet er at det meste nok skal skaffes i stumper, da der ikke lige er nogen der ligger inde med pakkeløsningen længere, med mindre vi er heldige, og stumper står i ca. 50000 Kr + moms og montering så i omegnen af små 100K snakker vi... motormand og synsmand er enige om at for at den skal blive fuldt funktionel skal dette indgreb udføres, ellers skal den renses hver anden måned, tidligere ejer mener man bare skal holde den i lave omdrejninger så er der intet problem, men nu er det jo sådan at den ifølge papirer skal kunne gå op på min 3500 omdr så det skal sgu være i orden, ergo, han må betale for dette, så båden er funktionsdygtig eller handelen går tilbage... og uanset skal han lave det, da bådforhandleren ikke ønsker at sælge den for ham hvis ikke den modifikation er lavet, det var han nemlig informeret om at den var... så vi må se... lidt surt, men godt mand har loven i hånden og kan la handelen gå tilbage grundet større fejl og mangler ved skibet... men ellers så kommer der et andet skib.. det ligefrem vælter ind hos landets forhandlere her ved sæson slut....


    Det blev sgu lidt langt... sorry...


  •   12. sep 2010 Tak
    for velkomsten Lars T.. Efter at ha kigget på mange forsk.bådstyper og størrelser faldt vi simpelthen for denne... var tilbage i den 7- 8 gange af nok en times varrighed.. og hver gang føltes det somat komme "hjem".. smiley den passer vores behov fuldt ud og er super inrettet.. ja hvem ved om vi "støder" ind i hinanden til søs... tak for stemmen.. smiley


  •   12. sep 2010 Velkommen til
    Dejligt med endnu en Birchwood her på galleriet. Håber i får masser af glæde af den. Vi er ihvertfald utrolig glade for vores TS34. Måske vi mødes en sommerdag på havet.


  •   12. sep 2010 ja
    den har 2 forskellige motorer.. den ene brændte af grundet ejeren ikke havde hørt alarmen for overophedning.. han havde simpelthen ikke fået tømt sit søfilter.. i bund og grund er de ens.. de er bygget på samme blok.. mercruiser overtog efter BMW, og de bygges sammested hos VM i Italien. Ja de kan den godt, der er desuden monteret trimtaps på den.


  •   12. sep 2010 Velkommen
    Har den to forskellige motorer??? Kan den godt komme op og plane med 2x180 hk??


  •   12. sep 2010 Flot
    En rigtig flot klassiker !
    Tillykke med den.


  •   11. sep 2010 Tak
    for velkomsten her på siden, og alle de der stemte mig/os ind med vores dejlige MY. smiley

    God weekend

    flere billeder kommer næste uge.


  •   10. sep 2010 Fin båd
    Glæder mig til at se flere billeder :o)
    Velkommen hertil


  •   10. sep 2010 tak
    der kommer mange flere, som skrevet, næste uge... har mer end 100 stk.


  •   10. sep 2010 Velkommen : )
    Men der plads til mange flere billeder smiley


Annonce