Sea Ray Sorrento [Tidl. båd] 1988
4.455 visninger
|
Oprettet:
Sea Ray Sorrento
Årgang:
1988
Type:
Motorbåd
Drivkraft
Mercruiser 260hk MPI, 2007, Ferskvandskølet, SmartCraft
Størrelse
24"
Interiør
Nappa / Grå tæppe
Ekstraudstyr
Alt
Bemærkninger
Dejlig Cruiser som sagtens kan underholde en i dagevis på vandet.
Højteknologisk Liebhaver, TOTAL istandsat over de sidste 3 år.
Ud over så godt som ALT er skiftet ud med nyt, bla: Alle ledninger, slanger, kontakter, motor, ”instrumenter” osv. osv.
Er der også indbygget:
Computer/fladskærm med mulighed for aktiv søkort, musik, dvd/film, tv, internet, spil osv.
Stor forstærker med 4 gode højtalere + brokoblet sub i cockpit der er tilsluttet pcén.
Ægte SmartCraft
Indbydende hygiejnisk Elekt. Toilet (evt. med specialbygget holdningtank).
Elekt. Ankerspil
Intelligente kontakter og samlede termosikringer på alt (bortset fra lænsepumper).
Kodestarter m. automatisk styring af blæser
Automatiske Bennett Trimflaps
Docking Light
Undervandsbelysning ved badestie
Bedste batterier med intelligent ladestyring
Stort bassin i båden med strømudtag, kraftig søvandspumpe og afløb til stor 35L køletaske, drikkevare/isterninger, levende fisk osv.
Hyggelig belysning overalt i båden med lysdæmper
Meget brugbar grill
Automatisk brandslukning med Novec 1230 der ikke skader motor hvis uheldet er ude.
Sea Ray Sorrento 24”
Skrog: 1988
Vægt: 1650kg
Stikker: 33cm
Benzin: 260L
Ferskvand: 34L
Motor: Mercruiser 5,0MPI (SmartCraft)
Køling: Ferskvand
Årgang: 2007
Stikker 76cm
Top: 35 Knob - Cruise: 23-26 Knob (gps)
Trailer:
Mindre køn US trailer dog med nyere lejer.
________________________________________________________________________________
Da det er 2 år siden jeg skrev dette kan der være ændringer ifh til båden i dag men kun i form af forbedringer/optimeringer
Generalt:
ALT el er udskiftet.
Alt lys er styret af processorstyret strømbesparende dimmer med touch og fejldioder.
Snude er ekstra forstærket med krydsvæv / syrefaste plader og malet med topcote. Elektrisk ankerspil med glidekobling og opbygningen gør ankerholdere osv. overflødig, kæden kører ned i rummet nedenunder (adgang fra kabine) og slange føre vand fra kæde ned til lænsepumpe.
Bund er slebet ind til orginal gelcote, bundmalet og nanobehandlet.
Instrumentbor med:
Aftagelig Fishfinder/SmartCraft skærm der kan skræddersys som man ønsker med et væld af informationer og alarmer, derudover popper der alarm op hvis der er noget galt ved motor og er det kritisk og man ikke reagere går motor automatisk ned i omdrejninger eller stopper inden den tager skade. Af info/muligheder kan nævnes: Benzinforbrug i minuttet eller pr km/sømil/miles, trim/tilt hældning, meget præcis fart der ved lav hastighed måler via paddlewheel og ved høj via indbygget tryklog i drev, trolling hvor du bare taster omdr. eller km/t ind, Temperatur/dybde graf over de sidste 20 min, osv. osv. osv. Der kan osse vælges mellem store og små "analogure" og hvad de skal vise.
Intelligente kontakter der kan være tændt, slukket eller tændt når aktiv og går en sikring slukker lys i kontakt.
Bennett automatisk processor styret trim kontrol.
Strømudtag til tlf lader, søge lygte osv.
Hovedafbryder til forbrugbatteri der kan nås fra kabine og forsæder.
Kodestart med styring af motorrumsblæser.
Italiensk designet gashåndtag med det hele.
Motorrum:
Alt er slebet og malet med Topcote.
Lænsepumpe med tilbageløbsventil monteret på syrefast plade så udskiftning er "muligt".
Automatisk motorrum brandslukningsystem med Novec 1230 som er en væske der bliver til gas og dermed ikke ødelægger noget.
Alt tilbehør er flyttet under dæk så pladsen kan udnyttes til f.eks kaleche.
Kugleventiler og hovedafbryder til motor er samlet så man ikke glemmer nogen + der er monteret gardena vandslange studs til gennemskylning.
Cockpit:
Stort alt muligt rum med strømudtag bag luge til f.eks. køleboks, rist i bund så man kan bruge det til is eller våde ting der skal dryppe af og kraftig pumpe (70l/min) der hurtigt fylder den med søvand til dages fangst. Rummet er fuget op under dækket så vandet ikke skvulber ud når man sejler.
Voldsom pumpe til lejetøj.
Subwoofer i sæde.
Strømudtag i alle hjørner.
Kabine:
Elektrisk toilet bygget op så det er indbydende og rengøringsvenligt.
Ombetrukket med offwhite nappe og grå tæppe.
Indbygget PC, udvendigt er der en 12" fladskærm med usb-hub, netværkstik, dvd-rom og lille kontrolboks med alarm der styre blæsere, viser temp og har Sata/satastrøm, kortlæser til alle kort, lyd ud/indgang, hi-speed usb, osv.
Indbygget er der digital tv-modtager og psu tænder/slukker selv HELT for både pc og den 4 kanals 700w forstærker.
GPS + Det levende søkort.
175x195(215)cm
Teknikrum:
I tekninkskab sidder diverse styreenheder hvor der bla. er mulighed for 2 SmartCraft / Navman udvidelser.
Med undtagelse af lænsepumpesikringer der sidder i vandtætte holdere for sig selv går alt igennem hver sin termosikring, osse ankerspil, som kombineret med de intelligente kontakter på instrumentbord gør det MEGET nemt at fejlfinde og/eller "skifte" sikring.
Ombygget skillerelæ der først lader startbatteri op og derefter slår over på forbrugsbatteri / forbrug
Dette sker meget hurtigt da startbatteriet er et Exide Maxxima 900 som har bedre lademodtagelighed end selv gelébatterier og med 900 startamp. kan man give
starthjælp til en rumfærge og stadig ha rigeligt til sig selv :)
Højteknologisk Liebhaver, TOTAL istandsat over de sidste 3 år.
Ud over så godt som ALT er skiftet ud med nyt, bla: Alle ledninger, slanger, kontakter, motor, ”instrumenter” osv. osv.
Er der også indbygget:
Computer/fladskærm med mulighed for aktiv søkort, musik, dvd/film, tv, internet, spil osv.
Stor forstærker med 4 gode højtalere + brokoblet sub i cockpit der er tilsluttet pcén.
Ægte SmartCraft
Indbydende hygiejnisk Elekt. Toilet (evt. med specialbygget holdningtank).
Elekt. Ankerspil
Intelligente kontakter og samlede termosikringer på alt (bortset fra lænsepumper).
Kodestarter m. automatisk styring af blæser
Automatiske Bennett Trimflaps
Docking Light
Undervandsbelysning ved badestie
Bedste batterier med intelligent ladestyring
Stort bassin i båden med strømudtag, kraftig søvandspumpe og afløb til stor 35L køletaske, drikkevare/isterninger, levende fisk osv.
Hyggelig belysning overalt i båden med lysdæmper
Meget brugbar grill
Automatisk brandslukning med Novec 1230 der ikke skader motor hvis uheldet er ude.
Sea Ray Sorrento 24”
Skrog: 1988
Vægt: 1650kg
Stikker: 33cm
Benzin: 260L
Ferskvand: 34L
Motor: Mercruiser 5,0MPI (SmartCraft)
Køling: Ferskvand
Årgang: 2007
Stikker 76cm
Top: 35 Knob - Cruise: 23-26 Knob (gps)
Trailer:
Mindre køn US trailer dog med nyere lejer.
________________________________________________________________________________
Da det er 2 år siden jeg skrev dette kan der være ændringer ifh til båden i dag men kun i form af forbedringer/optimeringer
Generalt:
ALT el er udskiftet.
Alt lys er styret af processorstyret strømbesparende dimmer med touch og fejldioder.
Snude er ekstra forstærket med krydsvæv / syrefaste plader og malet med topcote. Elektrisk ankerspil med glidekobling og opbygningen gør ankerholdere osv. overflødig, kæden kører ned i rummet nedenunder (adgang fra kabine) og slange føre vand fra kæde ned til lænsepumpe.
Bund er slebet ind til orginal gelcote, bundmalet og nanobehandlet.
Instrumentbor med:
Aftagelig Fishfinder/SmartCraft skærm der kan skræddersys som man ønsker med et væld af informationer og alarmer, derudover popper der alarm op hvis der er noget galt ved motor og er det kritisk og man ikke reagere går motor automatisk ned i omdrejninger eller stopper inden den tager skade. Af info/muligheder kan nævnes: Benzinforbrug i minuttet eller pr km/sømil/miles, trim/tilt hældning, meget præcis fart der ved lav hastighed måler via paddlewheel og ved høj via indbygget tryklog i drev, trolling hvor du bare taster omdr. eller km/t ind, Temperatur/dybde graf over de sidste 20 min, osv. osv. osv. Der kan osse vælges mellem store og små "analogure" og hvad de skal vise.
Intelligente kontakter der kan være tændt, slukket eller tændt når aktiv og går en sikring slukker lys i kontakt.
Bennett automatisk processor styret trim kontrol.
Strømudtag til tlf lader, søge lygte osv.
Hovedafbryder til forbrugbatteri der kan nås fra kabine og forsæder.
Kodestart med styring af motorrumsblæser.
Italiensk designet gashåndtag med det hele.
Motorrum:
Alt er slebet og malet med Topcote.
Lænsepumpe med tilbageløbsventil monteret på syrefast plade så udskiftning er "muligt".
Automatisk motorrum brandslukningsystem med Novec 1230 som er en væske der bliver til gas og dermed ikke ødelægger noget.
Alt tilbehør er flyttet under dæk så pladsen kan udnyttes til f.eks kaleche.
Kugleventiler og hovedafbryder til motor er samlet så man ikke glemmer nogen + der er monteret gardena vandslange studs til gennemskylning.
Cockpit:
Stort alt muligt rum med strømudtag bag luge til f.eks. køleboks, rist i bund så man kan bruge det til is eller våde ting der skal dryppe af og kraftig pumpe (70l/min) der hurtigt fylder den med søvand til dages fangst. Rummet er fuget op under dækket så vandet ikke skvulber ud når man sejler.
Voldsom pumpe til lejetøj.
Subwoofer i sæde.
Strømudtag i alle hjørner.
Kabine:
Elektrisk toilet bygget op så det er indbydende og rengøringsvenligt.
Ombetrukket med offwhite nappe og grå tæppe.
Indbygget PC, udvendigt er der en 12" fladskærm med usb-hub, netværkstik, dvd-rom og lille kontrolboks med alarm der styre blæsere, viser temp og har Sata/satastrøm, kortlæser til alle kort, lyd ud/indgang, hi-speed usb, osv.
Indbygget er der digital tv-modtager og psu tænder/slukker selv HELT for både pc og den 4 kanals 700w forstærker.
GPS + Det levende søkort.
175x195(215)cm
Teknikrum:
I tekninkskab sidder diverse styreenheder hvor der bla. er mulighed for 2 SmartCraft / Navman udvidelser.
Med undtagelse af lænsepumpesikringer der sidder i vandtætte holdere for sig selv går alt igennem hver sin termosikring, osse ankerspil, som kombineret med de intelligente kontakter på instrumentbord gør det MEGET nemt at fejlfinde og/eller "skifte" sikring.
Ombygget skillerelæ der først lader startbatteri op og derefter slår over på forbrugsbatteri / forbrug
Dette sker meget hurtigt da startbatteriet er et Exide Maxxima 900 som har bedre lademodtagelighed end selv gelébatterier og med 900 startamp. kan man give
starthjælp til en rumfærge og stadig ha rigeligt til sig selv :)
Sea Ray Sorrento
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Ja det rigtigt og det samme her, det er bare så bittert at gi noget væk man har lagt så mange timer og penge i
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
Min skal også sælges til foråret, jeg er også spændt hvad den kan koste. Men der er jo intet salg i både for tiden så det er nok ikke meget. Eneste trøst for mig, er at den jeg skal have er større og dyere og har så tabt endnu mere
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Nej jeg daffer til grækenland når båd osv er solgt
Du kender ik nogen der kunne være interesserede, det er ikke til at beskrive den så der kommer ordenlige bud og du har jo set den i virkeligheden
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
Den står færdig sidst i April lover de, skal du have fast havneplads så?
Jeg skal, så er det slut med at traile hver gang
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 50 Både: 4 Emner: 107 Svar: 353
du fik lige en ekstra høj her fra for dit vildt flotte stykke arbejde
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Jamen så er der da lidt læsestof til dig
Nej den er ikke blevet for lille og er stadig glad for den, særlig efter alting er begyndt at spille men projektet kostede mig helbredet og dermed osse jobbet så står muligvis for en revalidering eller det der er værre så bliver nødt til at overveje om 3 både, bil og mc er absolut nødvendigt, desværre
Fedt med selvstyrer, spiller det bare eller ?
Min makker bøvler nemlig lidt med sit.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Både ja og nej, båden er rigtig nok til salg, osse herinde (det er alt jo) men da den er lidt liebhaver agtig kan der jo sagtens gå et år før den ryger og selve bådprofilen bliver ikke lavet om til en salgsannonce, de 2 ting forbliver adskildt.
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
..troede egentlig du havde den herinde, er den blevet for lille for dig, eller hvad skal der ske? Jeg blev jo slet ikke færdig med at høre om alt det pc og navman halløj du har i. Selv har jeg lige fået selvstyrer i iår det er ret fedt.
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 2 Svar: 3
nu bliver det vel ikke til en salgsannonce, kan se den lige er kommet på dba i dag
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 13 Både: 4 Emner: 13 Svar: 130
Det var da en stribe billeder der var værd at se på. Måske lidt mere tekst...??...