{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Albin 25 deluxe 1972

17.749 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

peter n
| 43 år | Oprettet: 13. nov 2008


Albin 25 deluxe

Årgang:
1972
Type:
Motorbåd af glasfiber som er rigtig søstærk
Drivkraft
Volvopenta 2003t årg 2000
Diesel
Ferskvands kølet
Størrelse
25 fod
Interiør
Vi skal igang med at sy nyt betræk og lave en masse lækkert
Ekstraudstyr
Badebro, gps kortplotter, ekkolod, selvstyrer, køleskab,
Bemærkninger
Har lige købt den i efteråret og nåde kun 3 weekender afsted men den er bare super til vores lille familie
Kommentér på:
Albin 25 deluxe
  •   26. mar 2015 Dejlig båd - Sejler du tit omkring karrebæk ?

  •   18. jan 2014 Rigtig fin båd .

  •   31. dec 2012 Hej peter jeg har taget billeder af bagenden på albin 25 den gamle model 1970-72 og den ny fra 1973 og frem der kan du se forskellen bagenden går 50 mm længer ned hele vejen over hvilket giver opdrift/flaps efegt så den ikke graver bagenden ned og mener det er med til at give båden mere fart billederne kan ses på min profil i billeder Godt nytår Mvh Jan

  •   5. jan 2012 svar
    oki super du ser sådan på det Peter og ja det er hyggeligt er også inde og lure om der er skrevet nyt hver dag smil


  •   5. jan 2012 Helt ok
    Bare giv gas, det er jo hyggeligt


  •   3. jan 2012 øv
    Synes ellers det er ret intr. at følge med i, hvis jeg nu skulle købe sådan en fætter. :o)


  •   3. jan 2012 Peter
    hov peter din side er næstten blevet en hel albin debat side bliver det formeget skal jeg nok svare folk på deres egen side men syndtes nu det er rart at udveksle viden og erfaringer Mvh Jan


  •   2. jan 2012 ok
    oki Carsten så var den nok i 1973 de lavede om med motorkasse og fik den 3 cylinderede volvo 36 hk i har læst et sted at den skulle gå 10 kn med den motor og regner med at det så også har været i omkring 73/74 de ændrede skroget bag i for at modvirke at den gravede bagenden ned


  •   2. jan 2012 Albin
    Fra 1973 blev udstødningen flyttet fra bagbords side til styrbord, da man gik fra Albin AD21 motoren til Volvo Penta.
    Fordelen ved det hængslede skot mellem cockpit og forkahyt, er at man kan være mange ombord, og stadig føle, at man alle sidder i samme "rum"


  •   30. dec 2011 Ja nu forstår jeg
    Og det med motorkassen og vægen oven på. det har jeg faktisk godt lagt mærke til. Skulle jeg så hellere finde en Albin fra 74 og op ?


  •   29. dec 2011 svar til leif
    Hej Leif jeg har læst det et sted kan ikke lige huske hvor og har fået det fortalt af en der har en albin 25 fra 1974 motor kassen er også lavet om fra 74 og op efter der er fast væg med hylder foran motor kassen hvor man på dem fra før 74 skal åbne en låge ned til forkahytten for at åbne motorkassen den fra efter 74 skulle være breder på de to flade stykker der kommer hvor rundingen ophøre bag på båden i begge sider er du med på hvad jeg mener mvh jan


  •   29. dec 2011 aha
    Det lyder meget spændende, det med flasken. Det vil jeg prøve når jeg får en halvplanende båd. Men det jeg var mest intr. i var det med bagenden på en Albin 25, som skulle være ændret i 1974. Jeg kigger nemlig pt. på en Albin fra 1973 :o)


  •   29. dec 2011 svar Leif b
    Hej Leif jeg har stået i lære som skibstømmer og med hensyn til topfart på en deplaseman båd er der også en tommelfingerregl med at bådens længde i vandlinje i meter kan båden ca sejle i kn uanset motorstørelse albib 25 er dog en undtagelse det gælder selfølgelig ikke for halv og hel planende både og skal man finde bådens marc fart kan man gøre det ved at sejle fuld gas og dumpe en tom flaske ned bag båden og flasken vil som regel blive bag båden da man som regel tyrækker vand med sig og så tager man ca 50 omd af intil flasken slipper og når den gør det sejler man marc fart MVH Jan


  •   27. dec 2011 anden skrogformen nede i bag
    Jan P. Hvor har du fundet det henne?


  •   27. dec 2011 Ok
    Må jeg prøve af for syntes bestemt det kunne være lækkert hvis der kom lidt ekstra fart. Eller bare mindre omdr ved normal cruise.


  •   24. dec 2011 svar
    hej Peter måske skruen er for lille har ladet mig fortælle at hvis man fortøjer sin båd godt og giver fuldgas uden skruen koblet til ser på omd exempel 3000 og når man så prøver det samme med skruen koblet til skal omd på motoren falde med ca 300 omd 2700 omd så skulle skruen passe vægten i båden spiller selfølgelig også ind min kan sejle 8 kn med en 22 hk albin og har også hørt de har endret på skrogformen nede i bag de flade stykker på ca 10 cm der er hvor rundingen ophøre i begge sider skulle på dem der er lavet fra 1974 og op efter være gjordt breder for at modvirke den graver røven ned men det burte flapsene jo kunde modvirke mvh jan


  •   18. dec 2011 hmm
    Hvordan finder man den rigtige skrue til båden som passer til motor og hvad der ellers spiller ind


  •   18. dec 2011 .
    Jo der sidder trimflaps på men den går max 9 kn måske skruen er forkert.
    Syntes ellers motor går perfekt meget mindre larm (banken) når den er med turbo.
    Jeg har selv haft en volvo penta 2003 model i min gamle myra


  •   16. dec 2011 skærgårds folkevogn
    som Carsten j skriver har navne som havets campingvogn og efter som der er lavet så mange af dem går den også under navnet skærgårds folkevogn ( måske også grundet vindspejlet minder lidt om foruden i en bobbel )


  •   15. dec 2011 film
    længere nede på siden er der et par film hvor den får bundgas.


  •   15. dec 2011 stor motor
    Jeg har set en side hvor der er en der har lagt en 87 hk motor i også lavet en bredere bagende. det gav 18 knob.
    http://www.albin-25.nl/ENGELS/Ingezonden/Kees/Changing%20form%20Stability/Changing%20the%20form%20stabilty%20of%20our%20Albin.htm


  •   15. dec 2011 Tilykke med båden
    hej Peter har i trimflaps på båden da den med den motor og den rette skrue burde kunde løbe 12/14 kn alt efter hvor meget extra vægt i har i båden jeg har selv en 22 hk Albin D som giver båden en marc fart på 6.5-7 kn og 8 med fuld gas det er for i øvrig en kanon god båd sådan en albin 25 er i hvert fald meget til freds med min men ville dog gerne en motor magen til din
    MVH Jan


  •   1. dec 2011 Ok Carsten
    Det er super kunne sagtens være der kom nogen spørgsmål hen ad vejen.


  •   30. nov 2011 Velkommen
    Fin Albin 25. Jeg er selv tidligere A25 ejer. Da Albin 25 kom på markedet i 1969, blev den også kaldt "Havets campingvogn, på grund af dem praktiske indretning, som stort set går uændret igen på Bonum 255 og Albina 25. Sidstnævnte bygges stadig i Holland - skroget er stort set uændret, eneste forskel er, at bådeplatformen forlænger skroglængden for at opnå større hastighed gennem vandet.
    Min Albin er nr. 5 fra toppen, og fra 1970. Har du spørgsmål ang. Albin 25 er du velkommen til at skrive. Ellers findes der en Albin 25 klub i Sverige, med et godt forum.


  •   28. nov 2011 velkommen
    Virkelig flot Albin du har købt dig der hva du siger motoren er med turbo kan du ikke tage nogle billeder af selve motoren ville jeg nemlig gerne se. Høj givet
    jeg har smidt en invitation til gruppen da jeg kan se du fra Næstved
    kig forbi min profil og smid en stemme og kommentar
    Mvh Rene


  •   28. nov 2011 soveplads!
    Jeg går selv og overvejer at købe sådan en. Er der plads til to voksne i forkahytten, eller skal de voksne ligge i agterkahytten for at få 2 meter?


  •   27. nov 2011 Takker jer alle for velkomsten
    Ang Peter z det en 43 hk diesel med turbo ikke meget larm fra den smiley


  •   27. nov 2011 Super
    Dejlig linier der er i det skiv, ja nok også det jeg leder efter kan se det er fast axel/skrue, hvor mange HK her den, og ca vægt.tilykke med den skipper.
    En høj stemme er givet.
    så denne site http://www.albin25.dk/


  •   27. nov 2011 velkommen
    Sådan en ville jeg også rigtig gerne have fat i.


  •   26. nov 2011 Lækker
    båd velkommen.


  •   26. nov 2011 tillykke
    nice båd der... ses på vandet


Annonce