{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 1150 påhængsmotor
  • #1   21. jun 2018 Først vil jeg se på reservedele....... kan man få det let, alle service dele .. er de nemme at få fat på... det er en gammel motor og så er det næsten sikkert der kommer noget, godt nok har den nok virket i mange mange år, så slid er jo næsten sikkert = reservedele.
    Det er jo et ret hårdt job at være bådmotor smiley smiley
    Men kan det skaffes nemt og ikke mindst til menneske penge ( alt med båd koster jo kassen, men det ved man jo når man begynder smiley ) så må det jo være en solid motor når den stadigvæk kan klare sig efter mange år.


  • #2   21. jun 2018 Den 115hk 6 cylindrede mercury er en god klassisk motor, fra den gang mercury klart var på toppen.
    motoren er kraftfuld og omdrejningsvillig og umulig at kvæle. tjek evt de videoer der er på youtube det er altså en seriøs motor. Det har været fedt at være speedbåd ejer af sådan en tilbage i 80,erne, men den dag i dag er det en gammel og udtjent motor, som burde være på museum og ikke bag på en båd. motoren er over 40år gammel og den gang den udkom, kunne benzin købes for penge og var nok ikke noget, man spekulerede meget på, men med de benzin priser vi har i dag, tror jeg hurtigt den bliver uvenner med pengepungen, vedlighold som reparationer kan være omkostningsfulde på så gammel en motor, og driftsikkerheden er meget lav, jeg ville personligt ikke ofre penge på sådan en gammel motor smiley


  • #3   21. jun 2018 Der er stor forskel fra 80ér og til idag smiley
    Idag er en Optimax 2T med indsprøjtning og kompressor og hele pivetøjet.
    Og bruger ikke ret meget brændstof hvis man sejler pænt.
    Der er sket rigtig meget igemmen tiden kan man se.


    profilbillede
  • #4   21. jun 2018 De gamle tower of power er snart ikke til at finde uden fejl på el ledningsnettet på motoren.
    Dog kan du finde meget på Youtube, om hvordan man gør hvis der skulle være noget bøvl med den.


  • #5   22. jun 2018 Tak for info det er jo næsten pest eller kolera kan jeg høre ligesom køb af en gammel bil men kan være heldig ellers går skidtet i stykker hele tiden - sådan en motor fra 80erne kunne jo i teorien være renoveret og være fin man har jo lov at håbe smiley

  • #7   22. jun 2018 Peter r

    en påhængsmotor er meget udsat og en motor der har 40år bag bagen er rigtigt mange år tænk på trim, gearkasse, lejer med mere motoren kan sejle fint i dag men være i stykker for 20.000,- dagen efter. at de motorer overhovedet lever endnu er kun fordi mercury virkeligt forstod sig på kvalitet den gang.

    personligt køber jeg ikke selv motorer der er over 10år gamle, det er simpelthen for risikabelt.

    og sådan en gammel bandit der sluger hurtigt 80-100litter i timen ved fuld gas smiley


  • #8   22. jun 2018 en 225hk johnson fra 90 bruger ca 1liter/sec ved fuld hane så 100liter i timen naaaa

    men 50liter i timen er ikke unormalt
    de er tørstige. men sjove ellers har man vist dækket det meget godt længere oppe...

    typiske fejl .er ....stator, cdi og fuelpumpe ellers går de sjældent i stykker hvis bare der er olie nok i benzinen


  • #9   22. jun 2018 min gamle mercury 500 thunderbolt brugte 50liter timen ved fuld gas smiley
    dyserne er så store i de gamle mercury at de aldrig har problemer med karburatorer.
    en moderne firtakt 115hk bruger 40-50liter timen ved fuld gas sådan en gammel bandit der løber hurtigt op på 100 den er 6 cylindret og to-takt der går rigtigt meget uafbrændt benzin lige ud gennem udstødningen og den tænder på alle 6 cylindre på en omgang, og ingen indsprøjtning gør at meget benzin fordamper inden det rammer for top-punkt og forbrænding smiley

    fordelen er at motoren har voldsomt godt moment så den ville kunne få de fleste både til at plane ved lave omdrejninger med den rigtige skrue smiley


  • #10   23. jun 2018 #5
    "sådan en motor fra 80erne kunne jo i teorien være renoveret og være fin man har jo lov at håbe "
    Det lyder/ser ud som om du allerede har købt eller vil købe den !
    ja ja det er jo dit eget valg og ønsker dig held og lykke he he .... men vi hører jo nok fra dig igen smiley ... under overskriften : MIN MOTOR KLAGER SIG.... he he .... nej... fis og ballade ..
    Nu har du spurgt og fået svar... LAD VÆRE ! ! ! !


Kommentér på:
Mercury 1150 påhængsmotor

Annonce