{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Alexander A
Alexander A
Tilmeldt:
27. maj 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

For mange hk på hækken? {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri

Jeg er ny ejer af en lille 17 fods ''speedbåd'' Er her nogle som kan sige hvilken model det måske er? Glastron fra 70'erne måske?
Nå.. Jeg tror båden er opgivet til at må sejle med en 90 hestes motor.. Jeg har dog en 140 hk johnson V4 VRO monteret på hækken. Er det noget med at holde sig fra fuld gas så?? smiley Tidligere ejer har vidst fint sejllet med den, jeg har dog min første tur til gode endnu, skal ud og prøve den i weekenden. Redningsvest og dødmandsknap er ihvertfald skrevet bag øret..

Jeg vil dobbelt tjekke om transom'en er blevet forstærket, men jeg tvivler. Er det bare at være påpasselig derude, indtil man lære båden at kende? Eller er det helt dybt godnat?

Billeder vedhæftet af bæstet.. smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  For mange hk på hækken?
  • Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #1   16. maj 2018

    profilbillede
  • Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #2   16. maj 2018

    profilbillede
  • #3   16. maj 2018 Et lille tip til om motoren nu kan holde til båden.
    Hop op på motorbenet og foden på pladen over skruen, og hold fast om motorhætten, og hop og træk i motoren.
    Det lyder måske tosset, men er din motor for tung eller din hæk er svag, vil det hele give sig bag på båden.
    Er der ikke noget som giver sig når du hopper på motorbenet, er den iorden og driftsikker nok til motoren.
    Er motoren for tung vil hækken flække til at starte med og i den sidste ende tabe motoren helt fra båden hvis den brækker af.


  • #4   16. maj 2018 Flot ældre speedbåd du har der.
    Nu forstår jeg det sådan at motoren har været på båden et stykke tid. Så hvis der ikke allerede er revner og skader, kan det jo sagtens være at båden kan holde lang tid endnu. Det er jo også sådan at det er hvordan man sejler der afgør grejets levetid.
    Men det det er altid en god ide at holde øje med skibets tilstand. Som Speedy foreslår kan man jo teste det på land for at få en fornemmelse af agterspejlets tilstand.


  • #5   16. maj 2018 Hvis den plejer at sejle med den går det nok. Hvis du ikke sejler vildt. smiley husk at fortælle hvordan prøvturen gik. smiley

  • Alexander A
    Alexander A Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #6   21. maj 2018 Prøveturen gik super efter lidt legen.

    Når man lukkede op for båden, så begyndte den at hælde meget mod bagbord, Lidt trim justeringer på motoren klarede jobbet, og nu kunne den plane perfekt med 80 km/t.
    Ingen revner eller noget på agterspejlet, det spiller bare, så jeg er en glad mand, af en meget hurtig speedbåd nu. smiley Nu skal jeg bare tjene nogle flere penge, så jeg kan betale min benzin regning,, smiler smiley


  • #7   21. maj 2018 Så er du godt klar til leg på vandet smiley
    Hvad går den med fuld hane og rigtig trim indstilling?


Kommentér på:
For mange hk på hækken?

Annonce