{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Sea Ray Sorrento [Tidl. båd] 1988

4.345 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

D R
D R
Mand | 47 år | Oprettet: 10. jul 2009


Sea Ray Sorrento

Årgang:
1988
Type:
Motorbåd
Drivkraft
Mercruiser 260hk MPI, 2007, Ferskvandskølet, SmartCraft
Størrelse
24"
Interiør
Nappa / Grå tæppe
Ekstraudstyr
Alt
Bemærkninger
Dejlig Cruiser som sagtens kan underholde en i dagevis på vandet.
Højteknologisk Liebhaver, TOTAL istandsat over de sidste 3 år.
Ud over så godt som ALT er skiftet ud med nyt, bla: Alle ledninger, slanger, kontakter, motor, ”instrumenter” osv. osv.
Er der også indbygget:
Computer/fladskærm med mulighed for aktiv søkort, musik, dvd/film, tv, internet, spil osv.
Stor forstærker med 4 gode højtalere + brokoblet sub i cockpit der er tilsluttet pcén.
Ægte SmartCraft
Indbydende hygiejnisk Elekt. Toilet (evt. med specialbygget holdningtank).
Elekt. Ankerspil
Intelligente kontakter og samlede termosikringer på alt (bortset fra lænsepumper).
Kodestarter m. automatisk styring af blæser
Automatiske Bennett Trimflaps
Docking Light
Undervandsbelysning ved badestie
Bedste batterier med intelligent ladestyring
Stort bassin i båden med strømudtag, kraftig søvandspumpe og afløb til stor 35L køletaske, drikkevare/isterninger, levende fisk osv.
Hyggelig belysning overalt i båden med lysdæmper
Meget brugbar grill
Automatisk brandslukning med Novec 1230 der ikke skader motor hvis uheldet er ude.

Sea Ray Sorrento 24”
Skrog: 1988
Vægt: 1650kg
Stikker: 33cm
Benzin: 260L
Ferskvand: 34L

Motor: Mercruiser 5,0MPI (SmartCraft)
Køling: Ferskvand
Årgang: 2007
Stikker 76cm
Top: 35 Knob - Cruise: 23-26 Knob (gps)
Trailer:
Mindre køn US trailer dog med nyere lejer.

________________________________________________________________________________

Da det er 2 år siden jeg skrev dette kan der være ændringer ifh til båden i dag men kun i form af forbedringer/optimeringer

Generalt:
ALT el er udskiftet.
Alt lys er styret af processorstyret strømbesparende dimmer med touch og fejldioder.
Snude er ekstra forstærket med krydsvæv / syrefaste plader og malet med topcote. Elektrisk ankerspil med glidekobling og opbygningen gør ankerholdere osv. overflødig, kæden kører ned i rummet nedenunder (adgang fra kabine) og slange føre vand fra kæde ned til lænsepumpe.
Bund er slebet ind til orginal gelcote, bundmalet og nanobehandlet.

Instrumentbor med:
Aftagelig Fishfinder/SmartCraft skærm der kan skræddersys som man ønsker med et væld af informationer og alarmer, derudover popper der alarm op hvis der er noget galt ved motor og er det kritisk og man ikke reagere går motor automatisk ned i omdrejninger eller stopper inden den tager skade. Af info/muligheder kan nævnes: Benzinforbrug i minuttet eller pr km/sømil/miles, trim/tilt hældning, meget præcis fart der ved lav hastighed måler via paddlewheel og ved høj via indbygget tryklog i drev, trolling hvor du bare taster omdr. eller km/t ind, Temperatur/dybde graf over de sidste 20 min, osv. osv. osv. Der kan osse vælges mellem store og små "analogure" og hvad de skal vise.

Intelligente kontakter der kan være tændt, slukket eller tændt når aktiv og går en sikring slukker lys i kontakt.
Bennett automatisk processor styret trim kontrol.
Strømudtag til tlf lader, søge lygte osv.
Hovedafbryder til forbrugbatteri der kan nås fra kabine og forsæder.
Kodestart med styring af motorrumsblæser.
Italiensk designet gashåndtag med det hele.

Motorrum:
Alt er slebet og malet med Topcote.
Lænsepumpe med tilbageløbsventil monteret på syrefast plade så udskiftning er "muligt".
Automatisk motorrum brandslukningsystem med Novec 1230 som er en væske der bliver til gas og dermed ikke ødelægger noget.
Alt tilbehør er flyttet under dæk så pladsen kan udnyttes til f.eks kaleche.
Kugleventiler og hovedafbryder til motor er samlet så man ikke glemmer nogen + der er monteret gardena vandslange studs til gennemskylning.

Cockpit:
Stort alt muligt rum med strømudtag bag luge til f.eks. køleboks, rist i bund så man kan bruge det til is eller våde ting der skal dryppe af og kraftig pumpe (70l/min) der hurtigt fylder den med søvand til dages fangst. Rummet er fuget op under dækket så vandet ikke skvulber ud når man sejler.
Voldsom pumpe til lejetøj.
Subwoofer i sæde.
Strømudtag i alle hjørner.

Kabine:
Elektrisk toilet bygget op så det er indbydende og rengøringsvenligt.
Ombetrukket med offwhite nappe og grå tæppe.
Indbygget PC, udvendigt er der en 12" fladskærm med usb-hub, netværkstik, dvd-rom og lille kontrolboks med alarm der styre blæsere, viser temp og har Sata/satastrøm, kortlæser til alle kort, lyd ud/indgang, hi-speed usb, osv.
Indbygget er der digital tv-modtager og psu tænder/slukker selv HELT for både pc og den 4 kanals 700w forstærker.
GPS + Det levende søkort.
175x195(215)cm

Teknikrum:
I tekninkskab sidder diverse styreenheder hvor der bla. er mulighed for 2 SmartCraft / Navman udvidelser.
Med undtagelse af lænsepumpesikringer der sidder i vandtætte holdere for sig selv går alt igennem hver sin termosikring, osse ankerspil, som kombineret med de intelligente kontakter på instrumentbord gør det MEGET nemt at fejlfinde og/eller "skifte" sikring.
Ombygget skillerelæ der først lader startbatteri op og derefter slår over på forbrugsbatteri / forbrug
Dette sker meget hurtigt da startbatteriet er et Exide Maxxima 900 som har bedre lademodtagelighed end selv gelébatterier og med 900 startamp. kan man give
starthjælp til en rumfærge og stadig ha rigeligt til sig selv :)
Kommentér på:
Sea Ray Sorrento
  •   10. jan 2011 .
    Ja det rigtigt og det samme her, det er bare så bittert at gi noget væk man har lagt så mange timer og penge i smiley


  •   10. jan 2011 det er ikke nemt..
    Min skal også sælges til foråret, jeg er også spændt hvad den kan koste. Men der er jo intet salg i både for tiden så det er nok ikke meget. Eneste trøst for mig, er at den jeg skal have er større og dyere og har så tabt endnu mere smiley


  •   10. jan 2011 Udvidelse
    Nej jeg daffer til grækenland når båd osv er solgt smiley

    Du kender ik nogen der kunne være interesserede, det er ikke til at beskrive den så der kommer ordenlige bud og du har jo set den i virkeligheden smiley


  •   8. jan 2011 Så udvider de endelig havnen..
    Den står færdig sidst i April lover de, skal du have fast havneplads så?
    Jeg skal, så er det slut med at traile hver gang smiley


  •   13. aug 2009 flot
    du fik lige en ekstra høj her fra for dit vildt flotte stykke arbejde


  •   11. aug 2009 Hej Eigilck
    Jamen så er der da lidt læsestof til dig smiley
    Nej den er ikke blevet for lille og er stadig glad for den, særlig efter alting er begyndt at spille men projektet kostede mig helbredet og dermed osse jobbet så står muligvis for en revalidering eller det der er værre så bliver nødt til at overveje om 3 både, bil og mc er absolut nødvendigt, desværre smiley

    Fedt med selvstyrer, spiller det bare eller ?
    Min makker bøvler nemlig lidt med sit.


  •   11. aug 2009 Thomas
    Både ja og nej, båden er rigtig nok til salg, osse herinde (det er alt jo) men da den er lidt liebhaver agtig kan der jo sagtens gå et år før den ryger og selve bådprofilen bliver ikke lavet om til en salgsannonce, de 2 ting forbliver adskildt.


  •   11. aug 2009 sådan... VELKOMMEN Sorrento!!!
    ..troede egentlig du havde den herinde, er den blevet for lille for dig, eller hvad skal der ske? Jeg blev jo slet ikke færdig med at høre om alt det pc og navman halløj du har i. Selv har jeg lige fået selvstyrer i iår det er ret fedt.


  •   11. aug 2009 ...
    nu bliver det vel ikke til en salgsannonce, kan se den lige er kommet på dba i dag smiley


  •   11. aug 2009 Sådan.
    Det var da en stribe billeder der var værd at se på. Måske lidt mere tekst...??...


Annonce