{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Coronet 24 Cabin 1970

12.380 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

Rasmus K
Mand | 44 år | Oprettet: 21. jun 2007


Coronet 24 Cabin

Årgang:
1970
Type:
Dansk produceret weekend cruiser med perfekte sejl- og fartegenskaber.
Samme skrog som 24 Midi og 24 Weekender, en opskaleret model af det som findes i 21 Daycruiser.

Skrog:
Planende V-bunds skrog i 15 mm. tyk glasfiber.
Topfart:
38 knob ved 4200 omdr/min 56 l/t.
Cruising:
23 knob ved 3000 omdr/min 28 l/t.
Drivkraft
VW Marine TDI 225-6 - 2006.
Mercruiser Bravo 1X Diesel - 2006.
Mercruiser Diesel transom.
3 bladet alu proppel.

Ydelse:
225 hk ved 4200 omdr/ min.
Moment:
450 Nm ved ? omdr/min.
Motorvægt:
330 kg.
Motoren er 24v. 3,0 V6 turbo diesel m. commonrail indsprøjtning.
Motoren er mariniseret udgave af den motor der ligger i bl.a. Audi Q7 3,0 TDI.
Størrelse
24 fod.

Længde(uden badeplatform):
732 cm.
Bredde:
244 cm.
Dybdegang:
70 cm.
Vægt sejklar(m. hynder, udstyr osv.) uden brændstof og vand:
2100 kg.
Diesel:
170 l.-ny plastik tank.
Vand:
100 l.-org.
Interiør
Fuld ståhøjde i kahyt, en af de ting som gør kahytten og dermed båden meget anvendelig. I forhold til en original Coronet er toilettet udvidet, så man nu, uanset størrelse, kan sidde derinde med lukket dør, dette projekt var påbegyndt da jeg overtog båden.

2-4 sengepladser.
2 gasblus.
Køleskab.
Køleboks.
Vask.
Mahogni aptering.
Uld/polyester stof i kahyt-ny.
Marinevinyl i cockpit-ny.
Kaleche-ny.
Ekstraudstyr
Hardtop-org.
QL trim-ny.
Badeplatform-ny.
Pilotsæder-ny.
El-køleskab-ny.
El-toilet-ny.
El-lænsepumpe-org.
Automatisk lænsepumpe-ny.
VHF-ny.
10" Lowrance kortplotter/sonar-ny.
Trykvand-ny.
1x100 Ah start batteri-ny.
2x100 Ah forbrugs batteri-ny.
Landstrøm-ny.
Lader-ny.
Ultraflex hydraulisk styring-ny.
Tube.
Wakeboard.
Bemærkninger
Købt som "vrag" i 2006 for 35.000,-, den havde stået på land i 7 år, og den eneste aktivitet der var foregået i den var vodka drikning.
Motor og drev købt fra nyt i 2007, transom er købt brugt i England, hele motor installationen har, trods store rabatter kostet 200.000,-
ALT har været skilt ad, ALLE tekniske instalationer er nye, ALT aptering er blevet gennemgået, alt er lavet med respekt for bådens originale design. Der er nye hynder i både kahyt og cockpit. Jeg har selv lavet alt, undtagen polstring og kaleche.

KOMMENDE PROJEKTER:
Sidescan sonar modul og transducer til Lowrance (båden skal blandt andet bruges til vragsøgning og dykning).
Kompas modul til Lowrance.
AIS modul til Lowrance.
Generel renovering af udvendig glasfiber.
Solpaneler i hardtop.
Tune motor til 280 hk og 600 Nm.
Mercruiser Bravo 3X.
Mente Marine trim computer.
Nye hynder og sidebeklædning i cockpit.
Varmt vand.
Centralvarme med dyser på forruderne.
Isolering af køleskab og boks.
Ny dørk.
Bruser på badeplatform.
Autopilot.
Musikanlæg.
Nye tagrender på hardtop, da kaleche manden valgte at perforere de gamle, ved montering af ny kaleche.
Nye side lanterner i teak i stedet for mahogni.
Ankerbrønd i stævn, med luge i fordækket, ankerrulle der kan klappes ned i rummet, når den ikke er i brug, muligvis med elektrisk spil, alt laves så det ser originalt ud og helt undercover.
1000 andre småting som jeg ikke kan huske.

Smid meget gerne en bedømmelse og/eller en kommentar!!!

Jeg mangler nogle billeder der helt up to date, men de kommer når båden er i vandet om et par uger.
Kommentér på:
Coronet 24 Cabin
Annonce