{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

16km i gammel jolle? :D {{forumTopicSubject}}

Hej, har tænkt på at tage turen til Livø her i limfjorden i min gamle jolle (cirka 16km) smiley

Har tænkt på at låne en bekendts motor som reserve og ellers bare have redningsveste, anker, benzin og mobil telefon med smiley

Det er en gammel 14 fods jolle med en lille motor på.
Vil bare høre om der er andet det vil være klogt at tage med på sådan en tur?

Tænker at gøre det en helt vindstille sommer dag smiley

God dag derude! smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  16km i gammel jolle? :D
  • #1   19. jun 2018 åre, redningsvest, kompas, mobil og væske.

  • #2   20. jun 2018 Hvor sejler du fra? 16km? Fra Thy siden? I havblik burde det være en smuk tur, men husk det ser anderledes ud midt l limfjorden fra en lav jolle end inde fra havnen.

  • #3   20. jun 2018 Ja fra Thy siden af smiley Ifølge google maps er der 15km fra hvor båden ligger nu smiley

    Tror jeg springer ud i det næste gang der er helt stille vejr smiley


  • #4   20. jun 2018 Madpakke og solcreme smiley

  • #5   20. jun 2018 Selv om det kun er fjorden, så kan der faktisk være store bølger på Løgstør bredning, så sørg for at sikkerheden er i orden. En sømand der sejler efter google og opgiver distance i km, så er vi vist i sikre hænder 🙄

  • #6   20. jun 2018 Hvis du kan låne en reserve motor så gør det smiley

  • #7   20. jun 2018 husk at du ikke kan købe ekstra benzin på Livø !!

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 13
    #8   21. jun 2018 Det er en fin sommertur, hvis du har en vandtæt pakket mobil, tøj og forsyninger til nogle timers ufrivillig ophold - og naturligvis vest på, og gerne en line til båden. Sejler du i stille vejr er det en lille hyggetur. Husker du så også at fortælle nogen på land at du sejler og give lyd når du er fremme, så er der grænser for, hvor galt det går på denne årstid.
    Om vinteren ville jeg aldrig bevæge mig længere end to minutters svømmetur fra land i en lille jolle uanset alder...men med 15 graders vandtemperatur ville jeg ikke betænke mig.


  • Erik  A
    Erik A Tilmeldt:
    apr 2018

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #9   22. jun 2018 Og put lige mobilen i noget vandtæt ... Det er sku hvis lortet vipper rundt at man virkelig får brug for den

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 13
    #10   22. jun 2018 Som jeg skrev: "en vandtæt pakket mobil" smiley

  • #11   22. jun 2018 Mange tak for jeres svar alle sammen! smiley Har aldrig sagt at jeg var erfaren er ret ny på området derfor jeg spørger herinde. Har investeret i en vandtæt mobil taske og reserve motoren er der også styr på smiley Jeg vil følge jeres råd og vente på at der kommer en vindstille sommerdag og så tage turen sammen med en kammerat smiley



Kommentér på:
16km i gammel jolle? :D

Annonce