{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Glastron "Roger Clark" CVX 16 Deluxe 1990

8.695 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

Morten S
Mand | 38 år | Oprettet: 18. mar 2013


Glastron "Roger Clark" CVX 16 Deluxe

Årgang:
1990
Type:
Roger Clark Cvx 16.
Skulle efter sigende være færdig bygget i England, efter at skrovet er bygget i staterne, og sendt til Roger Clark Marine hvor båden er bygget op til at kunne holde til en lidt større motor og nogle forstærkninger i agter spejlet.
Drivkraft
Mercury 115 hk. R6 "Tower of power"
High five skrue
Topfart 41 knob (ind til videre)
2014>> efter en noget tiltrængt renovering af karburatorene ny hastighed
45 knob (GPS)
Størrelse
16 fod
Skal vejes når den bliver færdig.

Interiør
Nappa sæder for og bag
Nyt tæppe
Nyt midter konsol m. radio og mobil lader/holder. Men har stadig det oreginale :-)
Ekstraudstyr
Sony sorround 4,1, radio,
Mobil holder
Vandski tårn
High flow brændstoffilter
Led lys i sider
Indbygget luftpumpe til tube.

2014
Monteret hydraulik styring
Bygget holder til kneeboard og wakeboard
Bemærkninger
Jeg er ved at renovere denne CVX 16, og da jeg ville finde skrov nummeret som skulle side i agterspejlet var det eneste jeg kunne finde, et emblem hvor på der står Roger Clark. Hvis der er nogle der ved noget med hensyn til dette høre jeg MEGET gerne fra dig da jeg kæmper for at finde information om denne båd.
Jeg er lige ledes i tvivl om årgangen da jeg ikke finde ud af hvornår de blev sendt til England og i hvilken periode Roger Clark lavede båden.
Båden er et projekt jeg arbejder på og forventer at være færdig med i løbet af en lille måneds tid jeg vil løbende lægge billeder op især når den kommer i vandet :-)

2014:
Så er jeg påbegyndt projekt "hvor pokker skal wakeboard og kneeboard være".
Det er en dejlig båd men der er ikke meget plads til alt det legetøj man får anskaffet sig med tiden så man bliver nød til at være kreativ når det kommer til indretning af båden med hensyn til div. nødvendige ting så som wakeboard og kneeboard så jeg arbejder på en måde at få dem monteret agter på båden ud over relingen.
Motoren laver stadig lidt knas men er på nuværende tidspunkt adskildt for gennem rens og udskiftning af alle pakninger på indsprøjtnings siden.
Fandt ud af at det er en CVX16 deluxe model da spedometeret er standart fabriksmonteret, den har rustfri ræling, horn og tæppe i bunden. Dette indikere at modellen er en deluxe model.

Kommentér på:
Glastron "Roger Clark" CVX 16 Deluxe
  •   1. dec 2020 Jeg skilte min ad i atomer, men det var egentlig bare for skifte lejer og pakninger og sådan. for at sikre mig at den bare var helt i topform mekanisk.
    Nå men jeg fandt følgende fejl på min.
    1: Idle-stabilizer boks drillede meget, den blev fjernet helt, og er en kendt fejl.
    2: Den lille stift der sidder inde i karburatoren, og som styre svømmeren til midten, var blevet skæve. Det kan forekomme på motore som har kørt en del på trailer. og kan rettes med et hjemme lavet værktøj af rundstå med et hul der passer til stiften, som man så skubber ned over den og forsigtig retter den op. se den lille tegning sidst i mit fotoalbum. (viser også justeringen af svømmer systemet generelt)
    https://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/teknik-projekter/1595-mercury_115hp__aar_1984
    3:Karburatorene skal selvfølgelig være synkroniceret så alle spjæld åbner samtidig.
    4: skruerne til at justere blandingsforholdet skal stå sådan der lige før den begynder at prutte (4 takt) , altså lidt fed i blandingen, det fjerner eventuelle dødt område ved acceleration fra tomgang.
    5: JEg fandt at hvis man justerede fortændingen ca 2 grader ned ved WOT, og primary-pickup ½-1 grad ned også, så gik min bedst. (mener at det er fordi de originale indstillinger skulle passe til datidens benzin, og nutidens er anderledes.)
    6: Jeg øgede hoved dyserne med 2 størrelser og syntes at jeg fik mere power på toppen.
    7: Benzin koblingen der sidder uden på motoren var slidt så den kunne tage luft ind der også.

    Den sad på min Finnsport 500 og kunne gå 48knop.
    https://www.baadgalleri.dk/galleri/6099-finnsport_500_solgt

    https://www.youtube.com/watch?v=86W34WTfAJE

    https://www.youtube.com/watch?v=nNVf4FrxYaY&t=122s


  •   30. nov 2020 Men jeg vil meget gerne videregive net tips og tricks til den nye ejer 😀

  •   30. nov 2020 Hej Thomas
    Den nye ejer har bøvlet meget med den, og det begynder at hjælpe.
    Men den mangler stadig lidt i bunden, men den sugede falsk luft i en brændstofslange og han har også renoveret karburatorerne.


  •   30. nov 2020 Hej Morten,
    Fik du Mercuryen til at gå ordentlig?
    Jeg har haft en magen til og kender dens svagheder, så vil gerne komme med list tips.
    vh Thomas


  •   12. maj 2014 yep smiley og er ved at male vandski i samme farver smiley så er det kun tuben der er helt hen i hampen i farverne

  •   12. maj 2014 de ser fede ud passer til farven og det hele smiley nice.

  •   10. maj 2014 smiley bare iorden smiley ingen problem smiley


  •   10. maj 2014 Hej Lasse
    Ja det bliver da også fedt med noget sommer så vi kan komme ud og lege og undskyld at jeg misforstod MHY din fart men jeg læste det bare som 50 knop målt med GPS og derfor reagerede jeg.


  •   10. maj 2014 jeg glæder mig til at leje hehehe og halløj hasse smiley


  •   10. maj 2014 UPS ja 50 miles lyder mere sandsynligt og JA din båd er sgu blevet rigtig flot og en ægte klassiker

  •   9. maj 2014 Tak Johnny smiley
    og ro på Hasse jeg skrev også 50 Mph så først da jeg kom på endomondo og omregnede til knob at jeg kunne se at der var noget der ikke stemte over ens og fandt ud af at min spedometer i båden var Mph og ikke knob.
    Men 81 Km/t syntes jeg også er mere end jeg troede at den kunne sejle med en 115hk motor.
    men som det ses har rengøring af karburatorne givet ca 7 Km/t med to personer og legetøj. Om du tror på mig eller ej er ikke noget der bekymere mig så meget da jeg ikke kan finde er grund til at fake mine målinger da det her galleri går ud på at vidre give informationer omkring hvordan man hygger og nusser om sin båd for at gøre en selv tilfreds og give råd og vejledning til hvordan man har gjort og det jeg skriver, skriver jeg for at fortælle min erfaring omkring en gammel 115 Hk motor som jeg endelig efter et år med problemer hvor der både har værret ild i motoren og en hel del op og nedture, har fået den til at gå "hvad jeg mener" er optimalt og hvis jeg ikke skal dele der her inde så ved jeg ikke hvor jeg skal gøre det smiley


  •   9. maj 2014 Att hasse

    morten har os skrevet lidt længere nede at han har skrevet forkert og undskylder så læs lige inden du skyder ham ned


  •   9. maj 2014 Hvis din motor går med de anbefalede omdrejninger så kan den umuligt sejle 50 knop ??? Jeg sejlede sammen med Per fra køge for mange år siden og han havde en CVX 16 som din med en 115 Mercury og den gik 44 knop med MAX omdrejninger
    med en 21 " laser 2 så medmindre din motor går med mere en 6500 RPM er der da noget helt galt ????
    Jeg forstår ike hvorfor mange sejlere siger at deres både er hurtigere end de i virkeligheden er for det er jo kun et spørgsmål om tid så kommer der en med en der KAN gå 50 og så bliver sejleren til grin ????
    Jeg sejlede om kap for nogle år siden med en der påstod at han sejle 50 knop
    Min båd dengang gik 49 knop og da han tabte STORT fik vi en masse undskyldninger om at båden var fuld af vand og at han havde en masse ekstra vægt i båden.
    Størrelsen på propellen står på siden eller på bagsiden rundt om navet ind mod gearkassen men jeg tror ikke at den er mere en 20 " ellers vil en 115 hk ikke kunne trække den


  •   7. maj 2014 Hasse<< jeg har kigget på propelle og kan ikke se andet end at der står High five smiley men du er velkommen til at komme og se om du kan læse mere på den til Drengerøvsaften d. 30 i Skælskør smiley

  •   7. maj 2014 Det viste sig at det var 50 miles som svare til ca 45-46 knob hastighed i km/t 81 smiley men det er også rigeligt fint til mig smiley jeg har ikke så travlt

  •   4. maj 2014 Aner det ikke men det kan jeg da undersøge næste gang jeg kommer ud til den

  •   4. maj 2014 High five oki doki men hvor stor er den ???


  •   4. maj 2014 Jeg har en high five propel på den som jeg også lige fik ordnet smiley men jeg lavede også lidt lavede lidt ved.

  •   4. maj 2014 Ja den er blevet rigtig flot men
    50 knob ? fordi du har renset karboratorer lyder for fantastisk men det er da rigtigt fedt hvis den går så meget med 115 hk på.
    Hvad er det for en propel du har på nu ??????


  •   4. maj 2014 Målt på gps vel og mærke

  •   4. maj 2014 Så tror jeg der endelig er styr på motoren 50 knob gik den i weekenden, acc er også markant bedre end før kom op på wakeboard på få meter, endelig sejler båden som den gjorde i sin storhedstid.

  •   13. mar 2014 Jeg er har stadig lidt problemer med motoren men håber at et service og lidt fin trimning er hvad der skal til, den køre fint på land men det er jo lidt noget andet når der kommer belastning på dyret smiley

  •   13. mar 2014 Hej Morten
    Den ser ellers fin ud ,er du blevet sejlklar .


  •   16. aug 2013 Hey morten. håber ellers det går godt, er kommet lidt oven på igen, og fik testet min båd. dog kun med en midlertidig motor på 60 hk. den var billig så kunne ikke sige nej. og når den anden er renoveret, så kan jeg bruge den 60 hk til en rib ved siden af smiley

  •   25. jul 2013 hej morten ..har du fået ordnet din motor eller skal vi se og finde en tid til dig

  •   14. jul 2013 er du sikker på at din motor er fra 1988 ? smiley er det ikke den sammen som min ?

  •   28. jun 2013 takker smiley

  •   27. jun 2013 Du får lige en høj med min ven

  •   22. jun 2013 Jeg har kigget på mine vakum slanger og der var en der var slange der var klemt så der ikke var frit løb og det hjalp en hel del men stadig ikke helt tilfreds med lyden ved fuld gas men jeg tror det kan være gasspjældene der ikke er indstillet helt som de skal da jeg tror de kapper over så de begynder at lukke igen så blandingen ikke er helt i orden smiley
    Men tusinde tak for tippet for som sagt går den en hel del bedre nu smiley


  •   9. jun 2013 se i mine vidioer der er en der hedder ( 49 knob ud for Kulhuse ) der hakker min motor også og jeg tror sgu det er det samme din motor laver.
    Det er surt at du bor så langt væk for jeg vil virkelig gerne hjælpe dig men jeg er ret sikker på at du finder fejlen hvis du bruger det tip som jeg skrev til dig.
    Vær sød og meld tilbage


  •   8. jun 2013 Okay jamen det kan også være at det er der jeg skal kigge smiley tak for tippet smiley

  •   8. jun 2013 heeeeyyyyyy
    Jeg kommer lige i tanker om at min 115 yamaha da også huggedde ved fuldfart
    Fejlen var at den nederste karburator havde en tilstoppet dyse dette fandt jeg ud af ved at løsne skruen under bundkarret på en karburator a gangen og pumpede med bolden og da jeg kom til den nederste karburator kom der kun meget lidt benzin ud so denne skildte jeg ad og blæste ren og nu var problemet væk og den har kørt uden fejl siden
    Jeg håber at dette hjælper dig meld lige tilbage.
    MVH Hasse


  •   6. jun 2013 Nej den går ikke jævnt smiley så tror at den laver ballade i tændingen


  •   6. jun 2013 hmmm hvis motoren hugger ved fuld gas så har du nok et problem med tænding / defekt tændkabel eller tændspole ELLER skidt i karburatorer
    Går den JÆVNT ved lavere omdrejninger ??


  •   6. jun 2013 okay smiley

  •   6. jun 2013 Hej Alexander
    Tja jeg har fået den til at gå lidt bedre men stadig ikke helt som den skal, men jeg her indstillet den så den trækker mig hurtigt op på vandski, så den virker sommeren over smiley


  •   5. jun 2013 Det går da fremad med cvx´en, hvad med din motor har du får den indstillet smiley


  •   10. maj 2013 Rigtigt nok. Men jeg skal nok få kvajet mig med noget andet hehe...

  •   10. maj 2013 smiley ja nu er du i det mindste opmærksom på det hele

  •   10. maj 2013 Det var sq da uheldigt. Jeg håber du får løst det hurtigt. Crap mand ordentligt det skal jeg love får. Men okey kunne sq sikkert selv have gjort hehe.

  •   9. maj 2013 Nope direkte ind i tanken smiley hvis jeg skal gøre noget så kan jeg ligeså godt gøre det ordentligt smiley


  •   9. maj 2013 Ej for satan en slange eller hvad ??

  •   9. maj 2013 Fedt fedt så går man lige og tror at man skal til at sætte sidste finger på detaljerne ved liiigggeee at lave det sidste tæppe og montere midterkonsol som det skal side og så tænker man sige sku ikke lige om og får sat en forkert skrue i til konsollet og vupti benzin i hele både smiley :-(
    så nu er den totalt skildt ad igen, men som man siger intet er skidt uden at være godt for noget andet...... så nu får jeg mig nogle mega stive timer i dampene.
    Men ud over det sååå nærmer jeg mig en båd som bliver klar til drengerøvs aften for fuld skrue smiley


  •   4. maj 2013 Tak skal du have smiley jeg var på ca 45 knob i går men jeg kan ikke få motoren op over 4800 omdrejninger uden at den hukker i motoren

  •   4. maj 2013 Hej Morten
    Ja jeg er da også sikker på at du bliver glad for den med 115hk på og jeg syntes sgu at du laver et flot stykke arbejde med den og glæder mig til at se den når den bliver færdig MHT fart så går den ca 44 knop med den rigtige propel og setup
    MVH Hasse


  •   3. maj 2013 Hasse >>> hehe 225 HK efter den båd tror jeg er vanvittigt hehe jeg er fuldt tilfreds med 115HK og 55 knob er på ingen måder et mål for mig at nå!!!
    jeg er fint tilfreds med at båden sejler godt og forhåbentlig finder jeg en inden for kort tid der kan indstille motoren så den går som den skal.


  •   3. maj 2013 jeg kunne godt forestille mig at en 225 HK ville være maks og skide sjov og så ville 55 knop " Måske " være mere realistisk
    MVH Hasse


  •   2. maj 2013 smiley yepper syntes jeg også

  •   2. maj 2013 Det er også det eneste rigtige..;-)

  •   1. maj 2013 Hey lasse.
    Jo tak det er hyggeligt at være kommet her ind..
    Top farten betyder ikke det vilde for mig. Jeg tager det som det kommer og indstiller motoren så den går rent og er hurtig i optræk da det er det vigtigste når jeg trækker vandski. smiley


  •   1. maj 2013 Hey morten, velkommen til..
    Super fed lille racer..
    Men jeg tror altså ikke du får den op på 55knob, jeg lavede service på en 175hk yamaha sidste år og den sad på en cvx 16, og da jeg havde testkørt den, gik den 52,8knob..
    Men bortset fra det så kommer den bare hurtigt ud af vandet..

    Mvh.


  •   28. apr 2013 Så kom den i vandet men motoren gik for lavt i tomgang så kæmpede med at få den til at kunne gå i barkgear uden at gå ud. men efter en halvanden time kom jeg afsted.
    Den ligger fantastisk i vandet helt plant selv ved let bølgegang. Den sejlede meget bedre end jeg kunne håbe.
    Der var en del blæst men fik den op på 75 km/t (ca. 41 knob) PÅ GPS X2 (telefon og håndholdt gps) det skal tilføjes at håndtaget ikke var i bund, at bunden ikke er poleret, at motoren ikke gik rent og vi var 3 personer med værktøj + det løse.
    Jeg regner med at få en med inden længe der kan justere motoren så den går som den skal.


  •   28. apr 2013

    Lasse L

    Online
    0 sekunder siden

    jeg vil tilføje alt over 175hypper er lidt at lege med sikkerheden. da skroget skal forstærkes en del. min kammi havde en med 200hp og dobbelt skrue, og da han ramte omkring 60. måske lidt over, da splittede den som en banan, alt over 52knob er sq lidt for spændende, kender i ordsproget Shinewalk det er vores CVXer slemme til i de hastigheder. så pas på hvis i prøver at komme derop. hvis man vil helt deroppe skal man have fat i en 20fods eller der hen af i vertfald. lidt stof til eftertanke. Lige en ting mere hans motor var voldtunet, så nærmere 100hypper oven i de 200 vil jeg tro, det var for at spare vægten. og jeg behøver heller ikke sige hvad det koster for tre dages sjov også skilles helt ad til tuning og service hehehehe


  •   28. apr 2013 okay smiley ville du ikke skrive hvordan din første tur har været og hvor hurtigt den kunne sejle

  •   28. apr 2013 Lasse>> jeg tror det er en uoreginal men det er som sådan lavet okay flot så jeg er i tvivl om det er noget der er lavet i England eller om det er noget der er lavet i Danmark af en der har ødelagt det andet.

    Alexander G>> Jeg skal ikke kunne sige det men har set en der sejler rundt med 250 hk såååå der er et stykke vej der op til men jeg tror ikke at det er behageligt at sejle med så stor en motor. Men jeg skal ud og have den på vandet for første gang i dag og se hvordan den sejler men tror ikke at jeg har behov for flere hk smiley


  •   28. apr 2013 hvor stor en motor må den max have på ?

  •   27. apr 2013 Tænkte på noget er det den rigtige vindskærm der er monteret ser meget godt ud, men undrede mig bare lidt ?

  •   27. apr 2013 Så har jeg slettet info omkring top fart, som sagt har jeg ikke sejlet i den og ved derfor intet omkring det og skriver bare hvad jeg har fået oplyst af tidligere ejer, og opdatere når jeg får den på vandet og vejeret er til det.

  •   27. apr 2013 Hej Morten
    55 knob på denne båd med en 115 hk på lyder temmelig fantastisk for ikke at sige temmelig overdrevet ???
    jeg går ud fra at det er målt med tryllog og IKKE med GPS ????
    MVH Hasse


  •   26. apr 2013 Den er læKKer, der var lige de rigtige farver så mit indtræk bliver uden tvivl hvidt :O) lækker CVX du har der :o) Har selv en jeg begynder at lave i stand, skal bare lige nyde den lidt her til sommer først, også er garagen isoleret, også igang hen over vinteren :o) lækkert at se andre med CVXer

  •   21. apr 2013 Omc>>>Jeg har som skrevet ikke selv sejlet i den endnu så hastigheden er hvad jeg har fået oplyst af tidligere ejer. Men som jeg også har skrevet så opdatere jeg data når jeg kender til de fakta som jeg selv finder.

    Stephan C>>> tak jeg syntes også selv at jeg er ved at komme frem til en båd jeg kan være stolt af og modellen er mega flot syntes jeg selv smiley


  •   21. apr 2013 Rigtig fed Glastron du har dig der har altid været vild med CVX modelen

  •   21. apr 2013 tror du skal være meget heldig hvis du får den over 48kn..

    vi reparede en tilsvarende sidste år .. med 175hk den rundede 97km/t på gps ca 52kn


  •   18. apr 2013 Den bliver fohåbentlig sejl klar om en til to uger smiley

  •   16. apr 2013 Ser fed ud! Glæder mig til at se det færdige resultat.

  •   15. apr 2013 Mange tak skal du have smiley

  •   15. apr 2013 fandme en fed båd du har


  •   13. apr 2013 Så sneg den sig ind smiley der kommer billeder op løbende som lovet og tager gerne imod gode råd da det er min første båd og dermed også første gang jeg renovere en

  •   12. apr 2013 Takker smiley


  •   12. apr 2013 En Glastron er altid velkommen i sær en cvx 16, tjek min cvx 16 ud, jeg har givet dig en høj

  •   12. apr 2013 Men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der gør at den ikke er god nok til at komme ind smiley

  •   12. apr 2013 Takker ja jeg forstår det heller ikke, det er lidt svært at skrive mere om den når det er et projekt og at jeg aldrig har haft den i vandet. Men det går nok hvis man ikke er velkommen her inde uden man skal have billeder af båden i vandet eller vide på forhånd hvordan alle ting bliver lavet, jamen så holder jeg mig til de amerikanske klubber. Grunden til jeg ville her ind var for at finde andre Danske Glastron ejere og lave et forum hvor man kunne udveksle erfaring og få råd om reservedele og ting i den retning.

Annonce