1.298 visninger
|
Oprettet:
Mercury 1150 påhængsmotor {{forumTopicSubject}}
Hej nogen herinde der erfaring med overstående motor ? hvad skal man skal kigge efter ved et evt køb det kunne jo godt være der var nogen herinde der havde en som kendte til den 🤗
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 89 Emner: 75 Svar: 1.195
Det er jo et ret hårdt job at være bådmotor
Men kan det skaffes nemt og ikke mindst til menneske penge ( alt med båd koster jo kassen, men det ved man jo når man begynder ) så må det jo være en solid motor når den stadigvæk kan klare sig efter mange år.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 311
motoren er kraftfuld og omdrejningsvillig og umulig at kvæle. tjek evt de videoer der er på youtube det er altså en seriøs motor. Det har været fedt at være speedbåd ejer af sådan en tilbage i 80,erne, men den dag i dag er det en gammel og udtjent motor, som burde være på museum og ikke bag på en båd. motoren er over 40år gammel og den gang den udkom, kunne benzin købes for penge og var nok ikke noget, man spekulerede meget på, men med de benzin priser vi har i dag, tror jeg hurtigt den bliver uvenner med pengepungen, vedlighold som reparationer kan være omkostningsfulde på så gammel en motor, og driftsikkerheden er meget lav, jeg ville personligt ikke ofre penge på sådan en gammel motor
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Idag er en Optimax 2T med indsprøjtning og kompressor og hele pivetøjet.
Og bruger ikke ret meget brændstof hvis man sejler pænt.
Der er sket rigtig meget igemmen tiden kan man se.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Dog kan du finde meget på Youtube, om hvordan man gør hvis der skulle være noget bøvl med den.
sep 2017
Følger: 1 Følgere: 61 Emner: 27 Svar: 39
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 311
en påhængsmotor er meget udsat og en motor der har 40år bag bagen er rigtigt mange år tænk på trim, gearkasse, lejer med mere motoren kan sejle fint i dag men være i stykker for 20.000,- dagen efter. at de motorer overhovedet lever endnu er kun fordi mercury virkeligt forstod sig på kvalitet den gang.
personligt køber jeg ikke selv motorer der er over 10år gamle, det er simpelthen for risikabelt.
og sådan en gammel bandit der sluger hurtigt 80-100litter i timen ved fuld gas
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 107 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.885
men 50liter i timen er ikke unormalt
de er tørstige. men sjove ellers har man vist dækket det meget godt længere oppe...
typiske fejl .er ....stator, cdi og fuelpumpe ellers går de sjældent i stykker hvis bare der er olie nok i benzinen
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 311
dyserne er så store i de gamle mercury at de aldrig har problemer med karburatorer.
en moderne firtakt 115hk bruger 40-50liter timen ved fuld gas sådan en gammel bandit der løber hurtigt op på 100 den er 6 cylindret og to-takt der går rigtigt meget uafbrændt benzin lige ud gennem udstødningen og den tænder på alle 6 cylindre på en omgang, og ingen indsprøjtning gør at meget benzin fordamper inden det rammer for top-punkt og forbrænding
fordelen er at motoren har voldsomt godt moment så den ville kunne få de fleste både til at plane ved lave omdrejninger med den rigtige skrue
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 89 Emner: 75 Svar: 1.195
"sådan en motor fra 80erne kunne jo i teorien være renoveret og være fin man har jo lov at håbe "
Det lyder/ser ud som om du allerede har købt eller vil købe den !
ja ja det er jo dit eget valg og ønsker dig held og lykke he he .... men vi hører jo nok fra dig igen ... under overskriften : MIN MOTOR KLAGER SIG.... he he .... nej... fis og ballade ..
Nu har du spurgt og fået svar... LAD VÆRE ! ! ! !
Mercury 1150 påhængsmotor